כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שערוריה באלעד: לשכת הרב - ברחוב • תמונות ווידאו

בשעות הבוקר המוקדמות פונתה לשכתו של רב העיר הספרדי של אלעד ל...רחוב • הסיבה: עימות בין העירייה לרשות הדואר • בפנים: תגובות ותיעוד מלא

הפינוי, הבוקר. צילום: יצחק לב ארי
הפינוי, הבוקר. צילום: יצחק לב ארי

ושוב אלעד ושוב כותרות.

הבוקר (ד') הופתעו אנשי לשכתו של הרב הספרדי בעיר, הגר"מ מלכה, לגלות כי אנשי 'דואר ישראל' הגיעו לפנות את הלשכה, ללא הודעה מוקדמת. העובדים נאלצו להפסיק את פעילות הלשכה לחלוטין, בעוד העירייה עצמה כלל אינה מתערבת.

קצת היסטוריה.

לפני יותר משנתיים הכניס ראש העיר דאז, צביקה כהן, את לשכתו של הרב הספרדי למבנה מיותם שבבעלות 'דואר ישראל'. הדואר, שעבר למבנה חדש, צבר חוב ארנונה גדול בעירייה.

'דואר ישראל' והעירייה ניהלו משא ומתן לגבי החוב, ובינתיים הוסכם כי לשכתו של הרב מלכה תתתמקם במבנה המיותם, בעקבות אי הסדרת החוב. ההסכם היה הדדי ודואר ישראל נענה בחיוב לבקשה.

במהלך השנים שעברו, המשיכו בדואר לנהל את המשא ומתן עם העירייה על חוב הארנונה, ומספר דברים נוספים אותם היו צריכים להסדיר בעירייה. מכתבים רבים נשלחו לגורמים בעירייה ולראש העיר, אך 'דואר ישראל' לא קיבלו תשובה.

גם בתקופה האחרונה ביקש 'דואר ישראל' לקבל בחזרה את המבנה שבבעלותו, בו מוקמה לשכת הרב מלכה, אך העירייה, כהרגלה, לא השיבה למכתבים ואף לא טרחה להיפגש עם אנשי הדואר.

הבוקר (ד) הגיעו אנשי 'דואר ישראל' ופינו את הלשכה. ציוד הלשכה נשאר ברחובות העיר, פעילות הלשכה הופסקה לחלוטין - והעיר אלעד צהלה. לדברי גורמים בעיר, אנשי הדואר ניצלו את העובדה שהרב שוהה בימים אלו בחו"ל, כדי לערוך את הפינוי.

בנו של הרב, איציק מלכה, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אפילו את הציוד לא הסכימו לפנות בצורה מסודרת. בפועל מה שקורה הוא שכל הציוד מונח בחוץ. אבא נמצא בחו"ל, אבל כל הפעילות של הלשכה הופסקה. אנשים לא יוכלו להירשם לנישואין ועוד דברים נחוצים אחרים..."

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "לא רק שנשלחה בקשה לדואר, אלא גם היה רצון לרכוש את המבנה. לפני חצי שנה הוסכם כי העירייה תשתמש במבנה, אבל פתאום הם רצו אותו חזרה. העירייה לא שלחה אנשים, כי אנשי הדואר הגיעו בעצם לפנות את הציוד".

כתבנו שריה רוט מעדכן כי שר הדתות, יעקב מרגי, שוחח היום עם רוה"ע אלעד, יצחק עידן, בלשכתו. במהלך השיחה הבהיר ראש העיר שלרב הספרדי יש 2 לשכות, כאשר אחת הלשכות מוחזרת לבעליה, ועם פינוי המבנה היביל לבעליו יוצב מבנה נוסף.

לדברי יועץ השר אלון נוריאל השר מרגי התרצה והסתפק בתשובת עידן כי לרב יש לשכה נוספת וכי צר לו שישנה תחושה שמישהו רוצה ליצור מהומה על לא מאומה. לאור זאת השר שוקל בימים הקרובים לחדש את המאמצים להקמת מועצה דתית בעיר.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}