ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אהרל'ה וינטרוב מגיש: יצחק אלחנן שמאלה • מרטיט

"יצחק אלחנן שמאלה" - סיפורו הידוע של מרן הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל" אודות הנער הצעיר שהתעקש ללמוד בניגוד לסביבתו שחישבה לוותר • הזמר אהרל'ה וינטרוב הלחין את המשל הנפלא ליצירה מרגשת במיוחד: "יצחק אלחנן שמאלה", אותה הוא אף מבצע בעצמו - האזינו

אהרל'ה וינטרוב מגיש: יצחק אלחנן שמאלה • מרטיט
יח"צ

בכל שנה ושנה, עם דמדומי בין הזמנים דחודש אב לקראת תחילתו של זמן אלול המקודש, ראש הישיבה מספר את הסיפור הידוע "יצחק אלחנן שמאלה".

הסיפור הינו משל המיוחס לגאון רבי יצחק אלחנן ספקטור זיע"א רבה של קובנא. בהיותו צעיר התקשה בלימודו, וכמעט שהעבירוהו מהחיידר לעבוד אצל הסנדלר.

אהרלה וינטרוב מגיש- יצחק אלחנן שמאלה


קשה לדעת מה היה קורה אילו אכן היה נשבר באותם רגעים קשים, אך בסופו של דבר הוא לא נפל באותם זמנים גורליים, אלא ישב ושקד בעולמה של תורה ביגיעה אדירה, עד שזכה להגיע למדרגתו העצומה להיות רבן של כל בני הגולה.

כשראש הישיבה מסיים את סיפורו, הוא מכה על הסטנדר וזועק בנהמת ליבו: "בינינו מסתובבים בחורים יקרים, משה, דוד, יצחק, חיים ויעקל. דעו לכם רבותי: שלא "משה" כאן, כי עם הרב הגאון אביר הרועים ר' משה שליט"א, ולא יענקל כאן כי עם האדמו"ר המלוב"ן ר' יעקב שליט"א. נכון, נראים הם כעת כבחורים צעירים מן המניין, אך בתוכם נמצא מרן ר' יצחק והגאון האדיר ר' חיים וגאון הגאונים ר' דוד. כל אחד הוא פוטנציאל לגדול הדור".

הסיפור המרטיט, עליו גדלו דורות של בוגרי ישיבת "עטרת ישראל" ולא רק, הולחן לכדי יצירה מרגשת על ידי בעל המנגן אהרל'ה וינטרוב, שאף מבצע את השיר ברגש רב, והוא מוגש לגולשי 'בחדרי חרדים'.
אהרל'ה וינטרוב יצחק אלחנן שמאלה הגרב מוזיקה קובנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}