כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חבלה מעשית • העונש של חסידי אליאור חן: 20 שנה בכלא!

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונשי מאסר כבדים על מקורבי אליאור חן, שהורשעו בהתעללות בילדים • דוד קוגמן - 20 שנות מאסר, אברהם מסקלצ'י ושמעון גבאי - 17 שנים

אליאור (שני מימין) עם תלמידיו
אליאור (שני מימין) עם תלמידיו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לפני דקות אחדות (ג) עונשי מאסר כבדים על מקורביו של אליאור חן, שהורשעו בהתעללות קשה בילדים.

אחד מחסידיו, דוד קוגמן, קיבל 20 שנות מאסר, אברהם מסקלצ'י ושמעון גבאי קיבלו עונש מאסר של 17 שנים. הרביעי, רועי צורף, נשלח לשנתיים וחצי מאסר.

ארבעת חסידיו הורשעו בחודש מאי האחרון בעבירות התעללות קשות. קוגמן, מהמעורבים בפרשה נאשם כי נהג לטלטל בעוצמה רבה את הילדים והצמיד אחד מהם לתנור לוהט עד שעורו התקלף מרוב כוויות. לאחר מכן שפך אלכוהול ומלח על הפצעים.

מסקלאצ'י, הורשע כי שרף את אצבעותיו של אחד הילדים, כפת אותו באמצעות חבל הכניס כיפה לפיו וחסם את נשימתו באמצעות דבק נייר. עוד הם נאשמו כי מנעו מהילדים אוכל, שתיה ושינה בכח.

כתבי האישום נגד הארבעה כללו 22 סעיפים המגוללים 40 מקרים.

בכתב הדין כתבה השופטת: "הנאשמים ערערו על ההבנה הבסיסית שילדים צריכים להיות מוגנים בפני רוע". היא הוסיפה: "הלוואי שאמונם של הילדים הכבויים לא אבד לעד".

את גזר הדין (אותו ניתן לקרוא במלואו בקישור המצורף) פתחה השופטת במילים: "לעיתים, מילים מעטות ומדודות מבטאות בעוצמה הרבה ביותר את גודל הזוועה. כאלה הן מילותיו של מ', בן השתים עשרה, כשנתבקש על ידי חוקר הילדים לספר על מה שארע לאחיו הקטן, א': "לא' עשו מלא דברים. אני לא יכול להדגים את זה. אין לי כוח, אין לי כוח". עוצמת זעקתו של מ', המתבטאת במילים הצנועות האלה, שוברת את הלב."

כזכור, אמם של הילדים נידונה לחמש שנות מאסר.

משפטו של אליאור חן, הנאשם המרכזי בפרשה, עדיין בעיצומו.

לקריאת גזר הדין לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}