י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אימת החרדיות בפארק המים: 'אני שונא אותם - הם חושבים שמגיע להם הכל'

נשים ובנות שהגיעו ליהנות בפארק המים שפיים - נתקלו ביחס פוגעני ומזעזע ולא הספיקו להינות מהשירות עליו שילמו • בת אל מספרת ל'בחדרי חרדים' על החוויה המכוערת שהיתה מנת חלקה ועל התרגיל שעשתה המצילה להוציא אותן מוקדם מהמים • תגובת פארק המים בכתבה

אימת החרדיות בפארק המים: 'אני שונא אותם - הם חושבים שמגיע להם הכל'

נשים ובנות שהלכו ליהנות בפארק המים שפיים, נאלצו, לדבריהן, לעבור חוויה קשה ומאכזבת. בת אל, אחת הנשים שהגיעו למקום, כשהיא מצטטת גם בנות משפחה, גיסות ואחיות שחוו חוויה זהה, משחזרת ל'בחדרי חרדים' את הרגע בו הגיעו למקום שהיה אמור לספק להן חוויה לקראת סוף החופשה הגדולה.

"בכניסה לאתר חיכתה לנו בדיקה בטחונית. רק בכדי להגיע אליה - צריך לעבור יותר מ-500 נשים/ילדים. כולם שם נמחצים לכדי מעבר צר, ומאבטחת אחת שבודקת.

חיפשנו אחראי שיפתח עוד נתיבי בדיקה להפחתת העומס - כיוון שהצפיפות ממש גבלה בסכנת חיים. מצאנו אחד כזה שבמקום להקשיב לבקשתנו, רק צעק וניסה להדוף עם היד. אמרתי לו 'שלא תעז לגעת בי'. לאחר בקשות חוזרות שילך לראות מה קורה במקום, הוא המשיך בצרחות ועוד אמר:'הייתי אומר עוד כמה דברים - אני רק עוצר את עצמי'.

חיכינו מעל לשעה לבדיקה הבטחונית. בעודנו עומדות קרוב יותר לעמדת המאבטחת, אחת הנשים עם עגלת תאומים בקשה ממאבטח שעמד שם, להזיז לה את הברזל כי במעבר אין לה אפשרות לעבור עם העגלה. הוא סירב וחברו אמר לו:'אני שונא אותם - הם חושבים שמגיע להם הכל'.

ילדה שהיתה לפניי, נשאלה בבדיקה אם יש לה בושם או סכין. בתמימותה הוציאה דוגמית של בושם. המאבטחת אמרה לה 'זה נשאר פה'. הילדה שאלה למה? המאבטחת השיבה לה שזה עלול לגרום לשריפה. הילדה בקשה שישמרו לה על הבושם, ענתה לה המאבטחת: 'זה ישאר פה - אף אחד לא שומר שלך'.

אמירות בוטות מעין אלו נאמרו מפי הרבה אנשים שאמורים לתת יחס אדיב ושירות, גם מהאדם שבודק את הכרטיסים בכניסה - שצעק על נשים וילדות 'זוזו', ו'ברברים'.

צעק על ילדות שרצו לעבור כשאמא שלהם מאחורה עם הכרטיסים. הוא נשמע שניה אחרי שאומר:'איזה ציבור קשה - אין להם סבלנות'. בנוסף לכל זה בזבזנו עוד חצי שעה על הוצאת כרטיסים. זמן יקר מסך השעות המוקצב לשהייה באתר.
אימה בשפיים

זאת ועוד, באתר עצמו נצפו מצילות שמשחקות בפלאפון ומעשנות סיגריות. לא דיברנו על חשש לשריפה קודם!? הן אלו שאמורות "לשמור ולהציל". התנהגות בוטה גם מצד מצילה שצופה על הירידה מהמגלשות הלבנות והצהובה - נערה שרק השניה התגלשה עוד לא הספיקה להתאושש, המצילה צועקת לה ברמקול:'תצאי, תצאי, פה זה לא מקווה. וצעקה לאחרת שעף לה הכפכף " 'תעופי מהמים תקבלי את הכפכף בסוף הערב'. בושה להתנהגות כזו.

בנוסף תרגיל מכוער שעשתה המצילה בבריכה האולימפית: ב-10:50 הודיעה בכרוז שיש גלים בבריכת הגלים בפעם האחרונה להערב. מה שלא ידענו שזה היה תרגיל מצידה להעיף מהמים, כי בבריכת גלים לא היו שום גלים. היה שיר אחרון ויציאה מהמים. האתר מפרסם רחצה לילית בין השעות 19:30 עד 23:30 - מה שלא יודעים זה שעד שנכנסים זה בערך 20:30 ומעיפים מהמים וסוגרים אטרקציות ב- 23:00.

בנוסף לתורי ענק בכל אטרקציה, גם מקבלים יחס מגעיל, מזלזלים בנו וכמובן שלא קיבלנו תמורה הולמת לכסף.

אז בלי טובות, אל תעשו ימים לדתיים אם זה היחס. יש הרבה מקומות כיפים ומהנים עם יחס אדיב ותמורה הולמת".

מפארק המים שפיים נמסר לבחדרי חרדים:

"הפארק מארח במהלך חופשת הקיץ מאות אלפי אנשים, מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים באוכלוסייה. כמו כן, הפארק מקיים ימים מיוחדים לרווחת המגזר החרדי, עם הפרדה בין גברים ונשים, על מנת שגם המגזר החרדי יוכל ליהנות בצורה נוחה וחופשית ממתקני הפארק. אנו נבחן את התנהלות אנשי הצוות ביום ספציפי זה, מידה ויימצא כי פעלו שלא כשורה, אלו יטופלו משמעתית. הפארק מקפיד הקפדה יתרה על כללי הבטיחות במתחם ובשימוש המתקנים, זאת על מנת שכל מבקריו יוכלו לחזור הביתה בשלום בסוף כל יום, לכן נאסרת הכנסת מכלי זכוכית וכמו כן עלייה מבוקרת למגלשות ולמתקנים השונים".












פארק מים שפיים חרדים זלזול אימה בפארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}