כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החלטה דרמטית • הגר"ע בכה: "מר אמסלם - החוצה" • תיעוד בלעדי ומקיף

חברי מועצת חכמי התורה חתמו על מכתב חסר-תקדים בחריפותו, אותו כתב הגר"ע יוסף בכתב-ידו: "אם לא יחזיר את המנדט לש"ס, הריהו גזלן!" • הגר"ע פרץ בבכי: "תלמיד המבעט ברבותיו" • מקורבי אמסלם: "מאפייה איטלקית" • בפנים: המכתב • וידאו ותמונות

מזכיר מועצת חכמי התורה מקריא את ההחלטה הדרמטית
מזכיר מועצת חכמי התורה מקריא את ההחלטה הדרמטית



מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסה הערב (ב') בביתו של הנשיא, הגר"ע יוסף ויצאה עם הכרעה דרמטית, חתומה בכתב-ידם של הנוכחים הרבנים. המסר חד וחלק: על ח"כ חיים אמסלם להשיב את המנדט לתנועת ש"ס.

אז לאן מופנות פניו של ח"כ אמסלם? • פרשנות

בישיבה השתתפו הגר"ע יוסף, רבי שלום כהן, רבי שמעון בעדני, רבי משה מאיה, מזכיר המועצה הרב רפאל פנחסי ויו"ר ש"ס, אלי ישי,

בתום הישיבה, יצא הרב פנחסי אל קהל העיתונאים שהמתין מחוץ לדלת הבית וקרא להם את ההחלטה שהתקבלה:

"הרב פרץ בבכי כשהראינו לו את גזירי העיתונים והשמענו לו את הראיונות שהעניק הרב חיים אמסלם. היה קשה להרגיע את הרב. הוא בכה הרבה על חילול ה' שנגרם. ואז, בתום הדיון הרחב שהיה בנושא, כתב מכתב בכתב יד קודשו".

פנחסי עבר להקריא את הההחלטה, עליה : "מועצת החכמים של ש"ס התאספה הערב בצער רב על דבריו של חיים אמסלם שפער פיו לבלי חוק על המסולאים בפז, שעוסקים בתורה יומם ולילה ומקיימים את כל העולם בתורתם. והקדיח תבשילו ברבים למצוא חן בעיני שונאי התורה, שכמו תלמיד המבעט ברבותיו בבחינת 'וישמן ישורון ויבעט'.

"עבירה גוררת עבירה, התחיל בסילוף ההלכה בענייני הגיור של בתי הדין הרבניים שלנו וגילה פנים בתורה שלא כהלכה. ואחרון הכביד כאשר הכביד פיו והאריך לשון בהתקפה על אברכי הישיבות. ונוסף גם הוא על צרינו עמי הארץ השונאים תלמידי חכמים וגרם לחילול ה'.

"אנו דורשים ממר חיים אמסלם על פי דין תורה שעליו להחזיר את המנדט לש"ס בהתאם להתחייבותו בעת שהחלטנו להכניס את שמו עם חברי הכנסת של ש"ס. ואם לא יחזיר, הריהו גזלן. כי מי בחר בו בפרטות? הלוא הם בוחריה של תנועת ש"ס בחרו.

"ועכשיו, כשנגלה קלונו וגילה את פרצופו בדברו נגד גדולי ישראל ואברכי התורה הקדושה בגאווה ובוז, מתברר שמקח טעות היה, ועל פי ההלכה חייב הוא להחזיר המנדט. ואנו קוראים למי שהתורה יקרה בעיניו להתרחק מן האיש הזה הרחק כמטווחי קשת ומדעותיו המוזרות והכפרניות. יהי רצון שיזכה לחזור בתשובה, ושב ורפא לו".

בתחתית המכתב מופיעה חתימתם של חברי מועצת החכמים, ובראשם הגר"ע יוסף.

דומה כי המכתב מדבר בעד עצמו. רק נדגיש כי המילה 'מר' בה כונה אמסלם מדברת בעד עצמה. גם הפסק הברור לפיו על אמסלם להשיב את המנדט לתנועה, אינו נתון לפרשנות כזו או אחרת.








"הוא יחליט בעצמו מה יעשה"

מקורבי אמסלם ישבו בשעת כינוס המועצה - וכססו ציפורניים. ברי היה להם, כי לא ידברו שם על צדקותו של אמסלם, אך למתקפה כה ישירה - הם לא ציפו.

כעת הם מסירים את כל הכפפות. בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הם מגיבים בחריפות יתירה כשהם אינם בוחלים במילים קשות.

"'דון קורליאונה' ישי", הם בוחרים לכנות את ראש התנועה בתארים הלקוחים מעולם הפשע, "שכח שאינו נמצא בסיציליה. שיטות בנוסח המאפיה האיטלקית שהוא מפעיל בכדי לרדוף את הרב אמסלם יחזרו אליו כבומרנג. הציבור יזכור, בבוא העת, להוקעה ודיראון עולם של מי שהפך את גדולי הדור למכשיר למילוי מאווייו ותשוקותיו הצרים.

"עם כל הכבוד, הרב אמסלם הינו אישיות תורנית חשובה ובעלת משקל, ומשכך הוא יכול להחליט בעצמו מה יעשה ומה יפעל".

אם יורשה לנו לפרשן, מקורבי אמסלם רומזים כי הוא לא מתכוון להחזיר את המנדט בקלות. את מפלס הבושה, הוא כבר עבר מזמן.





























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 170 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}