כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קבלו אותו • אלי שמחיוף נבחר לסגן ראש עיר בבירה

בסיכומו של שבוע סוער, בש"ס רושמים הערב ניצחון מקומי חשוב • למרות ההתנגדויות, התמנה אלי שמחיוף, יו"ר הסיעה בירושלים, לסגן ראש עיר בבירה • ומה מבטיח החתן?

הראש והסגן. ברקת ושמחיוף
הראש והסגן. ברקת ושמחיוף

חרף ההתנגדויות מצד היועץ המשפטי של עיריית ירושלים וחברי מועצת העיר מסיעת מר"צ, בש"ס רושמים הערב ניצחון קטן, בסיכומו של שבוע סוער במיוחד.

חבר המועצה הוותיק ויו"ר הסיעה בירושלים, אלי שמחיוף, שודרג.

הערב (ה') הוא הוכתר ברוב קולות לסגן ראש עיר בבירה בשכר מלא.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', שמחיוף ייכנס לנעליו של הסגן המודח של מר"צ, חבר המועצה פפה אללו. המינוי נעשה בכפוף להסכם קואליציוני עליו חתמה סיעת ש"ס מיד לאחר הבחירות עם ראש העירייה ניר ברקת,

מתח רב שרר הערב בסביבתו של שמחיוף ובסיעת ש"ס עם כינוסה של ישיבת המועצה שנדרשה להכריע בפרשה. מינויו של שמחיוף הוטל בספק, עקב החשדות נגדו בפרשת 'הולילנד' וזעקת-החמאס אותה השמיע מפר החגיגות הוותיק, יוסי חביליו.

גם סיעת מר"צ, שלא ידועה בחיבה מיוחדת לציבור החרדי בעיר, לא טמנה ידה בצלחת. היא הפריעה למהלך הישיבה - וזעקה כי אין זה מן הראוי למנות אדם שנחשד בעבירה. כל מי שמוחו בקודקודו ידע, כי הסיעה לא מוכנה להשלים עם אבידת הסגן שלה, בעקבות פרשת סילוואן.

כך או כך, בסופו של דבר, המינוי עבר ברוב קולות.

חתן השמחה התייחס קצרות למינוי - ומקולו בקעה נימת התרגשות. "אני שמח על האימון בו זכיתי מרוב חברי מועצת העיר, ומבטיח לשרת את הציבור בנאמנות ומסירות במסגרת תפקידי החדש", אמר שמחיוף.

בקרב בני-משפחתו של שמחיוף ופעילי ש"ס בעיר, רואים במינוי סוג של סגירת מעגל, שכן מאז הכישלון החרדי בבחירות לעיריית ירושלים, לפני למעלה משנתיים, שהביא להפחתת מספרם של הסגנים החרדים בצורה משמעותית - הם המתינו בכיליון עיניים לרגע המיוחל הזה.

שמחיוף התבטא בעבר, כי ללא תפקיד סגן – אין בידיו כוח אמיתי לפעול למען תושבי העיר. כשראה כי הסיכויים לקבל את התפקיד הולכים ופוחתים, אף שקל לפנות ל'עשייה לביתו', כפי שעשה עמיתו לסיעה, שלומי אטיאס.

"היה שווה לחכות", מסכמים פעילי ש"ס בבירה. "בקרוב תתחילו לראות פעילות רצינית בעיר. תתכוננו. ש"ס בירושלים חוזרת לימים הטובים. הכוח החרדי בירושלים יגדל".

לנו לא נותר, אלא לענות אמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}