כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"העלילה הבאה: החרדים גונבים את החלב של המדינה"

"אני רועד מהמעורער בנפשו שניזון מההסתה הזו" • ח"כ אליעזר מנחם מוזס מדבר, בראיון וידאו עם 'בחדרי חרדים', על האבקה הלבנה ומכתב השטנה שקיבל

"העלילה הבאה: החרדים גונבים את החלב של המדינה"



כשחבר הכנסת אליעזר מנחם מוזס מדבר על האבקה הלבנה אותה מצא במעטפה בתיבת הדואר שלו בכנסת, פניו הופכות לחיוורות כמעט כמו צבעה של האבקה.

אבקה מסוכנת או לא, מה שברור הוא כי תוכנו של המכתב שנשלח במצורף הוא זה שמדאיג את מוזס.ואת כולנו.

כאשר שוחחתי איתו על הנושא, הוא פשוט התקשה להסתיר את האימה שנשקפה מעיניו. לא, לגבי דידו בהחלט לא מדובר בבדיחה מרושעת או בעוד ספין עיתונאי. מבחינתו, הוא לוקח את המעשה ברצינות תהומית.

• הרב מוזס, פגשתי אותך היום ואתה ממש רעדת כשדיברת איתי על המעטפות והאבקה. למה?

"כי אנחנו יודעים את האמרה שזה יכול להגיע לרציחה, וכל פעם כשיש הסתה יש פגיעה בגוף ובנפש וברוחניות. אנחנו רואים מה שקרה בפתח תקוה, בבית הכנסת הגדול, ובבית הכנסת 'דברי חיים' ועוד.

"אני נוסע למירון ורואה בדרך שלט 'דרוס כל דוס' ועוד כאלו התבטאויות. הדבר הזה מאוד מפחיד. כי כל פעם כשקורה משהו אומרים 'זה היה מעורער בנפשו'. אני רועד מהמעורער בנפשו שניזון מההסתה הזו, שהיא קרקע פוריה למעשים לא טובים. ואני לא כל-כך מפחד מהאבקה הלבנה, כמו מהאותיות השחורות הכתובות על הדף הזה, שכתוב בו 'נפגע בכם בגופכם, בבתיכם, בבתי כנסיות שלכם', ואני לא יודע למה מחכים עוד".






"מפעילים מערכת משומנת של הסתה"

• למה המשטרה לא חוקרת את הדבר הזה?

"אני לא יודע. קצין הכנסת היה אצלי ולקח את החומר. כנראה שהם חוקרים, ואני מקווה שהוא יודע לאן להעביר את זה. אני פניתי אל יו"ר הכנסת ואמרתי לו שמדובר כאן בחברי כנסת, מדובר כאן בשולחיהם, ובשולחינו, ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי להשקיט את הסערה הזו ולהמעיט את הלהבות שלא יעשו שנאה נגד החרדים".

• מה שמאוד מפריע לי בקטע הזה זה שבעצם כל שנה, כבר 15 שנים, כלי התקשורת הכלליים נואמים על זה שבגלל הסתה נרצח פה ראש ממשלה במדינה. והנה עכשיו, כשמדובר בהסתה הרבה יותר גרועה ממה שהיה אז, אני לא רואה שהם מאוד מזדעזעים.

"אני לא ראיתי בכלל שהם מזדעזעים. ולהפך, יש כלי תקשורת, ושדרנים וכתבים למיניהם, שמלבים לבד את השנאה הזו. לא שהם צריכים לבוא ולומר שזה לא טוב מה שעושים, אלא שהם הגורמים לזה. הם אלו שמפעילים את המערכת המשומנת הזה, לצערי הרב. צריך לבדוק מהם הגורמים לכך, אם יש להם סיבות אינטרסיות.

"אני לא יכול להבין למה צריך לצאת כתב בעיתון בעמוד הראשון 'גונבי המדינה' על האברכים האלו, שבקושי יש להם את פת לחמם ועל הבטחת ההכנסה שלהם, ולמה צריכים לצאת בכותרות שבתקופות האפלות ביותר. העיתונות של אז לא צריכה להתבייש בפני העיתונים של היום".

"החרדי - אובייקט שכל אחד יכול לבעוט בו"

• אגב, מה קרה עם החקירה שהבטיחו לך אז: חקירה משטרתית, פלילית, בנושא של השוואה לשטירמר?

"בהשוואה לשטירמר הנאצי? השוואה של הקריקטורות בארץ? אני עדיין מחכה לזה. לא תבעו עדיין".

• בטח לא הסירו לך את החסינות...

"לא, ואני מחכה שיבואו לוועדת הכנסת. לבוא למליאה, ואז תהיה לי באמת ההזדמנות להראות ולחשוף לעולם את החומר שבידי: הקריקטורות כאן, ואיך שנראו אז. ולא אתפלא אם ההסתה הבאה תהיה מוצרי החלב, שיש בהם היום מחסור גדול ביותר, בפרט בחמאה. יגידו שהחרדים אשמים, כי יש להם משפחות גדולות, הרבה ילדים, צריך לתת הרבה אוכל לילדים האלו, ומה שהולך אצלם בעיקר זה מוצרי חלב, אז לא נשאר לחילונים!".

• סגנון עלילות דם?

"ברגע שהחרדי נהפך לאובייקט שכל אחד יכול לבעוט בו, אז זו התוצאה, ואני לא אתפלא על שום דבר".

"מתנהל מסע שיסוי רווי אימה"

וזה המכתב אותו העביר ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין:

"בתקופה האחרונה מתנהל מסע שיסוי רווי אימה כנגד הציבור החרדי ומוסדותיו. כמעט מידי יום אנו מדווחים בכלי התקשורת הכתובים והמשודרים על תקיפת יהודים חרדים באמצע הרחוב, ועל חילול בתי כנסיות ומוסדות דת אחרים, סתם כך ללא סיבה. כמעט מידי יום אנו "זוכים" לתקשורת העוסקת, די באובססיביות, בגנות הציבור החרדי. לרוב, נאמרים הדברים בהכללה ובלא הסתייגות מצד המראיינים. לעתים נאמרים הדברים גם על ידי המגישים עצמם. קמות התארגנויות (אגב, בלתי חוקית בעליל) למניעת התיישבות חרדית בכל רחבי הארץ, כולל בשכונות בבירתנו ירושלים.
כל אלה אילו היו מופנים כנגד עמים זרים הייתה קמה מהומה גדולה על ידי פוליטיקאים וארגוני זכויות אדם.

כל שומע ורואה מבין כי אנו עומדים כיום על גבי מדרון חלקלק אשר אחריתו מי ישורני, אלו אינם דיבורים בעלמא, זו שנאה!!!

רק בימים האחרונים נשלחו לחלק מחברי הכנסת החרדים מכתבי איום, המלווים ב"רמזים" אודות כוונות השולחים, ומדיפים ניחוח של תקופות אפלות. המשלוח היה אכן לנציגי הציבור, ואולם הכוונה הייתה לציבור שולחיהם החשוף מטבע הדברים ברחובות עיר ליצרי שנאה ומדון על לא עוול. היום זו מעטפה, מחר...?!

אני קורא לך כבוד היו"ר, בהיותך מייצג בכבוד רב את כלל מגזרי האוכלוסייה בארץ, לצאת בקריאה לעם, למנהיגים, לכולם, להנמיך את הלהבות, לקרב את הלבבות ולהשקיט את השנאה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}