כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שר הדתות: לא עושה 'דילים' עם יעקב גוטרמן

שר הדתות, יש 'דיל' בינך לבין ראש מועצת מודיעין עלית? • יעקב מרגי: "אין כל הסכם! ההליך להקמת מועצה דתית נמשך והיא קום תקום" • שריה רוט על מאחורי הקלעים והספינים בפרשת המועצה הדתית במודיעין עלית

המלחמה נמשכת. יעקב גוטרמן (מימין) ויעקב מרגי
המלחמה נמשכת. יעקב גוטרמן (מימין) ויעקב מרגי

בימים האחרונים הופצו שמועות לפיהן נרקם 'דיל' בין ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, לבין שר הדתות, יעקב מרגי: מינויו של הגר"א בוטבול, חתנו של הגר"ע יוסף, לרב ספרדי במודיעין עילית, לצד המרא דאתרא הגר"מ קסלר, כאשר בתמורה יוותר מרגי על הקמת המועצה הדתית.

אלא שבשיחה שקיימתי הבוקר עם שר הדתות, הוא עומד נחרץ על דעתו, לפיה הליך הקמת המועצה הדתית נמשך במרץ.

• נפוצו שמועות לפיהן העביר הגראי"ל שטינמן בקשה לשר הפנים, אלי ישי, שלא להקים מועצה דתית בעיר מודיעין עילית.

השר יעקב מרגי: "להד"ם!"

• האם נכונות השמועות לפיהן נרקם 'דיל' בין הצדדים: מינויו של הרב אהרן בוטבול לרב ספרדי במודיעין עילית, לצד המרא דאתרא, כאשר אתה בתמורה 'תוותר' על הקמת המועצה הדתית.

"אני מכחיש. אין כל הסכם כזה! ההליך להקמת מועצה דתית במודיעין עילית נמשך וימשיך, והיא קום תקום".

נבירה עמוקה יותר בפרשה חושפת מידע, שלא כולם מודעים לו. במשך שנים עברו המשכורות לרבנים האשכנזים בעיר, באמצעות לשכת הרב מודיעין עילית, והמשכורות לרבנים הספרדים באמצעות לשכתו של סגן ראש העיר, גדעון הכהן, נציג ש"ס.

בעקבות ביקורת של רשם העמותות הם הסירו את הניהול התקין מהעמותה 'דר וסוחרת', ומכאן והלאה לא ניתן היה להעביר את הכספים באופן שוטף. הכספים, אגב, עוברים ממשרד הדתות דרך הצינור של העירייה. "בא עכשיו ראש העיר ואומר: אם אני צריך לשלם לעמותה למפרע, אין לי כסף. השתמשתי בכספים האלו למטרות אחרות".

המשא ומתן הנמשך והולך בינו לבין משרד הדתות נסוב סביב הנושא הזה: מי יעביר אליו את הכסף החסר. האם יהיה זה משרד הדתות או משרד הפנים?

"המקור לרצון להקים פה מועצה דתית הוא היעדר משכורות לרבנים הספרדים", מסבירים אותם גורמים. "אם אכן, בסופו של המשא ומתן, יועבר הכסף, לא יהיה עוד צורך בהקמת מועצה דתית, לה התנגדו גדולי ישראל בעבר ובהווה. ומדוע הם מתנגדים? כי הרי היום תישלט המועצה הדתית בידי פקידים של ש"ס, מחר ש"ס תצא מהקואליציה ומשרד הדתות יועבר לידי מפלגה אחרת, מפד"לית או חילונית, והפקידות תישלט על ידה. אין אפשרות להפקיד גוף שממונה על עניני דת בידיים לא בטוחות", הם אומרים, ומסבירים בכך את התנגדותו של הגראי"ל להקמת המועצה הדתית.

יחד עם זאת, אותם מקורות שוללים את השמועות כי ניתנה הוראה כזו בשבועות האחרונים. "זוהי דעה ידועה, היא לא חודשה בתקופה האחרונה".

אותם גורמים טוענים גם, כי "אין ולא היה כזה 'דיל', שכן גם הרב וגם ראש העיר אינם מעוניינים בכך". לדעת אותם מקורות, מדובר בספינים שמקורם באויבי אלי ישי בש"ס.

"יחד עם זאת", אומרים גורמים במודיעין עלית, "הבעיה של השר מרגי היא שהציבור הספרדי כבר 'מחומם' בנושא, ויהיה קשה לו מאוד להישיר מבט ולומר: הסתדרו הבעיות, הועברו הכספים ותשכחו ממועצה דתית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}