כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החסידים מצטמצמים - הליטאים בועטים

בכינוס ענק, שיתקיים מחר, תצטרף ויז'ניץ למאבק לצמצום הוצאות ההורים בנישואי ילדיהם • ובעוד החסידים נרתמים למערכה, היוזמה הליטאית קורסת רשמית

הרה"צ הגר"י הגר לצידו של האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון
הרה"צ הגר"י הגר לצידו של האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון

חסידות ויז'ניץ תתכנס מחר (ד') בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויזניץ' בבני ברק בראשות הרה''צ רבי ישראל הגר לכינוס ענק.

על הפרק: איך מצמצמים בהוצאות נישואי הצאצאים. אין זה סוד כי כל אברך המשיא את ילדיו לוקח על עצמו עול כספי כבד, במקרים רבים להבטחות שמבטיחים ההורים בליל האירוסים אין כיסוי ממשי, והזוג מוצא את עצמו בפני שוקת שבורה.

חסידויות רבות אימצו לעצמם שורת תקנות שנועדה להקל על ההורים את המשימה הכמעט בלתי אפשרית. חסידות סאטמאר למשל, הציבה לאחרונה שורת תקנות נוקשות, שהעומד בהם זוכה לסיוע כלכלי נדיב מהנהלת המוסדות.

הפעם הגיע תורה של חסידות ויז'ניץ המתגייסת למערכה. הנהלת החסידות תקיים כינוס בו יוכרזו שורת תקנות חדשות על ידי הגר"י הגר, שכבר מינה מספר אברכים שיהיו ממונים מטעמו לעמוד על המשמר.

הכינוס יחל מחר בשעה 21:00 בערב ומאורגן על ידי 'ועד מנוחה ושמחה' דחסידי ויז'ניץ שהוקם במטרה להקל על החסידים מההוצאות המרובות, בנוסף צפויים כינוסים נוספים בקרוב.

התקנה והעזרה הראשונה שכבר תעמוד לטובתם של המחתנים לצמצום ההוצאות הכספיות היא: בנייתו של אולם שמחות חדש שבימים אלו ממש מסתיימת בנייתו על ידי הארגון, המיקום: בנין 'היכל הטישים' בקרית ויז'ניץ בב''ב, שם יוכלו לערוך חתונות במחירי עלות.

מאידך, בציבור הליטאי, שוב ושוב נכשלות היוזמות לצמצום העלויות.

בשבוע האחרון נסגר ארגון 'שהשמחה במעונו' בראשותו של יהודה קוק שפעל בשנה האחרונה יחד עם קבוצת אברכים ששמו להם מטרה שכל הורה ייתן סכום לקניית דירה לבת לא יותר מ- 45 אלף דולר, ולבן -25 אלף דולר כשהם מתנים זאת בצירופם של עשרת אלפים בתי אב לתכנית שגיבשו בארגון.

במהלך השנה החולפת הם קיימו עשרות כינוסים בכל רחבי הארץ בהשתתפותם של גדולי ישראל וראשי הישיבות בפרסום מאסיבי של מכתבי 'קול קורא' אך למרבה הצער לא הורגשה התעניינות רחבה בנושא, מה שהביא לסגירת הארגון.

לאחרונה פועל יהודה קוק להקמת מאגר גדול של משפחות שמעוניינות לקבל על עצמן את התקנות כפי מה שנקבעו בעבר, דבר שיביא לשדך בין המשפחות וההורים שחתמו על התכנית שיביאו ליישום תקנות גדולי ישראל.

כאן ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב ולדווח.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}