כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מרהיב: כיפת הנחושת המפוארת של סיביר

במבצע לוגיסטי, מורכב ומתוקשר, הונחה כיפת הגג המפוארת על בית הכנסת המפואר והגדול בעיר טומסק שבסיביר, 70 שנה אחרי שהוסרה והושחתה • מרגש

רב העיר על רקע בית הכנסת
רב העיר על רקע בית הכנסת

במבצע לוגיסטי, מורכב ומתוקשר, הונחה כיפת הגג המפוארת על בית הכנסת המפואר והגדול בעיר טומסק שבסיביר, 70 שנה אחרי שהוסרה והושחתה.

הכיפה העשויה מנחושת ועץ שוקלת כטון וחצי, נבנתה והורכבה בעיר טומסק ע"י אמנים מיוחדים, ששקדו על העבודה במשך למעלה מחצי שנה, ובאמצעות מנוף ענק, היא הורכבה השבוע על גג בית הכנסת, לענייניהם המשתהות של העוברים והשבים ולשמחתם הרבה של יהודי העיר.

שלב זה הוא, לקראת סיום השיפוץ הגדול של כל בניין בית הכנסת ההיסטורי, שנבנה לפני מאה ותשע שנה, בשנת תרס"ב ע"י יהודי העיר טומסק, ששימש באותם שנים כמרכז סיביר.

לפני שש שנים, הביא רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר לעיר את הרב לוי קמינצקי, המשמש כרבה של טומסק ושליח חב"ד, ומאז חיי הקהילה היהודית התפתחה וחזרה עטרה ליושנה.

חגיגת חנוכת הבית, תיערך בעז"ה במעמד גדול ומפואר בחג החנוכה הבא עלינו לטובה, בהשתתפות רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים הנגיד ר' לוי לבייב, נציגי הממשל והעירייה, התורמים, השלוחים מהערים הסמוכות, יהודי הקהילה והעיר ועוד רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}