כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלעד: לא התקבלה לבי"ס - ההורים עתרו לבית משפט

ילדה באלעד לא התקבלה ללימודים ב'בית יעקב' • הסיבה הרשמית: אין מקום • ההורים: אפלייה גזענית • משרד החינוך: מחזיק תיק החינוך באלעד יפעל למוסד חינוכי הולם

צילום ארכיון
צילום ארכיון

ילדה ביישוב אלעד לא התקבלה ללימודים בבית הספר 'בית יעקב' ביישוב. הסיבה הרשמית? אין מקום בכיתה. אבל ההורים טוענים כי מדובר באפליה על רקע גזעני.

הידיעה, המתפרסמת הבוקר ב'ידיעות אחרונות', תחת הכותרת "המוחרמת ילדה בת 6", מביא את סיפורה של מוריה (שם בדוי), שהוריה נולדו באוזבקיסטן ועלו ארצה לפני עשור שנים. בשנת 2004 הגיעו לאלעד, לאחר שוועדת האכלוס אישרה שהם מתאימים לאורח החיים במקום.

לפני שנתיים לא התקבלה הבת הגדולה לבית הספר 'בית יעקב', השוכן ממש מתחת לביתם. "רצינו שהיא תלמד עם החברות שלה, אבל אמרו לנו שאין מקום בכיתה", מספרת האם, "את כל החברות שלה קיבלו, אותה לא. כאשר ראינו את טופס הרישום הבנו שהילדה לא תתקבל. שאלו אותנו אם אנחנו מצביעים לאגודת ישראל או לש"ס...".

כשהבינו ההורים שאין סיכוי, הגלו את בתם לבית ספר ספרדי המרוחק 50 דקות נסיעה, בתחבורה ציבורית.

כשהגיע זמנה של הילדה הקטנה, מיהרו ההורים לרשום אותה לבית הספר, כדי שלא יצטרכו להתמודד שוב עם הטענה של חוסר מקום. גם הפעם הבת הצעירה לא התקבלה מאותה סיבה. אלא שהפעם החליטו ההורים להילחם.

בשבוע שעבר הוגשה, באמצעות עו"ד זוהר לנדה, עתירה לבית המשפט המחוזי. "ילדה בת שש יושבת בבית ומפסידה ימי לימודים בשל אפליה עדתית, רק כי הוריה נולדו באוזבקיסטן. מכיוון שלא התקבלה לבית הספר, כל חברותיה מנדות אותה", נטען בעתירה.

"היא יורדת למטה לשחק, אבל אף אחת לא מדברת איתה", מספרת האם, "מפלים אותנו רק בגלל שאנחנו ספרדים".

ממשרד החינוך נמסר: "ועדת הערר קיבלה את עמדת הרשות שלפיה הילדה לא למדה בגן חובה המהווה רצף חינוכי למוסדות של מרכז החינוך העצמאי. סוכם כי מחזיק תיק החינוך באלעד יפעל למציאת מוסד חינוכי הולם לילדה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}