ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אנשי 'שובו בנים' הפלילו את הרב חשין?

הרב יום טוב חשין, ממתנגדיו הבולטים של הרב אליעזר ברלנד, נחקר בשעות האחרונות במשטרה בחשד כי הוא זה שמימן ושלח את אנשי שובו בנים הלילה אל קבר יוסף ללא אישור הצבא, תוך סיכון חיים. הרב חשין ל"בחדרי": "הם אמרו בחקירה שאני שלחתי אותם"

הרב יום טוב חשין
הרב יום טוב חשין

הרב יום טוב חשין, ממתנגדיו הבולטים של הרב אליעזר ברלנד, נחקר בשעות האחרונות (שלישי) במשטרת אריאל בחשד שמימן ושלח את אנשי "שובו בנים" אל קבר יוסף הלילה, לשם נכנסו ללא אישור, תוך סיכון חייהם וסיכון חיי אנשי כוחות הביטחון.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" סיפר הרב חשין: "כעת אני חוזר מתחנת משטרה באריאל, שם נחקרתי שעות". לדבריו, "החברה של שובו בנים אמרו בחקירה שזה ששלח אותם להיכנס לקבר יוסף ללא אישור ולסכן את חייהם זה יום טוב חשין".

הרב חשין הוסיף, "החוקרים אמרו לי שיש לי זכות לראות עורך דין לפני החקירה, אבל אני ויתרתי ואמרתי שאני לא זקוק לעורך דין".

כזכור, אוטובוס ובו שישים חסידי ברסלב הותקף הלילה ברחובות שכם על ידי ערבים, כאשר לא הרחק משם התנהלו חילופי אש בין המשטרה הפלסטינית לחמושים פלסטינים. שבעה חסידים נפצעו באורח קל. חלק מהמתפללים ניסו להימלט באזור חווארה, אך הם נעצרו והועברו למשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כדי להצליח להיכנס לשכם מתחת לעיני המשטרה, שכרו המתפללים אוטובוס פלסטיני ועליו עלו כ-60 חסידי קהילת 'שובו בנים' על מנת להיכנס בצורה עצמאית ותוך סיכון חיי אדם לתפילה בקבר יוסף בשכם, להצלחתו של רבם - שהועבר אתמול בבוקר מכלא אלה שבבאר שבע לכלא צלמון שבצפון.

כאשר התקרבו החסידים לאזור קבר יוסף הצדיק, סמוך לשעה 3:30, האוטובוס הותקף באמצעות אבנים בעיקר מצד פלסטינים, אך ייתכן גם מצד המשטרה הפלסטינית. החסידים עזבו את האוטובוס ונעו רגלית ברחובות שכם. בניסי ניסים, רק אחד הנוסעים נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, שישה נוספים נפצעו קל משברי זכוכיות.

כוחות צה"ל גדולים הוקפצו לאזור על מנת לחלצם, ואיתרו את הנוסעים כשהם צועדים רגלית ברחובות שכם המסוכנים. הקבוצה כולה שמנתה כ-60 בני אדם עוכבה על ידי צה"ל והועברה למשטרת ישראל, 32 מהחסידים נעצרו לחקירה במחוז ש"י. כשעה לאחר תחילת האירוע, בסמוך לשעה 4:30, חולצו כולם.

אם לא די בהסתננות המסוכנת, במהלך הנסיעה ברכבים צבאיים בחווארה, כאשר עשרות החסידים מחולקים למספר כלי רכב, אחד מהם פתח את דלת הג'יפ הצבאי תוך כדי נסיעה ונמלט. עם עצירת כלי הרכב, נמלטו עוד 11 ופתחו בריצה לכיוון הר ברכה מצפון לכפר, לאחר סריקות הם נתפסו.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".
הרב יום טוב חשין שובו בנים קבר יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}