כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אמסלם מגיב: "הח"כים מש"ס יכולים להיכנס, לנשק ולקבל ליטוף על הפנים"

שעה קלה לאחר שהגר"ע יוסף התייחס בפומבי לטענותיו של ח"כ אמסלם ואמר שדלתו פתוחה לכול, שודר ב'מוקד הציבור' ראיון עם אמסלם, בו הוא אומר: "לא מעניין אותי לנשק את היד של הרב ולדבר איתו רבע דקה" • "הח"כים יכולים להיכנס ולנשק ולקבל איזה ליטוף על הפנים", לגלג אמסלם

"לא רוצה לנשק". ח"כ אמסלם
"לא רוצה לנשק". ח"כ אמסלם

"אין לי שום עניין להתפלל תפילת שחרית ולנשק היד של הרב ולדבר איתו רבע דקה. זה לא מעניין אותי", אומר ח"כ הרב אמסלם בראיון ל'מוקד הציבור', ששודר שעה קלה לאחר שנשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף, הגיב לטיעוניו של אמסלם בעניין ואמר כי דלתו פתוחה לכל אחד.

אמסלם נשאל בראיון האם הדלת חסומה, לדעתו, בפני כל ח"כי ש"ס, הוא הגיב בלגלוג: "כן, כולם. כל הח"כים לא יכולים. אפשר להיכנס ולנשק ולקבל איזה ליטוף על הפנים", אמר ח"כ אמסלם מבלי למצמץ.

משנשאל מתי בפעם האחרונה נכנס אל הקודש פנימה, הוא טען כי "לפני שנתיים וחצי היתה תפעם האחרונה".

לאורך הראיון, נשמע הרב חיים אמסלם כעוס וקצר-רוח. תשובותיו היו קצרות, חלקן אימפולסיביות מעט. "תעבור לשאלה הבאה", הוא אמר יותר מפעם אחת.

כאשר המראיין, יענקי קצבורג, אמר 'הרב אלי ישי', כעס אמסלם: "אל תגיד הרב אלי ישי. הוא לא רב ומעולם לא היה רב. הנהגה שבוגדת בבוחריה, שלוקחת את המנדט מהציבור החרדי ומשרתת ציבור אחר - היא לא ראויה לאימון. מעולם לא עלה על דעתי להחזיר את המנדט".

אמסלם נשאל על המסמך עליו חתם לפני היכנסו לכנסת, ובו הוא מתחייב, כמו יתר הח"כים מש"ס, להישמע להוראות הגר"ע יוסף ואף להחזיר את המנדט ולהתפטר כאשר הנהגת התנועה תדרוש זאת -כעס אמסלם במיוחד: "המסמך לא שווה נייר טואלט. גם הרב פרץ והרב עזרן לא קיימו אותו. זה נייר שאינו ראוי לצור על פי הצלוחית.

"אני לא יודע על מה חתמתי ולא מעניין אותי. אין לזה שום תוקף חוקי", הוסיף הרב אמסלם ואמר על המסמך שפורסם בסוף השבוע.

"אני נאמן לערכים שלי, להחזרת עטרה ליושנה", שב הח"כ הסורר והשמיע את הדברים שכבר אמר במסיבת העיתונאים. " בתלמודי התורה צריכים ללמוד לימודי ליבה, כן! אני חושב אחרת מגדולי ישראל האשכנזים. את זה לא אוהבים בש"ס. אז אני מודיע להם: אני משחרר אתכם מהתלות בי. אני איש אמת, איש תורה".

מוקדם יוסף התייחס מרן הגר"ע יוסף להתבטאויותיו של אמסלם, ואמר: "לא היו דברים מעולם, אני קובע מי בא אלי, אף אחד לא מונע להגיע אלי כדי להגיד לי דברים, לא השבתי פניהם אף פעם, אני מבקש שלא תאמינו לדברים", ביקש הרב. "כל מי שרוצה לבוא אליי יכול לבוא להתפלל אצלי אל תאמינו לאותם אנשים - לא היו דברים מעולם".

בהתייחס לקריאותיו של אמסלם נגד אברכי הכוללים, אמר הגר"ע יוסף: "זה לא קול של תורה - זה קולו בניגוד לדעת תורה, הלומדים תורה מקיימים את העולם. אנחנו מאמינים בני מאמינים שהלומד תורה מקיים את העולם. כל מי שלומד תורה עושה נחת רוח לקב"ה. אשרי מי שעמלו בתורה, עושה נחת רוח ליוצרו, לא על מנת שיהיה דיין, על מנת שיהיה רב, אלא על מנת שהוא לומד תורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 93 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}