ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בין הזמנים - זמן לבנות במקום להרוס!

לא קל להתמודד עם הילדים בבית יום שלם, מצד שני זו הזדמנות נדירה להתחבר אליהם ולהכיר אותם לעומק יותר

בין הזמנים - זמן לבנות במקום להרוס!

אנחנו עכשיו בעיצומו של 'בין הזמנים', הבנות שבחופש כבר מיואשות ממנו כי הן לקראת הסוף. הבנים שיוצאים עכשיו לחופש בלחץ אדיר להספיק הכל לפני שהחופש יבואו לסיומו והבית חוגג. חברי שיש לו ילדים מגיל שלוש ועד בני עשרה מספר שהבית על גלגלים. הילדים הגדולים ערים עד שלוש בבוקר, ואילו הקטנים שהשתבש להם סדר יומם, קמים מוקדם מהרגיל ומסתובבים עייפים כל היום. הגדולים קמים בשתים עשרה ורוצים 'טיול, אבל שיהיה משהו שווה'. ומשהו שווה כולל נסיעה והפעלה שעולה לא מעט, וצריך למצוא פעילות שמתאימה לטווח גילאים רחב, וכל זה לפני שדיברנו על הבישולים והקניות שלא נגמרות ב"ה.

בקיצור הכל מתהפך, הכל מתנהל אחרת לגמרי בחופש הגדול.

ומה עושים שההורים ממשיכים לעבוד כרגיל ולא יכולים לעצור הכל לחודש שלם? מתקשרים עם הבית בטלפון, מנסים להשליט סדר, יוצאים עם הילדים מיד כשחוזרים מהעבודה כדי לספק להם את חווית החופש, משתדלים.

כמטפל אני יודע לומר שמה שהופך אותנו למי שאנחנו הם חוויות הילדות שלנו. החופש הוא זמן טוב להקנות חוויות חיוביות לילדים. הבעיה היא, שרוב ההורים מאבדים את הסבלנות דווקא בחופש. אז מה עושים?

קודם כל כדאי לקחת נשימה עמוקה ולהבין שהחופש הוא הזמן בשנה בו אנו יכולים להיות מודעים לילדים שלנו מהבוקר ועד הלילה. מודעים טוב יותר להרגלים שלהם בכל התחומים. יש לנו יותר זמן לנהל איתם שיחות ארוכות ושלוות, להקנות להם חוויות חיוביות שיתנו להם כח להתחיל את השנה בשמחה ובכיף ולהזכיר להם שאין כמו בבית עם אבא ואמא. שאין כמו משפחה מאוחדת ושמחה.

ברגע שאנחנו מפנימים שזאת המטרה שלנו לחופש הקרוב כבר נראה דברים אחרת. נכון שזה קשה ולא קל, אבל אם המטרה היא להפוך את החופש לחוויה חיובית אז יהיה לנו יותר קל להתגבר על כל המסביב.

דבר שני חשוב להפנים - חופש הוא חופש. לילדים יש מורים משגיחים וגננות כל השנה. בחופש אתם הורים! לא מחנכים חיצוניים. זה הזמן שלנו להיות הורים ולא מחנכים. אל תשכחו בחור ישיבה שקם כל יום בשש אם לא לפני זה במהלך כל השנה, ישמח לקום בשבע לתפילה. ואם אין בכך עבירה אלא רק הידור שיקלו להרפות מהנושא. תבחרו את העקרונות שאתם רוצים להנחיל להם והראו דוגמא אישית.

נסו להיות הורים בזמן שאתם איתם. רובנו אמנם עובדים לפחות חלק מהחופש אם לא כולו בלית ברירה, אבל בזמן שאנחנו איתם נסו לכבות טלפונים ולהיות איתם. לדבר איתם, לשחק משחקי קופסא, לצאת להליכה. נסו לתת לכל ילד זמן משלו פרטי. דברים כאלה מקנים לילדים חוויות טובות יותר מלונה פארק. הם מרגישים את ההורים שלהם. אף אחד לא רץ לשום מקום עכשיו כמו במהלך השנה. יש זמן להיות רק אחד עם השני.

השתדלו מאוד להשרות אווירה שמחה. מוזיקה בבית בד"כ מעלה חיוך על פני כולם, הצטלמו עם פרצופים מצחיקים, ספרו בדיחות. שמחה היא חיובית תמיד. הכי כיף יהיה לכם כשהחופש יסתיים והילדים יגידו לכם כמה טוב היה וכמה הם מחכים לחופש הבא בחברתכם. כמה הנאה תהיה גם לכם באותו רגע, כשתדעו שהצלחתם לתת להם עוד כמה חוויות חיוביות להמשך הדרך שלהם. עוד כמה חיזוקים לאדם שהם יהיו בעתיד.

חופש מהנה וחווייתי לכולם!

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך. 0527171294 [email protected]
בין הזמנים בניה חוויות חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד