כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כנס העיתונות באילת עסק בחרדים • בן-חיים דיברר

כששחר אילן התריס כמנהגו, אבישי בן-חיים נשמע כמו אחד מדוברי הציבור החרדי • האם הכנס משפיע על מישהו? • אבי מימרן: "סגרתי עם רון קופמן על סיור בבני-ברק"

עשה כבוד. אבישי בן-חיים
עשה כבוד. אבישי בן-חיים



הכנס המרכזי של העיתונות בישראל לשנת 2010, נפתח אתמול (א') במלון 'הרודס' באילת.

מאות עיתונאים נטלו חלק בפורומים השונים. אותנו 'תפס' הפאנל שעסק בתקשורת החרדית, בהשתתפות בכירים מהעיתונות החרדית והכללית.

על שרביט ההנחיה הופקד השדרן חיים זיסוביץ, כשמסביב לשולחן יושבים: הפרשן לעניני חרדים של ערוץ 10 אבישי בן חיים, עורך החדשות ב'משפחה' יוסי אליטוב, מנהל התוכניות ב'קול חי' יענקי פלאי, מגיש המהדורה המרכזית ב'קול ברמה' אבי מימרן, והעיתונאי לשעבר שחר אילן.

המשתתפים דנו, בין היתר, ביחסה של התקשורת החרדית לפרשות פנים-מגזריות: האם היא מעלימה חלקים מהמידע או שהיא מביאה לציבור החרדי את כל האמת?

דקות ארוכות הוקדשו לשאלה: איך התקשורת החילונית מסתכלת על החרדים בעידן של הסתה כנגד החרדים.

אבישי בן-חיים הסביר כי תפקידה של התקשורת החרדית, לפני הכל, היא לתת אלטרנטיבה תקשורתית לציבור החרדי. אבי מימרן הסביר כי מלבד הדיווח, בתקשורת החרדית רואים עניין לחנך את הציבור דרכו.

"אפשר לומר שהכנס משפיע"

"בן-חיים נשמע בשאלה הזו כמו אחד מדוברי הציבור החרדי, והוא ייצג אותנו בצורה די הוגנת", מעיד משתתף חרדי בכינוס. "זאת, לעומת שחר אילן, שייצג את התקשורת החילונית בצורה מובהקת והתריס נגד ציבור לומדי התורה כמנהגו הרע מימים ימימה".

מימרן טען, כי התקשורת החילונית מנצלת את העובדה שהחרדים הם מיעוט ואין להם כמעט אפשרות תגובה. "זה מביא רייטינג, וממילא התקשורת מרבה לעשות כן", הסביר מימרן.

אבי מימרן, ממשתתפי הפאנל, מסביר ל'בחדרי חרדים' את התועלת בכנס: "פעם בשנה מתכנסים העיתונאים, בכירים לצד זוטרים, ועורכים היכרות איש עם רעהו. זה חשוב מאד. שיחות מתקיימות עם עיתונאים רבים במסדרונות וזה מביא לתועלת רבה. כך לדוגמה, בשיחה שקיימתי עם העיתונאי רון קופמן, הבנתי כי לבן אדם אין שמץ של מושג על הציבור החרדי.

"ביום חמישי קבענו לצאת לסיבוב בבני ברק", מספר מימרן. "אני מתכוון לקחת אותו לכל היכלי הישיבות כדי שהבן אדם יבין מה זה הציבור החרדי. אז הנה, בהחלט אפשר לומר שהכנס משפיע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}