ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

סקר חדש: מהפך? טראמפ מוביל על יריבתו קלינטון ב-2 אחוז

ברוב סקרי הבחירות בארצות הברית סובל המועמד הרפובליקני מירידה עקבית באהדת ההמון, אך סקר הלוס אנג'לס טיימס בדק ומצא כי לטראמפ יתרון, זאת על אף הפרסומים על חובות העתק של איל ההון • בינתיים, טראמפ מינה צוות חדש

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

הבחירות בארצות הברית - על פי הלוס אנג'לס טיימס, טראמפ מדביק את הפער ומוביל ב-2 אחוז על קלינטון. בנוסף, הרפובליקנים מצהירים אחרי הפרסום על חובותיו של טראמפ כי הם דורשים לחקור פעילות 'קרן קלינטון'.

רק מספר ימים חלפו מאז שמועמד הרפובליקנים דונאלד טראמפ החליף את מנהלי קמפיין הבחירות שלו, וכבר חל שינוי משמעותי בפער שבין המועמד הרפובליקני, לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

סקר יומי של העיתון "לוס אנג'לס טיימס" העניק אתמול לטראמפ יתרון של 2% על יריבתו. לפי הסקר, טראמפ זוכה ל־45% תמיכה לעומת 43% של קלינטון. ביום שישי הגיש יו"ר מטה הבחירות של דונלד טראמפ, פול מנפורט, את התפטרותו מהתפקיד. זאת לאחר שבמהלך השבוע שעבר דיווחו כלי התקשורת האמריקנים כי מנפורט ששימש כיועץ לנשיא אוקראינה, עזר בשעתו להעביר 2.2 מיליון דולר ממפלגת שלטון אוקראינית ללוביסטים בוושינגטון, כחלק מניסיון להשפיע על מדיניות ארצות הברית.

הסיבה העיקרית להגשת ההתפטרות היתה בגלל שבמסגרת חילופי גברי שביצע טראמפ בצמרת מטה הבחירות. בשבוע שעבר הושאר אמנם מנאפורט בתפקידו אך איבד למעשה את סמכויותיו.

בנוסף, אתמול - יממה לאחר שה"ניו יורק טיימס" פרסם תחקיר על חובות בסך כ־650 מיליון דולרים שיש לטראמפ, דרשו בכירים במפלגה הרפובליקנית מהתובע הכללי, לחקור את הנעשה ב"קרן קלינטון" - הקרן המשפחתית של משפחת קלינטון.

ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני אמר - "אם הייתי התובע הכללי, הייתי מעמיד לדין את 'קרן קלינטון' כמיזם סחטני". לטענתו, קלינטון "עשתה טובות לאנשים שתרמו לקרן" כאשר כיהנה כמזכירת המדינה בקדנציה הראשונה של ברק אובמה כנשיא.

עיתון "ניו יורק טיימס" שחקר את פעילותה של קרן קלינטון טוען כי "קרן קלינטון" קיבלה עשרות מיליוני דולרים "לפני, במהלך ולאחר כהונתה של קלינטון כמזכירת המדינה ממדינות שמחלקת המדינה העבירה עליהן ביקורת בגלל אפליה מגדרית וסוגיות אחרות בנוגע לזכויות אדם". עם מדינות אלה נמנות, בין השאר, ערב הסעודית, האמירויות הערביות, קטאר, כוויית ואלג'יריה.

בתוך כך, ובהוראת צוות הקמפיין החדש שמינה טראמפ בשבוע שעבר, שינה טראמפ את סגנון הדיבור החופשי שלו. בכנס בחירות שנערך בסוף השבוע בשארלוט, צפון קרוליינה, התנצל טראמפ לפני מי שנפגע מדבריו ואמר כי "לפעמים, בלהט של הדיבייט ובהתייחסות לסוגיות רבות, אתה לא בוחר את המילים הנכונות להגיד או אפילו אומר את הדברים הלא נכונים".

עוד הוסיף כי "אני עשיתי את זה. ואני מתחרט על כך. במיוחד במקומות שבהם ייתכן ונעשתה פגיעה אישית. אני מתנצל על כך".
טראמפ ארצות הברית קלינטון בחירות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}