כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגר"ע נגד אמסלם: "כולם נכנסים אלי. אל תאמינו לו!"

הגר"ע יוסף תקף בשיעורו את ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס • "יש אנשים טוענים כלפי משפחתי שהם מונעים מלהכנס אלי, לא היו דברים מעולם, אני קובע מי בא ומי לא" • להאזנה

"לא תאמינו שיש מגמה מצד רבי צבי או בני ביתי". הגר"ע יוסף עם נאמן ביתו
"לא תאמינו שיש מגמה מצד רבי צבי או בני ביתי". הגר"ע יוסף עם נאמן ביתו

הציפייה הדרוכה לקראת שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"ע יוסף התבררה כמוצדקת, שכן מלבד דברי התורה המחכימים שיש בה מידי שבוע בשבוע, היו בה הפעם גם פנינים הקשורים לפרשיית אמסלם שהכתה גלים השבוע.

בהתייחסות פומבית ראשונה לפרשת אמסלם, אמר הגר"ע יוסף: "יש שמדברים על הישיבות, אומרים ישיבות נוצרו בשביל תלמידי חכמים גדולים שיהיו דיינים וחכמים, מי שלא מתאים לכך צריך ללכת לעבוד", פתח הרב, ברמזו על דבריו של אמסלם שעיקרם היה: הטובים, לתורה, אבל רק קומץ, וכל השאר – לעבודה. זה לא קול של תורה - זה קולו בניגוד לדעת תורה, הלומדים תורה מקיימים את העולם", קבע הרב.

"אנחנו מאמינים בני מאמינים שהלומד תורה מקיים את העולם. כל מי שלומד תורה עושה נחת רוח לקב"ה, אשרי מי שעמלו בתורה, עושה נחת רוח ליוצרו, לא על מנת שיהיה דיין, על מנת שיהיה רב, אלא על מנת שהוא לומד תורה".

"כל אלה בני הישיבות שמואסים בחיי העולם הזה, ועושים כל חשקם בתורה, למרות שיש להם משפחה גדולה, יושבים בצער, אוכלים לחם צר ומים לחץ, מוסרים את עצמם, מוסרים את החיים שלהם בשביל התורה. צריך לשבח אותם, צריך לפאר אותם. הם מעמידים את העולם, אשרינו שיש אנשים שכאלה. צריכים להתפאר בהם לשמוח בהם לא לדבר עליהם חס ושלום שהם לא עושים טוב", חתם הרב את דבריו בנושא זה.

בהמשך התייחס לטענותיו של הרב אמסלם לפיהם אין נותנים לכל אחד להיכנס אל הקודש פנימה, אל בית מרן, וכי גם אותו ממדרים ולא נותנים לו לפרוש את משנתו. "לא היו דברים מעולם, אני קובע מי בא אלי, אף אחד לא מונע להגיע אלי כדי להגיד לי דברים, לא השבתי פניהם אף פעם, אני מבקש שלא תאמינו לדברים", ביקש הרב. "כל מי שרוצה לבוא אליי יכול לבוא להתפלל אצלי אל תאמינו לאותם אנשים - לא היו דברים מעולם".

קרדיט הקלטה: סוכנות הידיעות "חדשות 24"


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}