כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ברקת פורע חוב: שמחיוף ימונה לסגן בשכר • חשיפה

אנשי מרצ בירושלים פורשים מהקואליציה, ועל פי ההסכם בין ברקת לש"ס - נציג ש"ס ימונה לתפקיד סגן • חוו"ד משפטית איפשרה המינוי למרות 'הולילנד'

שני חברים יצאו לדרך. שמחיוף וברקת. צילום: אוהד צויגנברג
שני חברים יצאו לדרך. שמחיוף וברקת. צילום: אוהד צויגנברג



על פי ההסכם הקואליציוני בין סיעת ש"ס העירונית לניר ברקת, מגיע לש"ס תפקיד סגן ראש העיר בשכר, אך מכיוון שלא נשארו סגנים בעת כינון העירייה בראשית הקדנציה, בשל הקואליציה הרחבה כמעט מקיר לקיר במועצת העיר, הובטח לש"ס כי הסגן הבא שיתפנה יועבר אליה.

במקביל החלו בש"ס וביהדות התורה בהליך חקיקה שמטרתו הוספת סגני ראש עיר לירושלים, הליך שנקטע באיבו, נוכח קשיים חוקתיים, בשל רצון ש"ס להחיל את החוק על כל הרשויות בישראל ולא רק בירושלים, מה שהביא להתנגדות רחבה ולקבורת החוק.

במהלך הקדנציה פרשה סיעת מרצ מהקואליציה של ברקת, והסגן מטעמה, פפה אללו, פוטר לאלתר מתפקידו. ש"ס מבחינתה ראתה עצמה כיורשת המיידית של הסיעה החילונית, אך כאן נכונו לש"ס שתי הפתעות. האחת הרצון של ניר ברקת להשאיר את הדלת פתוחה למרצ, במטרה לאותת לה כי אם תבחר לשוב לקואליציה, תפקידיה יוחזרו לה בהתאם. השניה, מעורבותו של אלי שמחיוף, יו"ר סיעת ש"ס בעירייה והמועמד מטעמה לתפקיד סגן ראש העיר, בפרשת השחיתות בהולילנד.

כזכור, נעצר שמחיוף, בחודש אפריל האחרון ונחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד כי קיבל שוחד על סך מאות אלפי שקלים בתמורה למתן הקלות בפרויקט "הולילנד".

מעורבותו של שמחיוף בפרשה, לכאורה, למרות שלא הוגש נגדו כתב אישום, מנעה מברקת את ההכרעה בענין, כשגם בש"ס נשמעו קולות שהציעו לחכות תקופת זמן עד להבהרת הענינים המשפטיים.

ברקת הכריע: "הסכמים צריך לכבד"

באחרונה, קיבל שמחיוף חוו"ד משפטית המעניקה לו אפשרות להתמנות לכל תפקיד עירוני שהוא, על אף חקירתו ומעצרו בעבר בפרשת הולילנד, בעוד הוא מוחזק בחפותו, כל עוד לא הוכרע דינו בנושא, ולא הוגש כתב אישום. מצוייד בחוות הדעת הופיע שמחיוף מטעם ש"ס בפני ניר ברקת ראש העיר ודרש את המגיע לו בדין.

בתום דיונים מערכתיים, שכלל מסע לחצים מכל צידי הקשת העירונית, לשני הצדדים, הכריע ראש העיר ירושלים וקבע כי "הסכמים צריך לכבד" וכי יש להעניק לש"ס את תפקיד סגן ראש העיר, למרות הביקורת הצפויה לו במערכת הפוליטית העירונית, בתקשורת ובחוגי השמאל בירושלים.

ככל הנראה ואם לא יחול שינוי, יובא המינוי להצבעה והכרעה בישיבת מליאת מועצת העיר הקרובה, ביום חמישי הזה. יש לציין כי אלי שמחיוף זוכה להערכה רבה מכל חברי מועצת העיר, חרדים, דתיים וחילונים, כך שלהצבעה צפוי רוב מוחץ, כאשר חברי סיעת מר"צ יתנגדו כנראה למינוי, בשל היותם אופוזיציה לוחמת לברקת בכל נושא, בפרט לענין הקשור למינוי פוליטי לחבר הסיעה היריבה, כשהתפקיד אף 'נלקח' מהם, לכאורה.

מינויו של שמחיוף לתפקיד סגן ראש עיריית ירושלים מבטא חיבור נוסף של המגזר החרדי – הספרדי לראש העיר ניר ברקת, השומר על קשר הדוק עם הנהגת ש"ס הנוכחית השרים ישי ואטיאס, ששמחיוף נמנה על אנשי אמונם. לשמחיוף היסטוריה 'מעניינת' בקשריו עם ניר ברקת ראש העיר הנוכחי, שבהיותו יו"ר האופוזיציה בתקופת כהונתו של אורי לופוליאנסקי, היה ידוע שמחיוף ששימש יו"ר ועדת הכספים, כאחד הלוחמים נגד ניר ברקת דאז.

עם כינונה של העירייה הנוכחית הפכו שמחיוף וברקת לחברים לדרך ושותפים לעשייה העירונית-ציבורית. כעת, פורע ניר ברקת את חובו ואלי שמחיוף יכהן בתפקיד הסגן, לצד עוד שלושת חברי סיעת ש"ס החברים בקואליציה העירונית: שמואל יצחקי, שלמה ברסקה ואשר משעלי.

מרצ הופכת רישמית לאופוזיציה

העברת תפקיד סגן ראש עיריית ירושלים לש"ס, אף סותמת את הגולל על חזרת סיעת מר"צ לקואליציה. וכך, כל הניסיונות והגישושים שהיו בתחום זה, מאז פרישת מרצ, על רקע החלטת ברקת על הריסת 22 בתים ערבים בלתי חוקיים בכפר סילוואן, יורדים לטמיון.

מרצ, אם כן, הופכת רישמית לאופוזיציה ומובילת המאבק הפוליטי בראש העיר הנוכחי, שמקבל דווקא חיזוק מהחרדים, עם חיבורה של ש"ס לתפקיד הנחשק, במינויו של אלי שמחיוף לתפקיד סגן ראש העיר בשכר, לצד כהונתו של יצחק פינדרוס כסגן ומ"מ ראש העיר בשכר, מיהדות התורה.

מותר לנחש כי אם מרצ ובראשה פפה אללו, היו לוקחים בחשבון את ההשלכות לפרישתם המתוקשרת מהקואליציה של ברקת, בדמות איבוד הגה השלטון בעיר, והענקת 'פרס' לחרדים, עם מינוי סגן ראש העיר מטעם ש"ס במקומם – אפשר שהיו שוקלים שוב את החלטתם, אך שוב, המהלך הינו בלתי נמנע וכעת ש"ס מתוגמלת בהתאם להסכם הקואליציוני.

בתגובה להתקפות רבות מצד התקשורת על מינוי שמחיוף, כחשוד בפרשת הולילנד וקידומו לתפקיד סגן ראש העיר, פרסמה עיריית ירושלים הודעה רשמית: "ההחלטה על זהות הסגן היא החלטה פנים-סיעתית של סיעת ש"ס. הנהלת העירייה מחויבת לקיום ההסכמים הקואליציוניים לפיהם לאור פרישת מרצ, סיעת ש"ס היא הבאה בתור וזכאית לתפקיד סגן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}