כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ניצחון לש"ס: הפילה את 'חוק המשתמטות'

הצעת החוק למלחמה במשתמטות, שכבר אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, נפלה בכנסת • ולמה ציטט ח"כ ישראל חסון, מגיש ההצעה, את הראיון של נהרי ל'בחדרי חרדים'?

הפיל את החוק. השר משולם נהרי
הפיל את החוק. השר משולם נהרי



היום (ד) נפלה הצעת חוק "משתמטות בשם הדת", 'באשמת' קולותיהם של חברי ש"ס. 51 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה, 28 הצביעו בעדה, וח"כ אחד נמנע.

בשל המשמעת הקואליציונית, בחרו ח"כ מירי רגב מהליכוד ומשה מטלון מישראל ביתנו, שלא להיות נוכחים בהצבעה ובלבד שלא להצביע בניגוד לרצונם.

יוצא דופן היה סגן שר הבטחון, מתן וילנאי מהעבודה, שהפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעד הצעת החוק. לדברי יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, תשקול הנהלת הקואליציה הטלת סנקציות על הח"כ, שהוא סגן שר בממשלה.

הצעת החוק כבר אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. זמן קצר לאחר האישור בוועדה שוחחתי עם השר משולם נהרי, שסיפר כי בכוונתו להגיש ערר על ההחלטה. הוא אף סיפר כי עשייתו בכנסת מתרכזת בעיקר בנושא החוקים השונים, רובם חוקים נגד הדת ונגד הציבור החרדי.

היום, במהלך נאומו במליאה, תקף ח"כ ישראל חסון, מגיש ההצעה, את נהרי בהקריאו קטע מתוך הראיון, תוך מתן קרדיט לאתר, ולפיו הוא מגיש את הערר "כדי לתקוע את החוק".

"זוהי ממשלה של מופקרים, שמפקירה את טובי בניה", זעם.

נהרי: החוק מלא שנאה

הצעת החוק הוגשה עלי-ידי חברי הכנסת ישראל חסון מקדימה, מירי רגב מהליכוד ומשה מטלון מישראל ביתנו. כאמור, שני האחרונים בחרו שלא להשתתף בהצבעה.

על פי הצעתם תוכלנה בנות לקבל פטור משירות צבאי בתנאי שלמדו במוסד חינוכי-דתי תוך הצגת אישור רשמי מהמוסד. לאחר שהוגש ערר בידי השר נהרי, נוצר הכורח לקיים דיון ממשלתי בהצעה. כעת, לאחר שנקבע כי רוב חברי הכנסת מתנגדים לחוק, לא ניתן יהיה לדון בו בחצי שנה הקרובה.

אגב, בתגובתו לדבריו העוקצניים של חסון, השיב לו נהרי, אף הוא בחדות לשון, באמרו: "ירית צרורות והוספת חטא ועוד חטא כאילו ש"ס מלאה חטאים – אתה פוגע באינטליגנציה של האנשים. אם הייתי יכול לפרוט פה מה ממשלת קדימה הייתה מוכנה לתת, היית נבוך. ואז היינו טובים, הכל היה מושלם. החוק מלא שנאה, כי הנבחרים משדרים את השנאה הזאת".

אין ספק כי מדובר בניצחון גדול לשר משולם נהרי בפרט, ולתנועת ש"ס, שהוא חלק ממנה, בכלל. ההסתה בתקשורת החילונית מן הסתם כבר בדרך.

קדימה, הכואבת את ההפסד הצורב, כבר מיהרה להגיב במסר חד: "זהו ביזיון לממשלה. לאחר שאישרה את החוק של ח"כ ישראל חסון הנאבק בהשתמטות בוועדת השרים, הממשלה שוב התקפלה ובחרה להיכנע ולשרת את שותפיה החרדים על חשבון השירות בצה"ל. ממשלת נתניהו מעבירה לציבור מסר מסוכן שהשקר משתלם".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}