ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אדלסון לטראמפ: רוצה כסף? תפגין מידה של צניעות וענווה

לא מעט אמריקאים שפשפו עיניים מול 'נאום הפיוס' שנשא טראמפ בשבוע שעבר, בו התנצל על סגנונו - מה קרה לטראמפ? • ובכן, הכל בסדר: הסיבה נעוצה בפגישה שקיים בשבוע שעבר עם התורם הגדול שלדון אדלסון, שמעכב את הצ'ק אותו הבטיח

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

שלושה חודשים ממתין דונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, לפגישה עם המיליארדר שלדון אדלסון שהבטיח סכום צנוע של 100 מיליון דולר לקמפיין, עד שבשבוע שעבר זה סוף סוף קרה.

'הניו יורק טיימס' מדווח על פגישה בין השניים שנערכה ביום רביעי האחרון במלון רג'יס במנהטן, בסוויטה שבה התאכסן אדלסון. הפגישה נשמרה בסוד ואיש מלבד השניים ואשתו הישראלית של אדלסון לא נכח בפגישה. העיתון מדווח כי רק חמישה בכירי המפלגה קבלו דיווח על מה שנאמר בפגישה.

על פי הדיווח, אדלסון דרש מטראמפ "להפגין מידת מה של ענווה וצייתנות". פרשנים פוליטיים סיפרו כי אדלסון, שהבטיח כבר לפני שלושה חודשים לתרום לקמפיין הבחירות של טראמפ, לא מיהר לשלוף את פנקס הצ'קים שלו, אלא עקב אחר התבטאויותיו של טראמפ ואחר התנהלותו. אחד הדברים שעיכבו את התרומה היה המסר שהעביר אדלסון לטראמפ לפיו הציע לו לבקר בישראל עוד לפני הבחירות. טראמפ כזכור התעלם מההצעה, ושלדון התעלם מהתרומה שהבטיח לקמפיין הבחירות.

שלדון אף לא אהב בלשון המעטה את יהירותו של טראמפ ואת התבטאויותיו הבעייתיות. טראמפ כנראה הבין שכדי לזכות בכספו ובתמיכתו של אדלסון עליו להישמע לו, ואכן, בדיווח של הניו יורק טיימס נאמר בין היתר כי בערב שאחר הפגישה עם אדלסון נשא טראמפ נאום בחירות בו הודה כי "לעתים ברתחה של ויכוח ודיבורים על שלל של בעיות, אתה לא בוחר את המלים הנכונות או אומר את הדברים הלא נכונים. האמינו לי או לא - אני מתחרט".

ההתבטאות המפויסת והחריגה הזאת זכתה לפרשנויות לפיהן טראמפ התחיל להאזין לעצות של עוזריו ומקורביו - אך לדברי הניו יורק טיימס היה זה אדלסון שהשפיע על טראמפ להביע חרטה ולהתבטא ביתר זהירות.

העיתון מוסיף ומדווח כי בשבועות האחרונים מאז התקיימה ועידת המפלגה הרפובליקנית אדלסון "הרגיש לא בנוח בגין התנהלותו של טראמפ". אדלסון, שידוע בהזדהותו עם המפלגה הרפובליקנית והוא אף מכהן כיושב ראש הקואליציה היהודית של המפלגה, הבטיח לטראמפ תרומה בסך 100 מיליון דולר לקמפיין שלו. לפי הדיווחים על אף הפגישה הוא עדיין לא העביר את התרומה לקופת הקמפיין.
שלדון אדלסון דונלד טראמפ מימון בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}