כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אחרי ויזניץ': מעטפה 'לבנה' בדרך לגר"ע

בהלת "אנתרקס"? אחרי הח"כים החרדים הגיע תורם של ראשי ישיבות ויז'ניץ ופורת יוסף לקבל מעטפה עם איומים ואבקה לבנה • אבטחה סביב בית הגר"ע יוסף

הגר"מ ארנסטר (משמאל) לצד גיסו ר' ישראל הגר
הגר"מ ארנסטר (משמאל) לצד גיסו ר' ישראל הגר



אחרי הח"כים גפני, מקלב, מוזס, ליצמן ואלי ישי, שקיבלו מעטפות המכילות מכתב איום והסתה לצד אבקה לבנה, נמצאה היום (ב) מעטפה זהה גם בתיבת הדואר של ראש ישיבת ויזני'ץ, הגר"מ ארנסטר.

בחסידות ויזניץ אומרים, כי שליחת מכתב כזה לדמות רבנית מוכרת בציבור החרדי, מצביעה על עליית מדרגה בהסתה כנגד הציבור בימים האחרונים. "נראה כי הסטודנטים מחפשים שיקשרו אותם לנושא, ופועלים חזק במטרה שיחזירו אותם אל סדר היום", אומר עסקן חרדי. "חבל שהם לא קולטים שזה לא קורה".

המעטפה ותכולתה שהגיעו אל ראש ישיבת ויז'ניץ נמסר לבדיקה משטרתית.

המשטרה עדיין לא הצליחה לעלות על עקבותיהם של שולחי המכתבים בימים האחרונים - והחקירה נמשכת.

המאבטחים יפתחו המכתבים

שעות ספורות אחרי קבלת הידיעה על המכתב שנחת בתיבת הדואר של ראש ישיבת ויז'ניץ, התקבל דיווח כי גם בביתו של הרב שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה, נחתה מעטפה דומה - אבקה לבנה ומכתב איום, זהה לזה שקיבלו קודמיו.

בעקבות כך, החליטו בש"ס להגביר את האבטחה סביב ביתו של הגר"ע יוסף, ומאבטחים נוספים יוצבו במקום. זאת בשל החשש כי מכתב דומה יגיע גם אליו.

אתר 'מעריב' מדווח כי, האבטחה תשגיח גם על קבלת ופתיחת המכתבים בכדי למנוע מאחד מבני המשפחה לפתוח את המכתב.

בתוך כך, במשטרה ובכנסת עושים הכול כדי לגלות מי עומד מאחורי שיגור המכתבים.

על המכתבים שקיבלו חברי כנסת ושרים חרדיים הבוקר ואתמול היה חתום ארגון אלמוני - "צו מחיר", אך המשטרה לא עלתה על עקבותיו.

במכתבים נכתב: "אנו תושבי מדינת ישראל הנאורים דורשים מכם אנשי החושך שתפסיקו לחיות על חשבוננו, וכל היום ללמוד ולא לעבוד, ולא ללכת לצבא ולמילואים. תצאו לנו מהוורידים! תיקחו את הפקלאות ושטריימלים, ואת הזקנים והפאות המסריחים שלכם ותעופו לכם לברוקלין!.

"והיה אם תמשיכו לסחוט תקציבים על חשבוננו ועל חשבון הסטודנטים והתרבות שלנו, תשלמו על כך מחיר כבד. נמרר לכם את החיים! ונתקוף אתכם בעריכם ובשכונותיכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}