כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הרבנים חתמו בעל-כורחם" • המכתב נחשף לאחר הקבורה

המחלוקת העתיקה בין סאטמר ובעלזא - שוב בכותרות • נחשף מכתבו של אב"ד אודווארי זצ"ל לאדמו"ר מבעלזא: "חסידי סאטמר זייפו את חתימתי" • בפנים - המכתב

אב"ד אודווארי עם יבלחט"א האדמו"ר מסאטמער
אב"ד אודווארי עם יבלחט"א האדמו"ר מסאטמער

אלפים בארה"ב ליוו למנוחות בתחילת השבוע את הגאון רבי שלום קרויז זצ"ל, גאב"ד אודווארי, מזקני הרבנים באמריקה ומי שנחשב למקורב לחוגי הקנאים.

שעות אחדות לאחר ההלוויה, מצאו מקורביו בין אוצרותיו מכתב בעל משמעות היסטורית, אותו כתב הגאב"ד בכתב-ידו לפני כשמונה שנים. המען: בית האדמו"ר מבעלזא בירושלים.

המכתב, המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עוסק במחלוקת האידיאולוגית הוותיקה בין חסידויות סאטמר ובעלזא. כידוע, אחת מאבני הדרך במאבק נרשמו כאשר חסידי סאטמר החתימו אדמו"רים על מכתב חריף כנגד האדמו"ר מבעלזא.

בתחתית המכתב, הופיעה, בין היתר, חתימתו של גאב"ד אודווארי. אולם כעת מתברר, כי זה האחרון, בכתב ידו לאדמו"ר מבעלזא, הכחיש את הדברים מכל וכל.

"לבקשת חסידיו הנאמנים", כותב הגאב"ד לאדמו"ר מבעלזא, "אודיעהו בזה כי מה שכתבו אגרת לכהדר"ג שליט"א חסידי סאטמר יה"ו בדרך ביזיון לפני איזה שנים. ידוע כי כמה רבנים חתמו בעל כורחם וכמה חתימות נחתמו מעצמן, וגם אותי הפצירו מאוד לחתום, ובאמת לא חתמתי על האיגרת, אף שכתבו שמי על האיגרת, אבל היה שלא ברצוני ושלא בידיעתי", כך במכתב החריף.

במכתב, מפרט האב"ד את קשרי הידידות החמים ששררו בין אביו זצ"ל לאדמו"ר רבי אהרן מבעלזא, שאף שימש כסנדק בבריתו של כותב המכתב בעצמו.

בסוף המכתב, מזמין האב"ד את האדמו"ר מבעלזא לחתונת נכדתו וכן דורש בשלום מחותנו, גאב"ד מאקווא.

את מכתבו חותם הרב קרויס בבקשה: "נכון שלא לפרסם מכתב זה מכמה טעמים". אולם חסידיו טוענים, כי לאחר הסתלקותו, אדרבה – ראוי לפרסם את הדברים, למען האמת והשלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}