כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ערד: קליע של אקדח נשלח לבית רב הקהילה

הרב יעקב מנדלזון, רב קהילת חב"ד בערד נתון בימים אלה למסכת איומים והשמצות חסרות תקדים • מתנגדיו החרדים שיגרו לביתו ציור של אקדח עם דם וקליע של אקדח • בפנים: המסמכים המזעזעים

הרב יעקב מנדלזון
הרב יעקב מנדלזון

הרב יעקב מנדלזון, רב קהילת חב"ד בערד נתון בימים אלה למסכת איומים והשמצות חסרות תקדים, מצידה של קבוצת חרדים המתגוררת בעיר.

מקורביו מספרים כי כמה ממתנגדיו נוהגים ללכת אחריו ברחוב ולקרוא לעברו קריאות בלתי הולמות. אלא שהם לא מסתפקים בכך. בשבועיים האחרונים, נשלחו לביתו מעטפות ובו איומים מפורשים על חייו.

המכתב לווה בציור של אקדח עם טיפות דם. הערב, אף הוציא הרב מנדלזון את הדואר ומצא בו מעטפה עם קליע. חבלן משטרה הוזעק מיידית לבית.

בני משפחתו של הרב סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי בחודש האחרון מתנכלים מתנגדיו ללא הרף לרב ולבני משפחתו.

כאשר שהה הרב בכינוס השלוחים העולמי של חב"ד בניו יורק, נשלח מכתב לרעייתו עם איום מפורש ברצח. פעמיים ניזוק רכבו, ללא חשד כי מדובר במאורע פלילי, רק בפעם השלישית אמר בעל המוסך לבני המשפחה כי מדובר בפגיעה מכוונת עם סכין.

ביום שישי נעצר חשוד במעשים אשר שוחרר למעצר בית.

לא רק בבית, גם במקווה וברחוב נמשכות ההצקות. בשבוע האחרון קרא מפקד התחנה לפורעים ואיים עליהם בצו הרחקה למשך 12 חודשים.

מחקירת המשטרה עולה כי מכתבי האיומים שנשלחו לרב הגיעו מתחנת הדואר בכסייפא הסמוכה לעיר. מפקד התחנה אמר מושקעים כוח ומשאבים רבים כדי לגלות את זהות המציקים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב מנדלזון: "האיומים שהגיעו אליי לאחרונה מוכיחים עד כמה הקבוצה ההיא לא מסוגלת לטפל במאבק בצורה חוקית.

"הילדים שלי התחילו היום לבכות מהבלגן שנהיה כאן סביב ביתי כשהמשטרה הגיעה לכאן הערב. המשטרה עושה הכל כדי לעצור בעדם. אחד מהם כבר שוהה במעצר בית. ואני מקווה שאוכל להמשיך לנהל את חיי כרגיל בעתיד הקרוב".

בשבת האחרונה נערכה בר מצווה למשפחה חילונית, כ-100 איש נטלו חלק בבית הכנסת, בהם השתתפו אף מתנגדיו של הרב, שהפריעו לנעשה במקום, דבר שגרם לחילול השם גדול. הגבאי התנצל בפני בני המשפחה האורחים על ההפרעה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}