כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ישי לנתניהו: תביא את הניירת מהאמריקנים

כשברקע איומי המורדים וקולות ההפגנות, זימן רה"מ את ממשלתו לדיון בנושא ההקפאה • נתניהו לא חושש מהאיומים של ישי • ואבו-מאזן לא נותן לאף אחד להתבלבל

נתניהו וישי. צילום: פלאש 90
נתניהו וישי. צילום: פלאש 90



הדרישה להקפאה שניה עמדה הבוקר (א) במרכז ישיבת הממשלה שהתכנסה בירושלים. לראש-הממשלה, בנימין נתניהו, לא הייתה ברירה: מבית ומחוץ, מזכירות לו ולשריו ההפגנות - כי ההקפאה נושפת בעורף.

נימת קולו של שר הפנים, אלי ישי, הייתה נחרצת כשדיבר על התנגדות מפלגתו להקפאה נוספת, אלא שהוא מצא גם את הסולם דרכו יוכל לרדת מהעץ. "אם הנקודות שראש הממשלה הביא מארצות הברית ברורות מבחינת האמריקנים, זה יבוא להכרעת הרב". קרי: אם אכן יספקו האמריקנים את המכתב הדרוש, ש"ס תתמוך בהמשך ההקפאה.

ישי שב על שלושת הסעיפים המחשקים: בלי הקפאה בירושלים, בלי הקפאה שלישית - והבטחה לבנייה מיד לאחר תום ההקפאה ביו"ש.

"הרב ביקש לבחון את העניין. אנחנו שמים הרבה דברים, אבל רוצים לראות דברים ברורים. בירושלים בנו תמיד. גם בממשלות שמאל, לא הפסיקו לבנות אפילו לרגע אחד", אמר ישי.

נתניהו, מסתבר, לא ממש נבהל מהאיומים של ישי. הוא שידר בדבריו אופטימיות, לא ממש זהירה, לכך שישיג רוב להקפאה. "עדיין לא קיבלנו מהאמריקנים סיכום כתוב של ההבנות העקרוניות", הודה, אך הוסיף כי "אם נקבל סיכום כתוב, נביא אותו לקבינט ואני בטוח שחבריי השרים יאשרו אותו כי זה מה שטוב למדינת ישראל. אם לא נקבל נייר כזה, לא אביא את הדברים לקבינט".

כשהוא מתייחס לסוגיית המורדים במפלגתו, אמר נתניהו כי "כל אחד יכול להביע דעה, אבל בסופו של דבר, אני הוא זה שמחליט". הוא הוסיף, כי "כראש ממשלה אני חייב לראות את התמונה הכוללת ולהחליט מה טוב למדינת ישראל, זו האחריות המוטלת עליי, וזה בדיוק מה שאני עושה".

מפר את הספקולציות. אבו-מאזןצילום: מפר את הספקולציות. אבו-מאזן
מפר את הספקולציות. אבו-מאזן


"אין הקפאה בלי ירושלים"

גם קולו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, נשמע על רקע ההתלבטות הישראלית לההמשך ההקפאה.

בדברים שאמר לדיוויד הל, עוזרו של השליח האמריקני למזרח התיכון, הבהיר אבו מאזן כי כל הקפאה שלא תכלול גם את ירושלים, לא תהיה מקובלת על הפלסטינים.

הדברים פורסמו בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בבירה הבריטית.

בנושא המשא ומתן, אמר, כי טרם הגיעה אליהם או אל הישראלים כל הצעה רשמית מהממשל, כך שאין לו, נכון לעכשיו, על מה להגיב. "חלק מהמידע הגיע מהתקשורת, כגון העסקה בין ארה"ב לישראל. הבהרנו לאמריקנים כי אין לנו קשר לעסקה שלהם עם ישראל, כי יש ביניהם יחסים אסטרטגיים. על כן, לכרוך בין עסקאות מסוג זה לבין חידוש המשא ומתן הוא דבר שאנחנו דוחים בתוקף. לא נקבל זאת בשום מצב".

כדאי שמישהו בקבינט יפנים, כי מבחינת אבו-מאזן, אין הקפאה בלי ירושלים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}