כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'עוקץ הכוללים': מעצר החשודים הוארך

שופט בית המשפט בירושלים האריך את מעצר ששת החשודים ב'פרשת הכוללים' ב-4 ימים • בלעדי: שיחה מיוחדת עם עורך דינם, יאיר נהוראי, על ההתפתחויות בחקירה

בדיון על הארכת המעצר, צילום: פלאש 90
בדיון על הארכת המעצר, צילום: פלאש 90



קרוב לשעה 10 בבוקר, הובאו ששת עצורי 'פרשת המתמידים' לאולמו של השופט דב פרויד, בבית משפט השלום בירושלים. העצורים שלוו בידי אנשי משטרה, הגיעו, כשעיניהם טרוטות מחוסר שינה ועל פניהם ניכרו סימני ההלם שלא הצליחו להימחק משעת המעצר.

עוד בנושא:
כך נראתה הפשיטה על ה'כוללים' בערים החרדיות • תיעוד בלעדי
סערת ה'כוללים': נתפסו למעלה מ-1,000 תעודות זהות מזויפות • וידאו בלעדי
ראשי ה'מתמידים' חושפים: מי עומד מאחורי ההלשנה החמורה • בלעדי
הגרי"ש אלישיב בהתבטאות חסרת תקדים: "מי שגנב - יש לו דין רודף"

היה זה מחזה לא מרנין: ראשי קהילת המתמידים הילכו בינות לפושעים כאחרוני הפושעים. הללו שרגילים להעביר את הבוקר שלהם בין ספסלי הכוללים, נאלצו להתרגל באחת למונחים שלא היו מוכרים להם מעולם. "הארכת מעצר", "זכות השתיקה", ועוד סוגיות שלא מופיעות בתחילת מסכת בבא קמא ואפילו לא בסופה.

הדיון עצמו ארך למעלה משעתיים. הפרקליטות שלחה את מיטב תותחיה וביקשה מבית המשפט לאשר הארכת מעצר של 15 יום (!). לא פחות.

לשם השוואה, לברוני סמים ולמשפחות הפשע, מבקשת המשטרה הארכת מעצר של שבוע. לא יותר.

הפרקליטות נימקה את בקשתה המוגזמת בעובדה שהעצורים לא משתפים פעולה עם החוקרים, מה שמקשה על התקדמות החקירה. בפרקליטות חושבים כי באם ישהו העצורים שבועיים בכלא, הם יתחילו לזמר, ולאו דווקא זמירות שבת.

לאחר התקוטטות רבתית שנערכה בין עורכי הדין יאיר גולן ויאיר נהוראי המייצגים את החשודים לבין נציגי הפרקליטות, החליט בית המשפט להאריך את מעצרם בארבעה ימים נוספים בלבד.

בתום הדיון, בסמוך לשעה 12:30, לקחו חוקרי המשטרה את החשודים לתאי המעצר לשם המשכת החקירות. בני המשפחה שעמדו בסמוך נופפו לשלום.

המשטרה פוצצה את הפרשה

בשיחה מיוחדת מאולם בית המשפט עם עו"ד יאיר נהוראי שמייצג את החשודים הוא מספר על מה שקרה במהלך הדיון, "הדיון התנהל בשאלה. מדוע הם צריכים להיות במעצר כשהחקירה מתנהלת".

המשטרה והפרקליטות טענו שהחשודים עלולים לשבש את הליכי חקירה. מנגד, אנחנו טענו שהראיות שהם הביאו לבית המשפט הם מאד מקיפות, ולא נשאר הרבה לחקור".

באשר לטענה כי קיימת אפשרות לשיבוש הליכי חקירה מסביר נהוראי, "שיבוש במהותו הוא לדבר או להשפיע עם אנשים בחוץ. הפרשה התפוצצה אתמול ומי שפוצץ אותה היה המשטרה, הם מסרו את כל הפרטים לציבור. כלומר מי שמוזמן לחקירה יודע את כל פרטי החקירה ויכין את עצמו לכך.

"לכן טענו כי אין מקום לשיבוש הליכי חקירה.

"בסופו של דיון ארוך בית המשפט קיבל חלק מהטענות שלהם והוחלט לתת להם רק ארבעה ימי הארכת מעצר ולא 15 כפי שביקשו.

"אין לי ספק שביום ו' הם יבקשו הארכת מעצר נוספת, בטענה כי הם לא השלימו את פעולות החקירה שלהם. הם יצטרכו לתת הסברים ועל פי זה יחליט בית המשפט. אני רוצה להאמין שהם ישתחררו בתנאים מסוימים ואחרי זה ננהל את הדיונים בכתבי האישום כשהם יהיו בחוץ"

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}