כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגרי"ש אלישיב בהתבטאות חסרת תקדים: "מי שגנב - יש לו דין רודף"

הגרי"ש אלישיב התייחס ל'עוקץ הכוללים': "מי שנוטל כסף מהמדינה שלא כדין, יש לו דין של רודף, את הציבור החרדי בארץ ובעולם" • וגם: כיצד נוהגים העצירים בחקירה? • מי עורך דינם? • ומי עוד צפוי להיחקר בימים הקרובים

הגרי"ש אלישיב. התבטאות חסרת תקדים
הגרי"ש אלישיב. התבטאות חסרת תקדים



אולם החתונות 'בנות ירושלים', אירח גם הערב, מאות רבות של ירושלמים שבאו להשתתף בשמחת עוד זוג צעיר שהערב מקים את ביתו.

אלא שאם מידי ערב, רואים העוברים והשבים מעגלים סוערים, ונסיונות חוזרים ונשנים לשמח את החתן והכלה, ולזכות בחמישה קולות, הרי שהערב, ראו עוברי האורח, מחזה שונה לחלוטין. התקרובת אותה תקרובת. התזמורת אותה תזמורת, ואפילו רוב רובם של האנשים מוכרים מהשמחות הקודמות. אלא שהערב, המעגלים היו בחוץ. בקדמת האולם, היכן שרעשי ה'פויקער' הירושלמי – אינם מגיעים.

עוד בנושא:
ראשי ה'מתמידים' חושפים: מי עומד מאחורי ההלשנה החמורה • בלעדי
כך נראתה הפשיטה על ה'כוללים' בערים החרדיות • תיעוד בלעדי
סערת ה'כוללים': נתפסו למעלה מ-1,000 תעודות זהות מזויפות • וידאו בלעדי

במוקד: סדרת המעצרים שערכה המשטרה בכוללים רבים ברחבי הארץ. האידיש העסיסית תובלה בהמון רכילות עדכנית ומהכיסים של המעילים הארוכים נשלפו מכשירי טלפון מתקדמים, ובהם הודעות על מצב העצורים וההסתעפויות השונות בפרשה.

המשטרה תבקש: להאריך את מעצר המעורבים

ההתפתחות המשמעותית ביותר בפרשה, היא ההתבטאות של הגרי"ש אלישיב. בשיחה פרטית עם אברך שהגיע להיוועץ בו, נאמר: "באם הסיפור יתברר כנכון, הרי שלגונבים יש דין 'רודף'".

לא פחות.

הגרי"ש הסביר, כי המעשים הללו גורמים לנזקים בלתי הפיכים לציבור החרדי בארץ ובעולם, ואין כל היתר לעשות מעשים שכאלה.

התבטאות זו היא החריפה ביותר מבין אלו שנשמעו עד היום כנגד אלו שמרשים לעצמם לבזוז את קופת המדינה. גם באם הסיפור הנוכחי, וכולנו מקווים שכך, יתברר כלא נכון, הרי שיש כאן אמירה ברורה, כנגד אלו העושים שבת לעצמם.

ובינתיים, ששה מבין המעורבים, יושבים בתאי המעצר, וצפויים להופיע מחר בפני שופט להארכת מעצר. כמה עצורים נוספים שוחררו בערבות, ונאסר עליהם לדבר עם גורמים אחרים המעורבים בפרשה, על פרטיה.

עוד לא עברו מספר שעות, וכבר שכרו הנאשמים עורך דין. העו"ד, יאיר גול, הנחשב לאחד מבכירי העורכי דין המתעסקים בפלילים, יעץ לעצורים שלא לדבר מילה, עד להתבהרות הפרשייה.

ומי עוד בנחקרים? אברכים מן המניין

גם אברכים רבים מהכוללים בביתר צפויים להעיד במשטרה בימים הקרובים, והאחרונים כבר קיבלו יעוץ משפטי, כיצד עליהם לנהוג בחקירה. הכלל הגורף עליו ממליצים עורכי הדין הוא לשתוק.

אם היו עורכי הדין חובשים את ספסלי בית המדרש, בצורה אמיתית, הם היו מייעצים בשפה התלמודית: שב ואל תעשה עדיף.

ראשי כוללים רבים עמם שוחחנו בשעות האחרונות, מביעים חשש מהנזק האדיר שתגרום הפרשה לציבור החרדי. "שעה שחוק האברכים מונח על הפרק, וההסתה משתוללת בחוצות, היה חסר הגפרור הזה בכדי להצית את אבק השריפה המחכה ליד מציתה. אנחנו משערים כי יבואו ימים קשים, ונראה כבר בימים הקרובים החמרת קריטריונים שיביאו לנזק כלכלי גדול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}