כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ש"ס חשפה את ה'מריחה' של נתניהו: אין הבטחות

בעוד מועצת יש"ע מגבירה את הלחץ על ש"ס, מתברר: אין התחייבות על 'חמקנים' חינם, אין הסכמה לבנייה בירושלים, אין הבטחה שזו הקפאה אחרונה

רוצים הכל בכתב. נתניהו עם שי. צילום: פלאש90
רוצים הכל בכתב. נתניהו עם שי. צילום: פלאש90



בעוד מועצת יש"ע מגבירה את הלחץ על נציגי ש"ס בקבינט במדיני-ביטחוני, לבל יתמכו בתוכנית ההקפאה המחודשת, מתברר הערב (מוצ"ש) כי העניינים מול ארה"ב אינם כה פשוטים, כפי שנטה ראש הממשלה להציגם בפני ממשלתו.

אתמול (ו) אמר דובר משרד החוץ האמריקני, פיליפ רקאולי, כי ארה"ב מוכנה להעניק את מסמך הערבויות הביטחוניות, וסיפר כי הם ממשיכים לנהל את השיחות מול ישראל. דברי רקאולי נאמרו, כך נראה, על בסיס דבריו הנחרצים של יו"ר ש"ס, אלי ישי, לפיהם אם לא יגיש נתניהו התחייבות אמריקנית להמשך בניה בירושלים, יתנגדו שרי ש"ס להקפאה.

"חשוב לנו גם שתהיה שקיפות לגבי הדרישות מהשר ברק לגבי הבנייה בתום ה-90 יום של ההקפאה", הודיע ישי.

בשבוע האחרון עושה נתניהו לילות כימים בניהול המו"מ מול הממשל האמריקני ולהוציא, בסופו של תהליך, את מכתב הערבויות אותו דורשת ממנו ש"ס.

בין הנושאים השנויים עדיין במחלוקת: סוגית אספקת 20 מטוסי ה-F35. האמריקנים אינם מוכנים להתחייב בכתב כי המטוסים יסופקו לישראל חינם אין כסף. גם בעניין המשך הבנייה בירושלים אין עדיין הסכמה.

נראה כי האמריקנים אף אינם מוכנים להתחייב כי מדובר בהקפאה אחרונה, ורוצים לשמור לעצמם את האופציה להאריך אותה על פי הצורך.

ש"ס הצילה ממלכודת הדבש

לזכותה של ש"ס ייאמר, כי היא זו שעצרה את מחול השדים במהלכו כמעט נפלה ישראל למלכודת הדבש של אובמה.

תחילתה של המלכודת בפגישה בת שבע וחצי שעות בין בנימין נתניהו למזכירת המדינה הילרי קלינטון, פגישה שבמהלכה הובטחו, כביכול, כל ההבטחות הנדיבות. נתניהו, שלא נוהג להקפיד על עריכת רישומים מסודרים בפגישות מאין אלו, נותר עם תוצאה עגומה: מילה שלו מול מילה של קלינטון, שלא עמדה מאחורי מה שסיפר על אותה פגישה.

נתניהו, שהעדיף לסגור בשו-שו את הנושא, תוך שהוא 'מוכר' לש"ס כי בידיו הבטחות שחבל לפספס אותן, מצא עצמו עומד מול דרישתו הנחרצת של אלי ישי, כלומר של הגר"ע יוסף, שהורה לו להתעקש ולבקש "הכול בכתב". עכשיו, כשצריך להעלות את הדברים שחור על גבי לבן, כלל וכלל לא ברור אם אכן הבטיחה קלינטון את כל מה שסיפר נתניהו שהיא הסכימה והבטיחה.

עד שיועלה הנושא להצבעה בקבינט, יוכלו ראשי מועצת יש"ע, בראשותו של נפתלי בנט, האיש שמכיר את נתניהו טוב מכולם, להמשיך בקמפיין המצוין שלהם, הכולל גם לחצים על ראשי ש"ס וגם זליגה לכיוונו של הציבור החרדי, לו מזכירים ראשי יש"ע, כי ההקפאה תפגע בראש ובראשונה בהם עצמם.

אין ספק כי הצלחתו הראשונית של הקמפיין הוא בעצם התעקשותה של ש"ס לדרוש מסמכים, דבר לא מאוד מקובל ביחסים בין מדינות ידידות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}