ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

דרמה פוליטית נרקמת: ליצמן בברית עם בנט - דרעי בברית עם לפיד

בעוד השר יעקב ליצמן כרת ברית פוליטית עם נפתלי בנט, הערב נחשף כי יו"ר ש"ס אריה דרעי כרת ברית עם לפיד. דרעי ל"בחדרי": דיווח שקרי • מה יהיו ההשלכות למהלך ואיך זה קשור לאלי ישי ולתדריך ראש הממשלה לעיתונאים החרדים • כל הפרטים

"בסוד שיח". דרעי ולפיד מסתודדים (מרים אלסטר, פלאש 90)
"בסוד שיח". דרעי ולפיד מסתודדים (מרים אלסטר, פלאש 90)

במקביל לדיווחים על כך ששר הבריאות יעקב ליצמן כרת ברית פוליטית עם השר נפתלי בנט, הערב (שלישי) נחשף כי יו"ר ש"ס אריה דרעי כרת 'ברית אחים' עם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, מי שעד לאחרונה נחשב ל"צורר החרדים" עמו ליצמן אפילו לא מדבר, ומי שהקשר בין השניים זכור לכולנו מהעימות טרום הבחירות והאמירה של לפיד לדרעי, "צריך לשקם אותך".

זה מכבר ידוע על יחסים טובים בין לפיד לדרעי, אך בראיון ל"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן ב"קול חי", זרק הכתב הפוליטי של אתר ynet, אטילה שומפלבי, את הפצצה על כך שמדובר בברית פוליטית, "בחודשים האחרונים נרקם מתחת לאפו של נתניהו קשר עמוק בין יאיר לפיד לאריה דרעי. עד כדי כך הקשר חזק - הראשון שהתקשר לדרעי כאשר פורסמה החקירה נגדו לחזק אותו, היה לפיד".

לדבריו, "בין שני האנשים יש מערכת יחסים אמיצה וידידותית. השמועה על כך הגיעה לנתניהו". כאמור, ליצמן אפילו לא מדבר עם לפיד, אבל נראה שהמהלך של דרעי נטוע בכלל ביחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם חשיבה אסטרטגית-פוליטית למקרה ולפיד יתחרה מול נתניהו ראש בראש על תפקיד ראש הממשלה.

רק הערב פורסם סקר "חדשות 2" לפיו לפיד עוקף לראשונה את נתניהו וזוכה ל-24 מנדטים לעומת 22 בלבד לליכוד. בסביבתו של דרעי פועלים כבר תקופה ארוכה לחמם את היחסים בין שני האישים, שכאמור, לא התחילו ב"פרחים ושושנים" - עם האמירה המפורסמת בנוגע ל"שיקום דרעי". לפיד מצידו התאפק במשבר השבת האחרון ולא תקף את החרדים.

("צריך לשקם אותך": לפיד ב"בחדרי" ולפיד ב"ערוץ 2")
משתקם? לפיד מנסה להסביר את ההבטחה המפורסמת על דרעי


בנוסף, היחסים בין נתניהו לדרעי לא נחשבים מהמשובחים ביותר. נתניהו ידוע כמי שהסתדר טוב יותר עם אלי ישי, כיום יו"ר "יחד". בזמן מערכת הבחירות אף עלו טענות כי מאחורי הקלעים נתניהו סייע לישי. במקביל, דרעי לא סומך לחלוטין על נתניהו ונראה כי זו הסיבה הפוליטית לקרקע פוריה לנטיעת מערכת יחסים בין לפיד לדרעי.

בתדריך שהעניק ראש הממשלה לאחרונה לתקשורת החרדית, שמותיהם של ליצמן וגפני הוזכרו בהערכה מספר פעמים על ידי נתניהו, בעוד דרעי הוזכר רק כשעניין השבת עלה על השולחן, ונתניהו התייחס לשאלה כשהוא מכנה את דרעי בשמו הפרטי "אריה" וטען כי פנה לעזרתו.

"כשמסתכלים על התמונה הכוללת על הפרשה הזו, על הפארסה של 'משבר השבת', שנתניהו יצר במו ידיו, נתניהו קיבל החלטה לפנות לציבור החרדי, מעל הראש של מנהיגיו הפוליטיים, ולמעשה אומר להם 'אני הוא זה שאשמור על השבת. אהיה נאמן יותר מהמנהיגים שלכם'" אמר הערב שומפלבי.

לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שהוא פונה לציבור החרדי מעל המנהיגים. הוא חושש וחושד שאריה דרעי כבר מיצה אותו, ומחפש אופציות לעתיד, עם לפיד ואולי אחרים, ולכן נתניהו עשה פה מהלך גדול ענק פוליטי ציבורי, שהוא פונה רק לאוכלוסייה הזאת, כדי לומר לציבור – אני שומר לכם על השבת, לא החרדים".

שומפלבי הוסיף, "לפיד שתק, דרעי שתק, החרדים שתקו הרבה יותר מנתניהו. זה סיפור פוליטי שנרקם - שימו לב לחששות ודאגות של נתניהו. שימו לב לעובדה שלאחר העימות הקשה בין לפיד ודרעי, נרקמה ידידות בין השניים. אני אומר לכם באחריות ובהתחייבות, בלשכתו של לפיד הולכים ובאים בכירים בש"ס, ומתקבלים בדלת פתוחה באים יוצאים והולכים, ויאיר לפיד מסייע".

לסיום הצהיר: "תרשום מה שאני אומר, לא מדבר רק על 'יחסים טובים', אני אומר - סולחה אמיתית וידידות אמיצה".

צילום: יונתן זינדל פלאש 90צילום: צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

דרעי: אין לי יחסים עם לפיד
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "בניגוד לפרסום, אין לי שום יחסים עם יאיר לפיד. לא קיימנו שיחה בארבע עיניים כבר שנים, אולם אני לא מחרים אף אחד, גם לא את לפיד ולא אטיל ווטו על כניסתו לממשלה אם יקבל את כל ההסכמים הקואליציוניים. לכן, הדיווח על ברית, שקרי ומופרך לחלוטין".
יאיר לפיד אריה דרעי ברית אחים יעקב ליצמן אטילה שומפלבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד