כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מעניין אתכם שיעור המתגייסים מאלעד וב"ב?

מה שיעור המתגייסים באלעד, ביתר ומודיעין עלית? באיזה מקום ברשימה הארצית הם נמצאים? • וגם: כמחצית מהמיועדים לגיוס לא מסיימים שירות צבאי מלא או שלא מתגייסים כלל

חיילי הנח"ל החרדי
חיילי הנח"ל החרדי

אתמול פרסם אכ"א (אגף כח אדם בצה"ל) את נתוני הגיוס והשירות בצבא, מהם עולה כי כמחצית מהמיועדים לגיוס לא מסיימים שירות צבאי מלא או שלא מתגייסים כלל.

במקום הראשון ב"מדד הקרביות" נמצאת העיר מודיעין מכבים רעות, עם ציון משוקלל של 65 אחוז. העיר תל אביב נמצאת ברשימה (מקום 53), רק אחרי העיר רהט הבדואית (מקום 50!).

הערים החרדיות מכבבות, כמה לא מפתיע, בתחתית הרשימה. במקום 63 ברשימת הערים הקרביות בישראל נמצאת העיר ירושלים עם 34 אחוז. שיעור המתגייסים בעיר עומד על 41 אחוז.

הערים אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ובני ברק, במקומות 64-67, עם אחוזים נמוכים גם כן. העיר אלעד עם 29 אחוז מתגייסים; העיר ביתר עילית עם 22 אחוז; העיר מודיעין עילית עם 8 אחוזים ובני ברק עם 11 וחצי אחוזים.

הנתונים לגבי מקבלי הדחיה של "תורתו אומנותו" נחשפים גם הם. בעוד שבשנת 2005 קיבלו 45,534 איש את הדחיה, בשנת 2010 לא התגייסו 62,567 באותה מסגרת.

מאידך, נמסר כי נבלמה מגמת העלייה בשיעור הבנות שאינן מתגייסות מטעמים דתיים. הסיבה? מלחמה של אכ"א בבנות המשיגות פטורים כוזבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}