כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"בכל מקום שסער יכול לפגוע בחרדים הוא עושה את זה"

ח"כ הרב מאיר פרוש תוקף, בראיון עם אתר 'בחדרי חרדים', את שר החינוך: "הליכוד כבר לא קרוב לדת. חלקים בליכוד יכולים להתחרות עם קדימה ואפילו עם מרץ" • וידאו

מרגיש זיפט. ח"כ מאיר פרוש, בכנסת. צילום: יעקב נחומי
מרגיש זיפט. ח"כ מאיר פרוש, בכנסת. צילום: יעקב נחומי

ישיבת הסיעה של 'יהדות התורה' אתמול (ב') הייתה רותחת ביותר. אין ספק שטביעות אצבעותיו של שר החינוך, גדעון סער, הניבטות אליהם כמעט יום-יום, מדאיגות את כולם ואמורות להדאיג את הציבור החרדי. האבקה הלבנה שנשלחה אל תיבות הדואר של הח"כים והשרים החרדיים, היא רק הסימפטום החיצוני של הרעה החולה.

ביציאה מחדר הסיעה, נשמע סגנו של סער, ח"כ הרב מאיר פרוש, נחוש ונחרץ. תחילה שוחחנו איתו על ההקפאה, הנושא האקטואלי והחם בכנסת, אך מיד לאחר מכן עברנו אל הנושא הבוער הבא.

• ח"כ מאיר פרוש, אנחנו מדברים על הקפאה, ואתה ידוע כמי שמאוד תמך ועזר לתושבי יהודה ושומרון, גם החרדים וגם דתיים-לאומיים. אני עצמי שמעתי מהרבה מאוד תושבים שבחים על פועלך בנושא זה. איך אתה מרגיש עם הדיבורים על הקפאה נוספת?

"מרגיש זיפט, כמו שמרגיש בהרבה נושאים שהיום, כיהודים חרדים בכנסת, אנחנו מרגישים לא נוח. וזה חורה לנו יותר, כיוון שזה קורה דווקא מהליכוד".

• אולי עכשיו אתם שמחים על זה שאתם לא שרים ולא נושאים בשום אחריות.

"אנחנו לא שמחים ולא כואבים ולא עצובים, מכיוון שאנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים להיות שרים, בשום מצב, וזה מובן מאליו. אבל אני אומר שוב: בעבר היו משתמשים במונחים הללו שבליכוד קרובים יותר לדת. אני לא יודע אם היום הרבנים היו מסכימים לאמירה כזו שהליכוד קרוב יותר לדת. אני חושב שכיום חלקים בליכוד יכולים להתחרות עם קדימה או עם מפלגת העבודה ואולי אפילו עם מרץ".

• יש הרבה שאומרים שאם לבני הייתה היום בראשות הממשלה מצבו של הציבור החרדי היה טוב יותר. שלא לדבר על אולמרט, בשעתו, שהוכיח את עצמו.

"אני יודע שאנחנו צריכים להיות טובים, וכשאנחנו נהיה טובים אז לנו יהיה טוב. אני לא יודע אם לבני או נתניהו, היום המצב הוא לא טוב".

• יכול להיות שיש כוחות בתוך הליכוד שמוליכים לכיוון הזה? יכול להיות שנתניהו אולי לא היה נוקט מעצמו בשיטות בהן הוא נוקט?

"בהחלט. אמרתי קודם שיש כוחות בליכוד שהם מצרים את צעדנו ופוגעים בנו. אין לנו טביעות אצבעות שביבי עושה את זה".

• וטביעות האצבעות הללו, למי הם מוליכים? לאיזה כיוונים?

"זה לא יהיה פגיעה אם אומר שגדעון סער. אנחנו רואים שבכל מקום שבו יכול לפגוע בציבור החרדי הוא עושה את זה. ולאו דווקא בנושא החינוך, אלא בכל נושא. זה לא סוד".

• ניסיתם לדבר על זה עם נתניהו? לנסות לבקש ממנו להרגיע את שר החינוך שלו?

"אולי משום שנתניהו ניסה להרגיע את סער, וסער לא נרגע, היה ביניהם אתמול עימות".

• ובזה יש לך חלק? למפלגת יהדות התורה יש בזה חלק?

"אני יכול להביע עמדה. יכול להיות שהעמדה הזו גורמת לזה שלמישהו יהיה אי נחת, וזה ייקרא שיש לי חלק...".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}