כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ה'באבא ברוך' במכתב חריף על אמסלם: "המורד הגדול, אין תרופה למכתו"

במכתב חסר תקדים בחריפותו שנשלח אל הגר"ע יוסף, תוקף ה'באבא ברוך' את תלמידו, ח"כ אמסלם • "ראיתי את דברי המורד הגדול, ח"כ הסורר אמסלם" • "בושה לאותו עם אשר יש לו נציג שמבזה את עמוד ההוראה" • "אותו שפל מדרגה, לא שומע לרבותיו" • המכתב המלא, פרסום ראשון ובלעדי

מכתב חסר תקדים. הבאבא ברוך ואלי ישי
מכתב חסר תקדים. הבאבא ברוך ואלי ישי

"אותו ח"כ, אין תרופה למכתו, ארור ורשע שמו. שנאתו ואמירותיו כנגד בני התורה המסולאים בפז ידועים לשמצה... אותו שפל מדרגה, לא שומע לרבותיו, ועוד מרבה להתראיין בכלי תקשורת אשר עוינים את הציבור שומרי תורה ומצוות, ה' ירחם עליו ויחזירהו בתשובה שלימה וישלח לו הא-ל הנאמן רפואה שלימה בנפש ובגוף".

מי שחשב שכל השיאים הבלתי אפשריים כבר נשברו בפרשייה המסעירה שח"כ הרב חיים אמסלם מככב במרכזה, מוזמן בזאת להתבדות. המכתב שיצא אמש מביתו של האדמו"ר ה'באבא ברוך' אבוחצירא מנתיבות, הוא חסר תקדים בחריפותו מרחיקת הלכת, והיא כוללת ביטויים תקיפים עד מאוד נגד הח"כ, מן הסוג שטרם נשמע כדוגמתם במערכה הזו.

בתחילת הפרשה, דיווח 'בחדרי חרדים' על מכתב שמתגבש בבית ה'באבא ברוך', רבו של ח"כ הרב אמסלם, ובו ביטויים חריפים כנגד אמסלם, ביניהם הביטוי 'רשע'. המכתב, המתפרסם בזאת בפרסום ראשון, אכן כולל את הביטוי הזה, כמו גם ביטויים רבים נוספים, בלתי נעימים בעליל.

המכתב ממוען ישירות אל הגר"ע יוסף. הוא נשלח על ידי שליח מיוחד, שיעביר זאת לנשיא מועצת חכמי התורה, מיד לאחר תפילת שחרית של יום שני.

וזה לשון המכתב החמור:

"לכ' רבינו הגדול שליט"א


"ראה ראיתי את דברי המורד הגדול ח"כ הסורר אמסלם שיצא נגד פוסק הדור שליט"א בדברים הזויים למדי, דברים אשר רוח תורה אין בהם.

בושה וכלימה לאותו עם אשר יש לו נציג שמבזה את עמוד ההוראה בימינו, הנשיא הגדול עט"ר ר' עובדיה יוסף שליט"א.

"אותו ח"כ, 'אין תרופה למכתו', ארור ורשע שמו. שנאתו ואמירותיו כנגד בני התורה המסולאים בפז ידועים לשמצא, אין לנו במה להאריך.

"אותו שפל מדרגה, לא שומע לרבותיו, ועוד מרבה להתראיין בכלי תקשורת אשר עוינים את הציבור שומרי תורה ומצוות, ה' ירחם עליו ויחזירהו בתשובה שלימה וישלח לו הא-ל הנאמן רפואה שלימה בנפש ובגוף.

"אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה.

"מדוע חרב בית המקדש (ברכות) 'שביזו תלמידי חכמים'.

"החותם בצער רב וביגון קודר"

(מקום החותם)

אל המכתב מצטרף הגאון רבי יורם אברג'ל, בשורה משלו: "גם אני מצטרף לנ"ל, ולכל הנאמרים כאן".

מכתב זה מצטרף למכתבו השלישי של הגר"מ מאזוז, אף הוא רבו של הרב אמסלם, שפורסם אמש, בו התנער ראש ישיבת כסא רחמים מאמירותיו של הח"כ, בכותבו כי "יפה שתיקה לחכמים, קל-וחומר לטיפשים".

בסביבתו של אמסלם הגיבו אמש למכתבו של הגר"מ מאזוז, כי "את אותם הפטנטים המרושעים, חסרי הכבוד, הדיקטטוריים, הנפשעים והחצופים, שהם עושים על מרן הגר"ע יוסף הם מעתיקים ומשכפלים, לצערנו, לרבנים אחרים. הרב חיים אמסלם מכבד, מוקיר ומעריך כל מי שגדול בתורה, ולא משנה מאיזה מגזר ולא חשוב מאיזו עדה. אך הרב אמסלם אישיות תורנית חשובה, ומשכך הינו יכול להחליט לעצמו איך יתנהל ומה יעשה".

סביר להניח כי גם למכתבו החריף במיוחד של האדמו"ר ה'באבא ברוך', רבו השני, תהיה התגובה באופן זהה.

העלאת תמונותצילום: העלאת תמונות

השתתף בידיעה: נתן משי, באדיבות 'מוקד הציבור'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}