כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מי עומד מאחורי המכתב המזויף של ה'באבא ברוך'?

אתר 'בחדרי חרדים' פרסם מכתב עליו חתום ה'בבא ברוך', ובו ביטויים קשים נגד אמסלם • מזכיר האדמו"ר: "המכתב מזויף לחלוטין!" • בפנים: המכתב שכתב האדמו"ר הבוקר

מי עומד מאחורי המכתב המזויף של ה'באבא ברוך'?

אמש, בשעת לילה מאוחרת, עלתה באתר 'בחדרי חרדים' ידיעה על מכתב ששיגר, כביכול, האדמו"ר ה'באבא ברוך' מנתיבות אל הגר"ע יוסף, בעניינו של ח"כ אמסלם, העומד בעין סערה ציבורית בשבועות האחרונים.

העתקו של המכתב המקורי הועבר אל דסק החדשות של האתר על-ידי גורם המקורב אל חצר האדמו"ר מנתיבות. לאחר מספר בירורים מכיוונים שונים, כפי שמחייב הנוהל העיתונאי שכתבי 'בחדרי חרדים' אמונים עליו, התברר כי אין כל מקום לחשוד בזיוף, וכי המכתב אכן יצא מביתו של ה'באבא ברוך'.

וכך עשה המכתב הדרמטי, לכאורה, את דרכו אל מעלה הכותרות באתר 'בחדרי חרדים'.

אלא שכאן החל מרוץ ההכחשות. בשעות הבוקר, שעות לאחר הפרסום, התברר כי אנשי ביתו של הרב ברוך אבוחצירא, מכחישים בתוקף את קיומו של המכתב. הם יצרו קשר עם מערכת 'בחדרי חרדים' ואמרו בזעם כי מכתב כזה מעולם לא נכתב.

לדבריהם, אחד הגורמים העוינים את חצרו של האדמו"ר, עומד מאחורי המכתב, שלטענתם אינו אלא זיוף גמור.

כאמור, דסק החדשות של 'בחדרי חרדים' ביצע נוהל אימות שגרתי וקפדני בטרם פורסם המכתב. למרות זאת, לטענת אנשי החצר, מאן-דהו הצליח לבשל זיוף מושלם ואף לפזר ראיות חותכות מכל כיוון לאותנטיות של המכתב.

בשיחה עם ר' עודד אדרי, מזכירו של ה'באבא ברוך', הוא אומר ל'בחדרי חרדים': "מדובר במכתב מזויף לחלוטין! הרב מעולם לא כתב אותו, הכתב אינו כתב ידו".

לדבריו, נוהג הרב לפרסם את מכתביו על בלנק אישי ולא על הבלנק של הישיבה, הוכחה נוספת לכך שמדובר במכתב מזויף.

לדבריו, כל מטרת הזיוף היא להמשיך וללבות את האש בין שני הצדדים. "אבל גם כשעושים דבר כדי להרע, צריך לתכנן אותו מראש. מילים יכולות לבנות עולמות, אבל גם להרוס!".

למערכת 'בחדרי חרדים' הגיעו הכחשות מכל הצדדים המעורבים, כולל מקורביו של יו"ר ש"ס, אלי ישי, שאמרו בתוקף: ידינו לא הייתה במעל הזה, המכתב מזויף ואנא מכם הורידו אותו ופרסמו התנצלות.

מי יצר את המכתב המזויף?

לפי שעה מתברר, כי גורם שניסה לארגן אתמול הפגנה נגד ח"כ הרב חיים אמסלם, הוא שעומד מאחורי הזיוף.

מערכת 'בחדרי חרדים' מתנצלת התנצלות עמוקה בפני האדמו"ר ה'באבא ברוך' ואנשיו, וכן בפני חבר הכנסת הרב חיים אמסלם מש"ס, שהביטויים החמורים במכתב השנוי במחלוקת כוונו לעברו.

המכתב, כמובן, הוסר ברגע שבו החלו ההכחשות הראשוניות.

מערכת 'בחדרי חרדים' תמשיך לספק למאות אלפי הגולשים, מכל העולם, את המידע האמין, הבדוק והמהיר ביותר, בכל עת ובכל שעה, תוך תקווה שלא יוצא מכשול מתחת ידינו.

וכאשר יוצא מכשול - לא נהסס להתנצל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}