כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חביליו נגד שמחיוף • למי יעזור ברקת?

אלי שמחיוף כבר ראה את משרת הסגן בקצה המנהרה, אבל אז הגיע מפר החגיגות הוותיק והגיש חוות-דעת משפטית • הערב: מועצת עיריית ירושלים תכריע • בפנים - המכתב המלא

שניים נגד חביליו? שמחיוף וברקת
שניים נגד חביליו? שמחיוף וברקת



הערב (ה) מתכנסת מועצת עיריית ירושלים לדון בנושאים שעל סדר היום הירושלמי. בני משפחתו וידידיו של אלי שמחיוף, כוססים ציפורניים לקראת הישיבה. הם אינם מודאגים הערב מהתייקרות הארנונה, וגם לא מהמצב הקטסטרופאלי בוועדה לתכנון ובנייה.

לפני מספר ימים נחשף ב'בחדרי חרדים' על מינויו הצפוי של שמחיוף לתפקיד המשמעותי של סגן ראש העיר בשכר, במקומו של פפה אללו המודח. שמחיוף, שהמתין זמן רב כל-כך למשרה עם שכרה בצידה, רואה סופסוף את האור בקצה המנהרה.

היה ברור כי קולות של שמחה יבקעו מחדר המועצה בכיכר ספרא, ואילו מספרם הקטן של חברי המועצה המתנגדים למינוי, לא יזכה להתייחסות כלל. הרי הסיעה מחזיקה בהסכם קואליציוני כתוב וחתום בטבעת הקיסר ברקת.

אולם, הבוקר (ה), שעות ספורות לפני התכנסות המועצה, הגיש מפר החגיגות הוותיק, ה"ה היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, חוות דעת משפטית כנגד מינויו של שמחיוף, כשרוב הנימוקים מתרכזים בחשדות שעלו נגד שמחיוף ואף גרמו למעצרו בפרשת 'הולילנד'.

בפתח חוות הדעת, מציין חביליו כי הוא מגיש אותה לאחר פנייתו של יו"ר מרצ, פפה אללו, לבדוק את המינוי. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק: אללו, שאמור לפנות את מקומו על רקע הפרת המשמעת הקואליציונית בפרשת הריסת הבתים בסילוואן, דואג מקרב הלב למי שאמור לשבת על מקומו. אבל כשמדובר בחביליו, הכל אפשרי -וגם טיעון כזה עובר אצלו את המסך בלשכה המהודרת.

חוות הדעת של חביליו, מתנגדת למינוי, אולם בין השורות ניתן להבחין כי מבחינה משפטית- פורמאלית, היא לא מחזיקה מים: "לאור העובדה כי טרם הוגש כתב אישום נגד מר אלי שמחיוף והחקירה בעניינו עדיין מתנהלת, אינני יכול לקבוע כי קיימת מניעה משפטית פורמאלית למינוי לתפקיד כלשהוא".

יחד עם זאת מדגיש חביליו כי חברי המועצה וראש העיר אמורים לשקול שיקולים אלו כנגד המינוי.

בחוות הדעת מקושש חביליו הוכחות שונות מההיסטוריה על תפקידים שונים שנמנעו בזירה הציבורית בעקבות חשד לעברות פליליות. בין ההוכחות מציין חביליו את אריה דרעי ואת סגן שר הדתות, רפאל פנחסי.

גורמים בעירייה אומרים הערב (ה) ל'בחדרי חרדים' כי לשמחיוף אין סיבה לדאגה, שכן ברקת, שהפך לא מכבר ליריב של חביליו, מכין חוות דעת נגדית לזאת של חביליו וככל הנראה המינוי יעבור בהצלחה.

מה שבטוח, הם אומרים, זו תהיה ישיבה סוערת.

המכתב של חביליו

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}