כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גומא אגייר בבית דגן

יוסי פרומנסקי היה צלם שלהם פרטי, זה לא משהו שעולה לנו כסף, לשיקול המערכת אם להעלות

גומא אגייר בבית דגן
יוסי פרומנסקי

יש אישור מהצלם לשימוש בתמונות

יש לנו גם אישור מההורים של הילד שעשינו לו יום הולדת להשתמש בתמונות שלו (אבל לפי בקשת האבא טשטשנו את התמונה של האבא בלבד)

כיתוב לכל התמונות:

תמונה מס' 126: גומא אגייאר נואם בטקס

תמונה מס' 109: שר הרווחה נואם

תמונה מס' 47: גומא אגייאר והרב בליניצקי בסיור במרכז הטיפולי

תמונות מספר 196, 202, 1891 - חדרי הטיפול במרכז

תמונה מס' 115: הילד אריה לייב מכפר חב"ד מקבל מתנת יום הולדת מגומא אגייאר

תמונה מס' 63: מנכ"ל העמותה הרב מנחם מענדל בליניצקי עם גומא אגייאר בקביעת המזוזה

תמונה מס' 143: הרב משה מאיר ליפשיץ עם הרב בליניצקי וגומא אגייאר

תמונה מס' 111: מנחה הטקס הרב מענדל קרסיק מחזיק את אריה לייב חתן יום ההולדת

תמונה מס' 20: הרב ליפשיץ לצד תמונות ילדיו במרכז החדש

הפרטים המלאים על האירוע:

גומא אגייאר והשר בוז'י הרצוג חנכו מרכז טיפולי חדש של "יד לילד המיוחד"
צילום: ישראל ברדוגו

אמש נערך בישוב בית דגן שעל-יד כפר חב"ד, טקס הפתיחה וחנוכת הבית של מרכז טיפולי חדש ויפהפה לילדים בעלי צרכים מיוחדים של עמותת "יד לילד המיוחד", המופעלת על ידי וועדת החינוך של אגודת חסידי חב"ד, ותומכת במשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכל הארץ, בדגש על משפחות ברוכות ילדים שמטופלות גם בילד מיוחד.

העמותה נוסדה בשנת 2004 על ידי הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל, יושב ראש אגודת חסידי חב"ד בישראל, שהי' ידוע בקשריו הקרובים עם ראשי ממשלות ונשיאים בישראל, ומנוהלת כיום על ידי נכדו הרב מנחם מענדל בליניצקי.

העמותה תמוכת כלכלית ונפשית במאתיים משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכל רחבי הארץ, במגוון פעילויות לאורך כל השנה, שבתות נופש, ימי עיון, מפגשי הורים, ימי טיול וכיף, מחנות קיץ לילדים המיוחדים, ופרוייקט "מעגל החסד" שמפעיל מערך של מאות מתנדבים ומתנדבות שעורכים פעילות שבועית קבועה עם ילד מיוחד. העמותה אף חוגגת לילדים המיוחדים בר או בת מצווה וכן ימי הולדת.
בקיץ האחרון העמותה ייסדה את רשת "רגש" - מרכזי טיפול לילדים בעלי צרכים מיוחדים ממשפחות מעוטות יכולת.
אמש חנכה העמותה את המרכז הראשון, והודיעה על כוונתה לחנוך בקרוב 2 מרכזים נוספים בחיפה ובירושלים.
בטקס השתתף שר הרווחה מר יצחק בוז'י הרצוג, שהוא גם ידידו האישי של הרב מיידנצ'יק ז"ל, המיליארדר גומא אגייאר (מבעלי קבוצת בית"ר ירושלים), והרב משה מאיר הכהן ליפשיץ - שליח חב"ד בפורט לורידייל פלורידה, שתרם את שם המרכז "בית מנדי וגולדי ליפשיץ" לזכות ילדיו שהינם בעלי צרכים מיוחדים. הרב ליפשיץ הגיע לטקס בראש קבוצה של תורמים מפלורידה.
במרכז החדש, שעלותו נאמדת בכמליון שקלים, חדרי טיפול חדשניים שעוצבו במיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים על ידי גב' חני סופרין מפלורידה, והוא מתעתד להעניק טיפולים פרא-רפואיים מתקדמים עם סבסוד למשפחות מעוטי יכולת.

גומא אגייאר בכה מהתרגשות בעת שסיפר על הקשר המיוחד בינו לרב ליפשיץ, ועל ההיכרות הקרובה שלו עם ילדיו שלזכותם נקרא המרכז הטיפולי, וציין כמה הוא שמח ליטול חלק בפעילות זו בפרט, ובפעילותם של שלוחי חב"ד בעולם בכלל, ועל רצונו להיות שותף לזה גם בעתיד.


יושב ראש העמותה הרב מנחם מענדל בליניצקי הודיע בטקס: "כי המשימה הבאה היא השלמת בניית החצר הטיפולית בעלות של כ-50 אלף דולר, שתכלול גינה טיפולית, פינת חי טיפולית, ארגז חול טיפולי ומתקני חצר. לאחר מכן, בכוונת העמותה לפתוח סניפים נוספים בחיפה ובירושלים עבור הילדים המיוחדים באזורים הללו".

מנהלת המרכז הטיפולי הגב' סיגל גת סיפרה על המענה שיתן המרכז לעשרות ילדים אוטיסטים תושבי האזור, ועל הטיפולים המגוונים שיעניק המרכז.

תוך כדי הטקס ערכה העמותה יום הולדת הפתעה לילד עם תסמונת דאון בשם אריה לייב מכפר חב"ד שחגג באותו יום את הגיעו לגיל 5. הילד שאוהב מוזיקה עד מאוד, קיבל מגומא ובנו מתנת יום הולדת - אקורדיון מוזיקלי לקול תשואות הקהל ושירת "היום יום הולדת".


הארוע הופק על ידי: מיכאל כפלין הפקות.

פרטים על המרכז, הקמתו וייעודו:

מטרת הקמת המרכז בבית דגן – להעניק טיפולים מסובסדים לילדים מיוחדים ממשפחות מעוטות יכולת מאזור המרכז.
הנהלת העמותה החלה לאחרונה גם לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה כדי להפעיל במקום מועדונית לילדים בסיכון ולילדים מיוחדים.
ייחודיותו של המקום: רמת טיפוח ואבזור גבוהה מאוד, וחדרי טיפול חדשניים ומרהיבי עין המשרים רוגע ונינוחות מרגע כניסתו של הילד למרכז, ומעניקים לו תחושה ביתית.
הנקיון, הטיפוח והיופי החיצוני משתלב היטב עם מטפלים מקצועיים מהשורה הראשונה ועם ציוד טיפולי מהמתקדמים בעולם, לריפוי בעיסוק, פסיכודרמה, תרפיה במחשב, תרפיה במוסיקה, תרפיה באומנות, קלינאות תקשורת, גינון טיפולי וטיפול באמצעות בעלי חיים.
קהל היעד העיקרי: ילדים אוטיסטים, עם ת. דאון או עם פיגור או שיתוק, ממשפחות נטולי יכולת כלכלית, או ממשפחות ברוכות ילדים, באזור מרכז הארץ, מגיל שנה עד 12.
כמות הילדים שמטופלים במרכז:
במרכז יכולים להיות מטופלים בו זמנית 10 ילדים בשעה, כאשר חלקם בחדרי הטיפול וחלקם בחצר הטיפולית.
תהליך הקבלה לטיפול במרכז: פגישת היכרות עם מנהלת המרכז הגב' סיגל גת. אבחון אצל אחד מאנשי המקצוע במרכז, התאמת תוכנית טיפול לילד בהתייעצות עם כמה אנשי מקצוע, העמדת מסגרת תקציבית, השגת תקציב או תרומה למימון הטיפולים, הנסיעות וכו'.
ההשקעה בהקמת המרכז: 250,000 דולר.
עד עתה הושקע רק מחצית מהסכום, בעיקר באבזור ועיצוב חדרי הטיפול והכניסה.
כל הכסף שהושקע מקורו בתרומות מהמגזר הפרטי בלבד.
העמותה תשמח לקבל עזרה מכל גורם בהמשך פיתוח המרכז ובהשגת רכב להסעת הילדים.
רבים מהילדים מתקשים להגיע למרכז עקב קשיים בהסעתם למרכז או בחזרה. העמותה מעונינת לרכוש רכב מתאים עם כסא עליה לנכים כדי להסיע איתו את הילדים מהבית למרכז וחזור בכל יום.
השתתפות הממשלה:
קופות החולים ישתתפו במימון חלק מהטיפולים שינתנו במרכז, והעמותה מקווה שגם משרד הרווחה ישתתף באחזקת המועדונית שעתידה לפעול במקום.























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}