כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הקרב על המנדט: מאבטח צמוד לאמסלם

ההיסטריה נמשכת: אמסלם הגיש תלונה במשטרה וזכה לאבטחה צמודה • שרי רוט על כלי הנשק במלחמת ש"ס-אמסלם, ועל חומר הבעירה החדש שהושלך אל מדורת ההסתה בתקשורת

אמסלם בכנסת. צילום: פלאש 90
אמסלם בכנסת. צילום: פלאש 90

השכונות החרדיות כוסו ביומיים האחרונים במודעה חדשה: הוקעת אמסלם. בכותרת השחורה והגדולה: "פוסק הדור שליט"א". בגוף הדף מכתב מועצת חכמי התורה. זהו אחד מכלי הנשק במלחמה החדשה, שתחילתה בראיון ב'מעריב', וסופה - כך מקווים בש"ס: החזרת המנדט לתנועה.

אמש הגיש ח"כ חיים אמסלם תלונה במשטרה על הסתה נגד העיתון 'יום ליום'. בתגובה, כפי שדיווחנו אמש בהרחבה, החליט גם משמר הכנסת להצמיד לו מאבטח, באופן קבוע. "זו בושה וחרפה שהגענו למצב הזה של הסתה לפגיעה בבן אדם", הגיב אמסלם על הצעד. אך אין ספק כי מבחינה תדמיתית זה עושה לו טוב. מציג, כביכול, את ש"ס כמי שרודפת אותו עד חרמה.

עבור כלי התקשורת החילוניים מדובר בהחלט בחומר בעירה לא רע, אותו ניתן להשליך אל מדורת ההסתה נגד החרדים. "טקס ההוצאה להורג של ח"כ הרב חיים אמסלם היה מהיר, אבל אכזרי", כתבו הבוקר ב'דה-מרקר'. "השבוע התכנסה מועצת החכמים של תנועת ש"ס כדי לקבל את ההחלטה הסופית לגרש את הח"כ המרדן מבין שורותיה, ובסיומה יצא מזכיר מועצת החכמים של התנועה והוריד את הגיליוטינה בלי שמץ של היסוס. 'אנו דורשים ממר חיים אמסלם' - מר, חלילה לא רב, אף שאמסלם הוא מוסמך לרבנות וכיהן במשך שנים רב של קהילות בישראל ובחו"ל – 'להחזיר את המנדט לש"ס'.

"אפשר להצדיע בפני אמסלם על אומץ לבו. הוא יודע היטב איזו מסכת תלאות הוא עומד לעבור. החברה החרדית השמרנית, שמבחינתה הערך של 'ועשית ככל אשר יורוך (הרבנים)' הוא מעל לכל, עומדת כנראה להקיא אותו מתוכה. הוא לא יזכה יותר לאף חשיפה בכלי תקשורת חרדי; שמו יוזכר לשמצה יחד עם שמות כמו טומי לפיד ואברהם פורז, ראשי תנועת שינוי; והוא גם עלול לסבול מתופעות קיצוניות יותר, כמו זריקת בני משפחתו ממוסדות החינוך החרדיים, ואולי אפילו אלימות שתופנה כלפיו.

"אבל בדיוק בשל כך, למרבה הצער, יכול להיות שתפקידו של אמסלם כמחולל השינוי הסתיים. הוא דומה לחלוץ בשדה הקרב שלא מהסס להסתער תוך שהוא יורה לכל עבר. הוא סופג כמה כדורים אך ממשיך לרוץ, עד שמגיע הכדור שמפלח את לבו ואז הוא צונח ארצה.

"אמסלם אמר בקול מה שאחרים לא העזו לחשוב. הוא הראה שיש גם חרדים שלא הולכים כעיוורים בתלם אחר חיי דלות והסתמכות על אחרים - אלא יש רבים וטובים שיכולים וצריכים לחיות את חיי העולם הזה, להתפשר לפעמים, ללמוד את דרך הארץ ולפרנס משפחה".

אגב, כתבה זו אינה יחידה.

כדוגמתה מלאים כלי התקשורת הבוקר, כמו בימים האחרונים, ומן הסתם תמשיך 'מלחמת אמסלם האחרונה' לעשות עוד הרבה מאוד כותרות בתקופה הקרובה.

ובעוד הכל דנים בדבר המפסיד הגדול מהפרשה: ש"ס, שתדמיתה קיבלה מכה קשה בכנף, או אמסלם, שהתרסק בתדמיתו מול הציבור החרדי, יש שיאמרו, ובצדק, כי המפסיד הגדול של הקרב הזה הוא דווקא יאיר לפיד. לפיד, יש מי שעושה את העבודה טוב יותר ממנו, יאמרו הציניקנים, ואולי גם בצדק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}