כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עידן נגד הגראי"ל: הפסקת תקציבים למוסדות מפלים

ראש עיריית אלעד מינה ועדה שתפתור את בעיית הנוער שאינו מתקבל למוסדות • הצעת הוועדה: הפסקת התקציבים • הגראי"ל: להתנגד להצעה • הערב ההצבעה • מי ינצח?

עידן והגראי"ל שטינמן. צילום: בחדרי חרדים
עידן והגראי"ל שטינמן. צילום: בחדרי חרדים

כמעט וקיבלנו על עצמו לא לעסוק יותר בעניניה הפנימיים של העיר אלעד, זאת לאור העובדה שהעיר הקטנה מספקת לכלי התקשורת אייטמים בקצב שמספקות כמה מדינות גדולות בארה"ב. אלא ששוב נתקלה ההבטחה באייטם אותו קשה שלא להעלות על הכתב.

לפני מספר חודשים החליט ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, לפתור מהשורש את בעיית הנוער שאינו מוצא את מקומו במוסדות הלימוד. כרגיל במוסדות שלטוניים, הוא החליט להקים ועדה. בראשות הוועדה הועמד אשר נהרי, וראש העיר עצמו השתתף בישיבות. לאחר דיונים רבים, שכללו לא מעט בורקסים, רוגלע'ך ושתיה קלה (וגם קצת וודקה), החליטו חברי הוועדה להטיל סנקציות של ממש על המוסדות שלא יקבלו תלמידים.

וביתר פירוט: הוועדה קבעה כי מידי שנה תקבל העירייה לידיה את שמות התלמידים שלא שובצו במוסדות הלימוד, והוועדה תחליט לאיזה מוסד כל תלמיד שלא שובץ - ייכנס. באם המוסד לא יקבל את 'המלצת' הוועדה - יופסקו תקציביו לחלוטין.

הנציגים האשכנזיים בעירייה לא אהבו את החוק החדש, שכבר זכה לכינוי 'חוק נהרי', בשל מי שעמד בראש הוועדה.

לפני כמספר שבועות ניסה ראש העיר להעביר את החוק בישיבת העירייה, אך הנציגים הצליחו לטרפד את ההצעה בשל כשלים טכניים שנמצאו בהצעה.

הערב (ה') אמורה להתכנס מועצת העיר שוב, כשעל הפרק ההצעה המסעירה. סגן ראש העיר מטעם 'דגל התורה', זליג אורלנסקי, נכנס בצהרי היום לביתו של הגראי"ל שטיינמן, שם שמע כי עליו להתנגד להצעה בכל מחיר.

את ההתנגדות נימק הגראי"ל בכך, שבאם תתקבל ההצעה, הרי שהדבר יהווה פתח לעשרות עיריות ברחבי הארץ, שיעוטו על המתווה - ויאמצו אותו בחום רב אל חיקם.

אורלנסקי רץ לראש העיר לספר על התנגדותו של הגראי"ל, אך האחרון סירב להתרגש, והודיע ברורות כי הערב תעלה ההצעה לדיון במליאת העירייה.

לפי שעה מסתמן, כי גם חברי המועצה החסידיים יתמכו בהצעה, מה שמבטיח לראש העיר רוב, ולילדי העיר שיושבים עדיין בבית, ישועה בקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}