ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בג"ץ בצו ביניים: להמשיך עבודות הרכבת

בתשובת המדינה לעתירה שהגישה גלאון, נאמר כי ההיתר עודנו בתוקף, אך אם יבוטל יהיה זאת על ידי שר הרווחה • בג"ץ הורה לרכבת להתעלם מהוראות ראש הממשלה

רכבת ישראל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
רכבת ישראל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המדינה הגישה לבג"ץ את תגובתה לעתירת ח"כ זהבה גלאון נגד ההחלטה לבטל את עבודות התחזוקה והתשתית של רכבת ישראל בשבת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתשובה נאמר בין השאר כי ההיתר לרכבת לבצע עבודות בשבת עודנו בתוקף - ככל שיחליט שר העבודה והרווחה.

בשעות הצהריים, הוציא בג"צ צו ביניים המורה לרכבת שלא להישמע להוראת ראש הממשלה על ביצוע עבודות בשבת עד להכרעה סופית.

בתגובת המדינה נאמר, בתמצית, כי דין העתירה להידחות על הסף שכן העתירה כולה מתייחסת לעבודות שבוצעו בסוף השבוע שחלף, ומשכך כל הסעדים המתבקשים בגדרה אינם אקטואליים עוד ולפיכך הם תיאורטיים לחלוטין.

למעלה מן הצורך, מוסיפה המדינה בתגובתה שהוגשה באמצעות עו"ד אבי מיליקובסקי ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, לרכבת ישראל ניתן היתר מיוחד להעסקת עובדים במנוחה השבועית. מדובר בהיתר לכלל חודש ספטמבר וביכולתה של רכבת ישראל להחליט באילו שבתות לנצל את ההיתר, וכיצד.

מן המשיבים נמסר, כי ההיתר לא בוטל או הותלה והינו בתוקף, ומשכך רשאית רכבת ישראל לעשות בו שימוש כל עוד לא הותלה או בוטל. עוד נמסר מן המשיבים, כי ככל שתהיה כוונה לבטל את ההיתר או להתלותו, הרי שהדבר יבוצע על ידי בעל הסמכות על פי החוק (שר העבודה, או מי שהואצלה לו הסמכות מטעמו), על פי כל דין, בכפוף לכל כללי המשפט המינהלי החלים.

מטבע הדברים, נאמר עוד בתגובה, בשים לב לאירועי הימים האחרונים, נבחנת הסוגיה מושא ענייננו במבט צופה פני עתיד על ידי הגורמים הרלוונטיים, ובין היתר, מן המשיבים נמסר כי צפויות ישיבות עבודה בעניין הנדון, לרבות פגישה הקבועה להיום בהשתתפות גורמים רלוונטיים מן המשיבים ומרכבת ישראל.

הידיעה עודכנה בשעה 15:23
רכבת עבודות השבת חילול שבת שר הרווחה בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד