כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגר"מ על אמסלם: יפה שתיקה לחכמים, ק"ו לטיפשים

במכתב שלישי יוצא הגר"מ מאזוז בחריפות כנגד תלמידו: "הראיונות לא על דעתי" • "אסור לדבר מילה כנגד הגר"ע" • מקורבי אמסלם: משקרים לרבנים • בלעדי: המכתב המלא

מכתב שלישי. הגר"מ מאזוז
מכתב שלישי. הגר"מ מאזוז



עוד בנושא:
הגר"ע נגד אמסלם: "כולם נכנסים אלי. אל תאמינו לו!"
אמסלם מגיב: "הח"כים מש"ס יכולים להיכנס, לנשק ולקבל ליטוף על הפנים"





מלחמת הגרסאות הפנים-ש"סית, אינה נגמרת, יש שיאמרו אפילו מתעצמת. לאחר שני מכתבים שיצאו מבית מדרשו של הגר"מ מזוז, מגיע המכתב השלישי, שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', ואמור להכריע בינהם.

לפני שניגע בפרטי המכתב החמור שכתב אמש (מוצ"ש) הגר"מ מזוז, ניגע בנקודה המעניינת ביותר במכתב כולו: לראשונה, מכנה מורו ורבו של אמסלם את תלמידו: אמסלם. לא הרב אמסלם. לא ידידי ולא חביבי. זה אולי סמנטיקה, אך בימים בהם מתפאר ח"כ אמסלם בקרבתו לרב מזוז, מעניין לראות איך ירדה לה ההערכה והצטמצמה למינימום. אולי גם זה לא. סדרת הראיונות שהעניק אמסלם במהלך סוף השבוע, הוציאו גם את המתונים שמבין אנשי ש"ס מדעתם. אמירות כמו: "הרב עובדיה יושב במגדל השן". "עוצרים אותי מלהיכנס לבית". הרב עובדיה כבר בן 90". ועוד ועוד, הפכו את אמסלם למצורע, שיתקשה לחזור לפעילות ציבורית חרדית-ספרדית בשנים הקרובות.

בשיעורו השבועי במוצאי שבת, חשק הגר"ע יוסף את פיו. ניכר היה עליו כי הוא מתקשה מלעצור את שטף אמירותיו מול הח"כ הסורר. אך נראה היה כי לפני שיצא אל השיעור שמע מאנשי ביתו כי כל התבטאות כזו או אחרת תשחק לידיו של הח"כ. ההחלטה שהתקבלה בצמרת ש"ס שלא להרחיב את הדיבור, מצאה ביטוי גם בשיעור השבועי של הגר"ע יוסף. על דבר אחד לא ויתר. הפגיעה באנשי ביתו. ניתן היה לראות את גדולתו. על כבודו – מחל. על כבודו של עוזרו, צבי חקק – לא יכל למחול. "כל מי שרוצה יכול להיכנס אלי", הוא אמר בתוקף ובלשון שאינה משתמעת לשתי פנים. אלא שלאמסלם היה מה להגיד גם על זה: "הח"כים מקבלים רק לטיפות", הוא אמר, והוציא גם את רבו למלחמת חורמה.

במכתב המתפרסם כאן לראשונה, כותב הגר"מ מזוז: "אסור לדבר מילה, כנגד הגר"ע יוסף שרומם את קרנה של יהדות ספרד. והמבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו" "אסור לדבר מילה כנגד הרב אליהו ישי, וכמו שהוא שותק יש לנהוג בו מידה כנגד מידה. יפה שתיקה לחכמים ק"ו לטיפשים", כותב הגר"מ מזוז משפט חסר תקדים כנגד אמסלם. "אני מתנגד לכל הראיונות שמעניק אמסלם ללא רשותי וללא הסכמתי", כותב הגר"מ מזוז ושומט את הטיעון היחיד שעוד נותר בכליו של אמסלם. גם על האג'נדה המרכזית של אמסלם, ומלחמתו באברכי הכוללים ובתלמידי הישיבות יש לגר"מ מזוז מה להגיד: "עד שמדברים על שור שנגח את הפרה נדבר על תלמידי התיכון שעסוקים בהבלים וקוראים על שייקספיר, ואינם יודעים מי זה יהודה הלוי או הרמב"ם". המכתב נחתם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "אמסלם אינו מייצג את הישיבה".

דבר אחד בטוח, כבר בשעות הקרובות יפציע אמסלם עם תגובה מסודרת גם למכתב הזה.






המכתב באדיבות: אבי מימרן, קול ברמה

בתגובה למכתב החריף, מגיב אחד ממקורבי הרב אמסלם בשיחה בלעדית ל'בחדרי חרדים':

"אתמול קיבל הציבור בישראל שיעור הדגמה, בשידור חי, לדברים אותם אומר הרב אמסלם מזה שנים.
מקורבי הגר"ע יוסף שליט"א גרמו אתמול לחילול שם שמים חסר תקדים. כאשר מרן גדול הדור חוזר ואומר לאלפים, בשיעורו השבועי בלוויין, כי "ביתי פתוח לכל", בזמן שכל ינוקא בהר נוף יודע שדלתו של הרב חסומה, אי אפשר לגשת לדבר עם הרב בצורה רצינית, אולי, במקרה הטוב, אפשר לקבל ברכה, לטיפה על הלחי או לנשק את ידו.

"רבני הימין וח"כים ד"לים, ביניהם ח"כ מיכאל בן ארי, נחסמו רק השבוע מלהכנס אל הגר"ע יוסף ולדבר עמו בעניין ההקפאה. מרן אינו יודע זאת!"

"בזמן שכל המדינה שמעה את הרב אמסלם קורא לכלל הציבור לשלב תורה ופרנסה, למעט הבודדים שראויים ומוכשרים מבחינה כשרונית ומנטלית לשבת ללמוד ולצמוח בתורה, דיבר הגר"ע יוסף בשיעור על כך שהרב אמסלם אומר לאברכים לעזוב את התורה. הוכחה חותכת מאין כמוה להצגת נתונים שקריים והעלמת האמת ממרן הראשל"צ"

"הפשע הנורא של השימוש הציני וחסר העכבות בגדול הדור, שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של תורה והלכה, יישפט בדפי ההיסטוריה להוקעה ולדראון עולם. העובדה שמרן הגר"ע יוסף נמצא במעין שבי על ידי בני ביתו, הוא דבר שלא נמצא לו אח ורע בעולם של תורה ויראת שמים.

"הציבור יבוא חשבון, בבוא העת, עם אותם האנשים צרי האינטרסים וחסרי המוסר, שהפכו את מרן גדול הדור לקרדום לחפור בו.

"ולגבי המכתב של הגר"מ מאזוז: את אותם הפטנטים המרושעים, חסרי הכבוד, הדיקטטוריים, הנפשעים והחצופים, שהם עושים על מרן הגר"ע יוסף הם מעתיקים ומשכפלים, לצערנו, לרבנים אחרים. הרב חיים אמסלם מכבד, מוקיר ומעריך כל מי שגדול בתורה, ולא משנה מאיזה מגזר ולא חשוב מאיזו עדה. אך הרב אמסלם אישיות תורנית חשובה, ומשכך הינו יכול להחליט לעצמו איך יתנהל ומה יעשה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}