כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פרס באוקראינה: "קחו דוגמא מהם" • גלריה

נשיא המדינה נסע עד אוקראינה במטרה אחת: לפגוש את הקהילה ולצפות בתוכנית המרכז היהודי הגדול בעולם המוקם בדנייפרופטרובסק • "באתי לראות את הפלא"

פרס צופה בתוכנית 'מנורה', המרכז היהודי הגדול בעולם שיוקם בעיר
פרס צופה בתוכנית 'מנורה', המרכז היהודי הגדול בעולם שיוקם בעיר

נשיא המדינה, שמעון פרס, היה השבוע אורחה של הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק, בראשותו של הרב שמואל קמינצקי.

הקהילה היהודית בעיר חווה מזה זמן רב פריחה משמעותית. בימים אלה הולך ומוקם מרכז יהודי גדול ומפואר, בדמות שבעה קני המנורה. את הבניין תורם הנגיד ר' צבי הירש בוגולובב, שהיה הנואם המרכזי בבאנקעט השלוחים וריגש את הקהל.

במהלך הביקור השתתף הנשיא פרס בהתוועדות י"ט כסלו מפוארת, שנערכה במרכז היהודי, לצד ראשי הקהילה, השלוחים, התורמים ומאות יהודים. פרס נשיא דברים נרגשים בשבח פעילות חב"ד והשלוחים.

"באתי לראות את הפלא שנקרא דנייפרופטרובסק, דוגמא לתחייה יהודית עבור כל קהילות העולם", אמר פרס בדברים שנשא בבית 'שושנת הזהב' בעיר, "ההצלחה העיקרית של העיר היא השותפות האמיתית בין התורמים והנדיבים לבין הרב שלכם, הרב שמואל קמינצקי".

"דנייפרופטרובסק צריכה ללמד את העולם כיצד יש לתפוס את עתידו של העם היהודי", אמר פרס בפני מנהיגי הקהילה, והציע למנהיגי הקהילה להיות הנושא המרכזי בוועידת הנשיא בירושלים, אשר דנה בעתידו של העם היהודי. פרס הציע למר בוגלובוב ולמר קולומומיסקי, להשתתף בוועידת הנשיא כאורחיו.

מאז ירד ממטוסו ועד ששב לשם, המתינו לנשיא המדינה שמעון פרס, אירועים, ביקורים וסיורים מרגשים.

בהמשך הציג נשיא הקהילה הנדיב מר גינאדי בוגלובוב, שהציג בפני הנשיא פרס את הפרויקט הענק "מנורה", המרכז היהודי הגדול בעולם. פרס התפעל מההיקפים וההעוצמה הרבה של הפעילות.

פרס גם ערך ביקור מרגש במיוחד בבית הספר של רשת החינוך 'אור אבנר חב"ד' שם קיבלו אותו הילדים והצוות בהתרגשות. פרס ערך סיור מיוחד, ישב עם התלמידים בכיתות והתרשם מאד מהחינוך המצוין המעונק במקום.

את הביקור ליוו מקורבו של בוגלובוב הרב פנחס אלטהויז, ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.




































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}