כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'המתמידים' נתקלו בדלת סגורה בבתי ה'גדוילים'

משלחת 'קהל עדת ירושלים' יצאה לבתי ה'גדוילים', אך נתקלה בדלת סגורה • איזה החלטות התקבלו בבית הגר"ל מינצברג? • ראיון עם אברך שנחקר • כל ההתפתחויות בפרשה

ראשי קהילת המתמידים. צילום ארכיון
ראשי קהילת המתמידים. צילום ארכיון



בקהילת ה'מתמידים' מתקשים לעכל את המכה הקשה שספגו בתחילת השבוע. ההלם שאוחז בראשי המוסדות מהרגע בו הניחו לוחמי היס"מ והמשטרה את כפות רגליהם בחצרות הכוללים של 'קהל עד ירושלים', לא מניח להם ולו לרגע אחד. החשש הגדול הוא: בקשת המשך הארכת המעצר ביום שישי הקרוב.

שישה מבין ראשי הקהילה עצורים במתקן הכליאה בירושלים בחשד לזיוף, מרמה והפרת אמונים. מלבד השישה הללו, נחקרו עשרות רבות של אברכים בימים האחרונים, בינהם גם איש תקשורת בכיר שתעודת הזהות שלו זוייפה ללא ידיעתו. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא סירב להגיב לזיוף, זאת לאחר שהאחרון פטפט יותר מידי, ו'חטף' על הראש מאי אלו גורמים בקהילתו הקרובה.

אם לא די בסדרת המעצרים, הרי שהמצב הכלכלי של המוסדות הוא בכי רע. הגר"ל מינצברג, ראש המוסדות, התבטא בשיחות סגורות למקורביו: "אנחנו מחוקים. אני לא רואה עתיד למוסדות".

העמותה דרכה זרמו הכספים, הוקפאה כבר ביום בו נפתחה החקירה, ומאות האברכים שלומדים במוסדות, לא יקבלו החודש משכורות. חודש הבא? מן השמיים ירחמו. עכשיו אף אחד אפילו לא חושב על זה.

אחד האברכים ששהה שעות רבות בחדר החקירות, מספר ל'בחדרי חרדים': "בהתחלה ניסיתי להיות חכם, ולומר כי אני מעדיף לשמור על זכות השתיקה. אבל החוקרים הבהירו לי מהר מאד, כי אמנם אני יכול לשמור על זכותי החוקית, אך הם יממשו מצידם את זכותם, וידאגו להאריך את מעצרי עד שאשתף פעולה. מהר מאד נכנעתי, וסיפרתי כי אין לי כל קשר לתעודת הזהות המזויפת שנתפסה במשרדי הנהלת המוסדות".

במקביל, כינס רב הקהילה, הגר"ל מינצברג, את אנשי המפתח בקהילה ואנשי עסקים המקורבים אליו בכדי לדון במצב ובסיטואציה הקשה שעוברת על הקהילה. בשורות גדולות לא יצאו משם, והמשתתפים יצאו בסבר פנים מכורכמות.

ומה יעשו הבכירים שנותרו בחוץ?

לאור מעצרו, של מנהל המוסדות, הוחלט כי תפקידם של אנשי הקהילה יהיה לדאוג למצבם של הבחורים בישיבה הקטנה והגדולה כדי שיוכלו להמשיך לשבת באוהלה של תורה.

בתוך כך, ההחלטה החשובה שנפלה בהתכנסות היא לקיים כנס תפילה וזעקה ענק שתתקיים היום (ה) בבית המדרש המרכזי ברח' מנחת יצחק בירושלים, לשם יגיעו כל בני הקהילה מביתר, בית שמש ומירושלים עצמה.

עוד נודע, כי הגר"ל מינצברג יחד עם משלחת מבני הקהילה הגיעו לבתיהם של גדולי ישראל, הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן והגרמ"י לפקוביץ כדי לקבל את ברכתם.

המשלחת נתקלה בדלת סגורה. חלק מהרבנים סירבו לקבל את פני המשלחת, בכדי שלא יווצר מצב כאילו ניתנה לגיטמציה למעשים שנעשו. כשיורים לא מדברים, זהו המסר שקיבלו אנשי המתמידים.

כאמור, אנשי המשטרה ממשיכים לחקור חשודים בפרשה. מחר (ו) יובאו ששת העצורים לבית משפט שם ככל הנראה תבקש להאריך את מעצרם במספר ימים נוספים כדי שתוכל להמשיך בחקירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 98 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}