כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ביידן הפתיע את שומרי ראשו: "תקראו לרב"

המוזיאון הממלכתי להיסטוריה היהודית של ארה"ב, נפתח בטקס חגיגי במעמד אישי ציבור • סגן נשיא ארה"ב השתתף, והפתיע בתום נאומו את הרב אברהם שם טוב

הרב שם טוב וסגן הנשיא מתחבקים
הרב שם טוב וסגן הנשיא מתחבקים

המוזיאון הממלכתי להיסטוריה היהודית של ארה"ב, נפתח השבוע בטקס חגיגי במעמד אישי ציבור ונכבדים. המוזיאון נבנה בהשקעה של כ-150 מיליון דולר. הוא הוקם בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה, סמוך למקום בו נחתמה מגילת העצמאות האמריקנית.

בפנתיאון המוזיאון, נבחרו 18 אישים בולטים, דמויות משפיעות, לייצג את העם היהודי. הנבחרים חולקו לקטגוריות שונות. מבין כל המועמדים, נבחר אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, על ידי 220 אלף מצביעים מכל העולם!

הרב אברהם שם טוב, השליח של חב"ד בפילדלפיה, המכהן גם כיו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית, אומר כי מדובר בתופעה שלא תאמן. "במקום הצבנו גם את מדליית הזהב שהוקדשה לכבוד הרבי בקונגרס האמריקני, דבר שביטא את ההערכה הגדולה שאמריקה רוחשת למנהיגותו של הרבי". לצד המדליה מוצג גם תצלום מה'רשימות' של הרבי, וכן דולר שניתן בשליחות צדקה למיליארדר ארי פרלמן, מהנדיבים הגדולים לחב"ד.

במעמד נכחו צמרת יהדות ארה"ב, כאשר אורח הכבוד באירוע היה סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. במהלך הנאום הפתיע ביידן את הנוכחים כאשר החל לצטט מתוך דבריו של הרבי.

"סגן הנשיא נקב בשמו הקדוש של הרבי", מספר הרב שם טוב, "זה היה דבר מפתיע ובלתי צפוי. הוא ציטט מדבריו של הרבי שתבע באופן תמידי לא להסתפק בהישגים הקיימים, אלא לנסות ולנצל יותר ויותר את מה שניתן לנו מבורא עולם. ביידן חתם את דבריו במילים: תלכו מחיל אל חיל".

לאחר ירידתו מהבמה פנה ביידן אל שומרי ראשו וסימן להם בידיו משהו. המאבטחים חשו לקהל וביקשו לקרוא לרב אברהם שם טוב, לעלות לדוכן, בהזמנת סגן הנשיא.

"ניגש אלי אחד המאבטחים ואמר לי שסגן הנשיא מעוניין לפגוש אותי", מספר הרב שם טוב, "הוא קרב אותי בחיוך רחב, אמר שהוא שמח לפגוש אותי ושיבח את פעילות בני, השליח בוושינגטון, הרב לוי שם טוב. זו הייתה הפתעה ידידותית מאד ואין ספק שהדבר גרם לקידוש שם שמים", אומר הרב שם טוב.

יצויין כי לפני כמה חודשים, במהלך נאום שנשא ביידן בפני שלוחים של חב"ד, אמר על הרב שם טוב: "מזה שנים רבות יש לי הכבוד והזכות לשמוע מפיו של הרב אברהם שם טוב דברי חכמה, בינה ודעת שנאמרו בפי הרבי. אחד המסרים הללו, העומד לנגד עיני תמיד, הוא שהרבי חזר והדגיש כי הישגים בעבר הם בהחלט דבר ראוי לשבח, אבל אף פעם לא הנקודה שבה ניתן לעצור ולנוח על זרי הדפנה. גם מי שיש מאחוריו הישגים גדולים חייב לשאול את עצמו: מה הלאה? מה אני עושה היום ומחר"...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}