כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ליבני וביבי מתגוששים: לחוץ ובטחון אין יו"ר

שתי ועדות מטלטלות את ליבני ואת ביבי • הפאזל: לבני לא רוצה את מופז בחוץ ובטחון • נתניהו לא רוצה להיפרד מוועדת הכלכלה • שניהם לא מוכנים לפשרה שהציע יו"ר הכנסת

לא מוצאים לו מחליף. הנגבי. צילום: פלאש90
לא מוצאים לו מחליף. הנגבי. צילום: פלאש90

מאז הטיל בית המשפט עונש קלון על ח"כ צחי הנגבי מקדימה, ממתינה ועדת החוץ והבטחון למחליף שישמש כיו"ר. אך בינתיים אין הסכמה בין קדימה לליכוד לגבי היורש.

היום (א) נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, כדי לדון בנושא, אולם הפגישה הסתיימה ללא תוצאות וללא הסכמות. הצרה היא, כי בהיעדר יו"ר מוסכם הוועדה אינה יכולה להתכנס ולדון בנושאים הבוערים המונחים לפתחה כמו תקציב הבטחון ועוד. יתכן כי באופן זמני ימנה יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, יו"ר זמני.

מאחורי הקלעים דורשת קדימה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, בה מכהן כיו"ר אופיר אקוניס מהליכוד. מי שאמור להחליפו בתפקיד הוא ח"כ כרמל שאמה, אף הוא מהליכוד, אך אקוניס מסרב עד כה לפנות את הכסא, וזאת בגיבויו של נתניהו.

דרישתה של קדימה לקבל את הוועדה לידיה עשויה לפתור את המחלוקת בין שני הליכודניקים, אם כי נתניהו עדיין לא שש להיפרד מהוועדה החשובה.

לבני, מצידה, תעשה הכול כדי שלא להקשיב להמלצתו של הנגבי, לפיה יש להעביר את ראשות ועדת החוץ והביטחון לידיו של שאול מופז. רק לא מופז, זה מה שמוליך את שיקוליה של לבני נכון לעכשיו, והיא עושה הכול כדי לקבל ועדה אחרת, במקום. בליכוד, אגב, ישמחו מאוד להצניח את מופז לתפקיד החשוב, ולו רק כדי להרגיז את לבני.

מוועדת הכלכלה הם יהססו להיפרד, שכן שורה של רפורמות שהיו אמורות להיות חלק מחוק ההסדרים והתקציב הדו-שנתי פוצלו והועברו לדיונים בוועדת הכלכלה. אם תהיה הוועדה בידיה של מפלגת האופוזיציה, אין צורך לאתר את הקשיים שהיא תוכל להערים בפניהם של ראש הממשלה ושר האוצר בדרך לאשרור התקציב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}