כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הוארך מעצר 'גיבורי' פרשת ה'כוללים': עד יום ג'

השופט האריך מעצר העצורים ב'פרשת המתמידים' עד ג' בצהריים • העצור השישי, י.ה., שוחרר למעצר בית בערבות כספית גבוהה • אז מדוע פקרליט העצורים נשמע מעודד?

הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי



בית המשפט המחוזי בירושלים האריך הבוקר (ו') את מעצרם של חמשת החשודים ב'פרשת הכוללים', עד יום שלישי בשעה 14:00. העצור השישי, י.ה, שוחרר למעצר בית בערבות של 20,000 ש"ח, זאת לאחר שלא נמצא ראיות ממשיות הקושרות אותו לפרשה.

עוד בנושא:
'המתמידים' נתקלו בדלת סגורה בבתי ה'גדוילים'

בשעה 08:30, הגיעו כמה עשרות בני משפחה לאולם בית המשפט, כשבידיהם בגדי שבת ומעט אוכל ביתי. בני המשפחה הגיעו לדורון או למלחמה. "באם בית המשפט יחליט להאריך את מעצר החשודים, נביא להם מיד את הדברים לשבת. שתעבור עליהם בהרגשה מעט יותר ביתית. באם ישחררו אותם, הבאנו כבר בקבוק 'לחיים', לחגוג את סיום המעצר".

בית המשפט החליט: מלחמה.

בתום דיון בו התווכחו פרקליטיהם של החשודים על הטענה האם קיימת האפשרות לשיבוש הליכי חקירה או לא, החליט בית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים ב-4 ימים נוספים, וביום ג' יובאו לדיון נוסף בבית המשפט - אז יוחלט אם ישוחררו לביתם.

מנגד, נראה כי המשטרה סופגת בפעם השנייה תבוסה אל מול עורכי דינם של החשודים.

כמו בפעם הקודמת, גם הפעם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים לתקופת זמן ארוכה של 8 ימים נוספים. אולם בית המשפט נתן ארבעה ימים בלבד.

"יש מקום להטיל ספק בעצם ההצדקה להחזקתם במעצר"

בני המשפחות הגיעו מאוששים לדיון. בדיון הקודם קיבלו השופטים את עמדת עורכי הדין לפיה העצורים, בעלי משפחות שומרי שבת, לא יוכלו לתאם עמדות וגרסאות במהלך השבת, ואין טעם להאריך את מעצרם גם לשבת, מה שיגרום סבל מיותר לבני המשפחה. התקווה הייתה גדולה, אך האכזבה מהחלטת השופט שהוקראה בקול מונטוני הייתה גדולה לא פחות.

עו"ד יאיר נהוראי, פרקליטם של החשודים, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "נדמה שהחלטות בית המשפט גם בדיון הקודם וגם בדיון שהתקיים היום, אשר דוחה פעם אחר פעם את בקשות המשטרה למעצר החשודים לתקופות ארוכות, מלמדת על העובדה שבלב זה יש מקום להטיל ספק בעצם ההצדקה והמשך החזקתם במעצר.

"המשטרה טענה ששחרורם עלול להביא לשיבוש הליכים, בבית המשפט טענו, כי למעשה לא ניתן לשבש את ההליכים שכן המשטרה עצמה היא זו שפרסמה את כל הפרטים של הפרשה.

"בנוסף מדובר בבקשה שאיננה עולה בקנה אחד עם המציאות, שכן בפועל המשטרה אינה מגדירה מתי השיבוש ייפסק ומשכך אנו עשויים עלולים למצוא את עצמנו גם בעוד שנה במידה והחקירה תימשך שהחשודים עדיין לא ישתחררו, כי הם עלולים לשבש הליכים.

"לפיכך טענו בבית המשפט, כי גם אם לא ייעתר לבקשתנו לשחררם באופן מיידי הרי שמן הראוי שלמשטרה יוגדר פרק זמן קצוב, שבו תעשה אותה פעולת חקירה שתעיין את השיבוש".

יצויין, כי בדיון הבא, שיתקיים ביום ג', יישב על כסא השופטים שופט אחר מזה ששפט בדיון היום ובפעם הקודמת. לכן, קשה לצפות מה תהיה הכרעתו.

בנוסף, ייתכן כי המשטרה תחליט בשבוע הבא לחשוף חלק מהראיות שבידה לאור העובדה כי תרצה להאריך את מעצרם בפעם נוספת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}