כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ואיפה תמוקם החנוכיה הגדולה בעולם? בחירייה

ליענקל'ה גלויברמן, הרב הבלתי מוכתר של מכבי ת"א, היה חלום: לעשות נחת רוח לרב'ה ולבנות את החנוכיה הגדולה בעולם • כעת יוצא המיזם לדרכו • בפנים: גלויברמן מדבר

הדמיית החנוכיה בחירייה. צילום: מ. מאמין
הדמיית החנוכיה בחירייה. צילום: מ. מאמין



"לפני מספר חודשים חשבתי", מספר הרב יענקל'ה גלויברמן ל'בחדרי חרדים', "כיצד ניתן יהיה לעשות נחת רוח לרבי עם שטורעם גדול לקראת כינוס השלוחים העולמי. עלה לי הרעיון להקים את החנוכייה הכי גדולה בעולם על פארק אריאל שרון (החירייה) שממוקם במרכז הארץ".

"נפגשתי עם מספר חברות בישראל אשר להם ידע ויכולת בהקמת הפרויקט , עד שהגעתי לחברת "גיל טייכמן" שהופתעו ו'נדלקו' על הרעיון".

"נפגשתי עם מספר חברות ענק במשק במטרה לעניין אותם בתרומה לצורך העלויות האדירות שנאמדו במאות אלפי שקלים. הצגתי בפניהם את הרעיון, וברוך השם לפני מספר ימים, האישור ניתן"

וכך, בימים אלו החלו ההכנות להקמת החנוכייה הגבוהה בעולם, את החנוכייה יראו כל הנוסעים הכביש העמוס בישראל כביש ירושלים-תל-אביב וכביש 4, וכל הבאים והממריאים מהארץ.

רקע על הפארק

פארק אריאל שרון עתיד לשמש כפארק המטרופוליני של גוש דן וכחלון הראווה של מדינת ישראל. הפארק הינו הגדול מסוגו בעולם, הוא משתרע על פני שטח של 8,000 דונם ועתיד לכלול מגוון שימושי לספורט ובילוי ופנאי.

תהליך ההקמה של הפארק מבוצע בשלבים כאשר בשלב הראשון, במהלך שנת 2011, תיפתח פסגת חירייה לציבור ותאפשר תצפית פנוראמית מלאה על גוש דן.

על החנוכייה

רוחבה 50 מטרים, גובהה 55 מטרים והיא מורכבת מ - 90 אלף נורות. 2.5 ק"מ חבל אור, 2 טון דגל , 2 טון חיווט – כבלים,400 ערוצי הדלקה. ייחודה של החנוכייה הוא גם בכך שהיא הוקמה על הר פסולת, הר שכאמור נמצא בשלבי התחדשות לקראת הפיכתו לפארק מטרופוליני לרווחת תושבי גוש דן.

"בפרויקט הזה ראיתי על כל צעד ברכה מהרבי וב"ה הפירסומי ניסא שתהיה השנה תהיה מהגדולים בעולם", מסכם גלויברמן.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}