כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מסתמן: קווי המהדרין יאושרו חוקית בבג"ץ

מדיון מכריע שנערך בראשותו של אליקים רובינשטיין • התנאי: הנשים יתבקשו לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס, אך לא יחויבו לעשות כן • הפגנות-הענק מאחורינו?

קו המהדרין. צילום: יוסי שחר
קו המהדרין. צילום: יוסי שחר



לאחר אין-ספור דיונים, הפגנות ומאבק מתמשך, קיים היום (א) הרכב שופטים, בראשו עמד שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, דיון מכריע על קווי המהדרין.

עוד בתחילת הדיון ניתן היה לראות כי השופט רובינשטיין נוטה לקבל את מסקנות ועדת התחבורה, לפיהן יש להמשיך את הפעלת קווי המהדרין באזורים בהם יש דרישה.

על-פי המסתמן, בג"ץ יודיע כי ניתן להמשיך את הפעלת הקווים בצורה חוקית, זאת בכפוף לתנאי: הנשים תתבקשנה לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס, אך לא תחויבנה לעשות כן.

מכתבן של הנשים החילוניות שהוגשה לבג"ץ בסוף השבוע, ופורסמה ב'בחדרי חרדים', בו הן מבקשות לתמוך בהפרדה בשל רוח ההפקרות הקיימת בעולם כלפי נשים, לא נלקחה בחשבון שיקוליו של רובינשטיין. רובינשטיין הסביר, כי קיבל לידיו את המכתב מאוחר מדי ולא מצא את האפשרות לעיין בו.

אולם עו"ד ישראל גור שהעלה את הטיעונים בסוף הדיון העלה אותם בשמם של קבוצת הנשים שעתרו לפני מספר ימים.

שר התחבורה, ישראל כץ, אומר בתגובה, כי אין כל פסול בקווי המהדרין כל עוד מגזר מסוים דורש אותו ומתנהל איתו בצורה נכונה וחוקית.

מרגישים תבוסה

הכל החל לפני כשלוש שנים, בעקבות עתירה שהוגשה על-ידי 'המרכז לפלורליזם' עם קבוצת נשים שפעלו נגד קווי המהדרין.

לפני יותר מחודש העבירה הפרקליטות את תשובת משרד התחבורה שם נכתב, כי כל עוד ההפרדה אינה מתבצעת בכפייה, נוהל ה'מהדרין' יוכל להתקיים באופן חוקי.

הלכה למעשה: ההליך ייצא לפועל כאשר הקו יאושר על-ידי המפקח על התעבורה, על-פי בקשת הציבור או כל מפעיל תחבורה קיים שידרוש זאת.

בעוד ההחלטה הסופית טרם התקבלה, ארגונים וגופים שונים שלחמו בקווי המהדרין כבר רואים את תבוסתם במאבק, זאת לאחר שניסו לנהל את המאבק תחת מספר קמפיינים שרמסו את כבודם של החרדים.























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}