כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כמה מפתיע: המפכ"ל היה הגון כלפי החרדים

שליח 'בחדרי חרדים' לכנס העיתונות, יצחק נחשוני, מסכם • איזה סוג של פשיעה הגיע עד בני-ברק? • ולמה, למען השם, החינמון של 'יתד' לא מגיע לאילת?

המפכ"ל בחברת מבקר המדינה. צילום ארכיון
המפכ"ל בחברת מבקר המדינה. צילום ארכיון





ה'כנס' הראשון שלא העמיד את ה'חרדים' במרכזו

כל המי ומי במובילי התקשורת בישראל, וגם הזוטרים יותר, התעוררו זה היום השני אל מול קרני השמש המחייכת של העיר אילת, שבתי המלון שלה וחופיה מלאים בהם. ולמרות זאת כלום בה לא השתנה.

העיתונים הודפסו כאילו מאליהם, בערוצים השונים ובתחנות השידור לא הפסיקו את השידורים, איש לא דיווח לצרכני התקשורת שעולמם מסתובב היום מכח האנרציה. רק חדי העין והכשרון יכלו להבחין בכך על פי הנושאים שלא התחלפו ומעלים צחנה כמו גרביים אחרי יומיים.

החקלאים, על פי הכותרות, השביתו עוד ביום ראשון את אספקת התוצרת, אבל 126 סוגי הסלטים הצבעוניים של פירות וירקות, המשיכו באילת לעטר את הברים של חדרי האוכל במלונות (זהו מספר המינים שספרנו עד עתה) עד שחוסלו, כבד האווז הגיע למגשים ואפילו בהפתעה ונטרף עד לחתיכה האחרונה, כך גם הלשונות, בשר הטלה וכמובן הגבינות השמנות והחלב שנשפך אל תוך אלפי כוסות הקפה שחוסלו במהלך היומיים האחרונים.

סתם הבהילו שהחלאים עומדים להרעיב את הנופשים במלונות, העתונאים כנראה ידעו זאת, ממקורותיהם, לפני הירידה לאילת ולא פגשנו שם איש שהביא אוכל בצידנית מהבית.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, שהגיע עם מטהו ה'מצומצם' היום לאילת, שבמקרה היא גם הזירה שבה נבטה ה'פרשה' המרכזית בתקשורת של הימים האחרונים, התריס כלפי התקשורתנים שמילאו את האולם, כי על פי סקר 'מאגר מוחות' שהוכן לקראת כנס שדרות, המשטרה זוכה ליותר אמון בציבור מאשר התקשורת. על פי הסקר נערך בשבוע שעבר "38% מהציבור הישראלי אינו נותן אמון במשטרה, אבל יותר מ 50% אינם נותנים אמון בתקשורת".

מלבד ה'שמחת עניים' שהיתה ב'שיחת המוסר' זו ממי שהארגון שבראשו הוא עומד הוא מהשבוע הדוגמא לפגיעה הגדולה ביותר במוסר בישראל, רצה כהן ודאי לומר כי אם אפילו לידיעה המתפרסמת בתקשורת על השפעת נזקי שביתת החקלאים אי אפשר להאמין, אז מה יש לצפות כבר מהדיווחים ה'עסיסיים' מהפרשה הקשורה בבכירי המשטרה?

רב ניצב כהן: "99 אחוז, או יותר נכון 90 אחוז ממה שמתפרסם בפרשה שבראש הכותרות בתקשורת הם ספקולציות שאינן נכונות, והם כלל אינם בכיוון".

אחרי שורת הכנסים, שהאחרון שבהם היה 'כנס שדרות', 'כנס אילת לעתונות' הוא משב של רוח חדשה ושונה דוקא ואולי רק ל'חרדים' .לא הועמדנו במרכזו, וזהו המסר התקשורתי בעל המשמעות שיצא לנו, כחרדים ממנו. מעט התקשורתנים החרדים שמשתתפים בו מקבלים יחס של שווים וחייבים לומר שבעתים האלה, כאשר התקשורת נתפשת כמחזקת את מסעי ההסתה נגד הציבור הזה זה הרבה יותר ממפתיע.

בהופעתו של המפכ"ל, למשל, היום, שבה סקר את תפקידה של המשטרה, במלחמה בפשיעה, באלימות, בסמים, ובשחיתות הציבורית, הוזכרו ה'חרדים' רק פעם אחת בצורה ישירה בהקשר להתמודדות המשטרה עם הפגנות ופעם בצורה עקיפה כשהצהיר שאחד מהדברים המדאיגים את המשטרה ביותר לאחרונה הם המסתננים והפשיעה שהם מביאים איתם שהגיעה כבר עד ל...רצח. "לאחרונה התופעה הזו מתפשטת לאשדוד ול...בני ברק, וזה מאד מדאיג אותי" – אמר המפכ"ל, כמשיח לפי תומו, ולא לאזני החרדים שמלבדנו לא נכחו באולם.

זוהי הבשורה ה'גדולה' שיוצאת לנו, החרדים, מ'כנס אילת לעתונות 2010" שיימשך עד מחר. ואם תרצו שנוציא עבורכם משם עוד משהו, וזה יהיה באילוץ, נספר לכם שדי משעמם שם גם משום ש'יתד נאמן' במהדורה החנמונית שלו של יום ג' לא מגיע עד אילת...

מכלל הן אתה שומע לאו?

חשבנו שנקבל בעתונות החרדית של היום לפחות הסבר בסיסי על החילוק המהותי בצורת ההצבעה של חברי סיעת 'יהדות התורה' בדיון שנערך אתמול בכנסת בענין 'משאל העם'.

מאד היינו רוצים לדעת ממה נובעת החלטת שני הח"כים של 'דגל התורה' להתנגד לחוק, ולעומת הצבעת שלושת הח"כים של 'אגודת ישראל' בעדו? האם יש לזה איזשהו קשר לנוסח אשכנז שמנחה את גפני ומקלב מול ליצמן, מוזס ופרוש הצמודים לנוסח ספרד, או שזה תלוי בהכשר שיתנוסס על הסנדביצ'ים שאותם יקבלו המתשאלים ביום המשאל, של בד"צ אגודת ישראל, או של 'שארית'?
משלא זכינו לקבל שום קצה חוט לתשובה, נשארנו עם תמיחה הגדולה, בעיקר כלפי נציגי אגו"י: איך זה שהצביעו הפעם בעד רעיון 'משאל העם', שיכול היה להציל בזמנו גם את גוש קטיף מה'התנתקות', ולמרות זאת נדחה בידי כל גדולי ישראל, מחשש שיופעל בעתיד בשאלת דת ומדינה, כמו גיוס בני ישיבות, תחבורה בשבת ועוד? מה נשתנה? - אנו שואלים כבן 'תם'.

לצד השאלה הלא פתורה הזו, מנסרת במוחנו, בלא פחות עצבנות, גם אחת נוספת, לא המבוססת על הכלל הידוע של 'מכלל הן אתה יודע לאו".

האם העובדה שנתניהו הסכים לחשק עצמו במשאל עם רק במקרה שייאלץ לוותר על חלקים בירושלים או ברמת הגולן, יכולה ללמד אותנו שהוא כבר השלים לוויתורים ביהודה ושומרון, שחוק 'משאל העם' לא חל עליו?
אל תחכו לתשובות. רק ב...'משאל עם' אולי ניתן לקבל אותן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}