י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

האשמה חמורה: "בגלל קומץ חרדים שעולה להר הבית - הערבים מסיתים נגד החרדים"

היומון החרדי 'יתד נאמן' מתייחס הבוקר לתופעה המדאיגה, ההולכת ומתרחבת, של בני ישיבות חרדים העולים להר הבית • טוען כי בגלל אותם בני ישיבות "הדוברים הערבים שינו את הטרמינולוגיה שלהם, והציבו את המגזר החרדי כולו במרכז הכוונת שלהם"

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90

התופעה של עלייה להר הבית על ידי חרדים הולכת ומתרחבת, וביתד נאמן מגיבים בחריפות. היומון הליטאי 'יתד נאמן', התייחס הבוקר במאמר מערכת לנושא העלייה להר הבית תחת הכותרת, "לנעול את ההר!".

"בעקבות יהודים שלא האזינו לדברי הנביא "כי תבואו לראות פני, מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי" ועלו להר הבית בתשעה באב, המלך הירדני עבדאללה החריף את הניסוחים שלו", פתח היומון.

היומון, פותח ונובר בארכיון ההיסטורי ומזכיר כי "כך בדיוק פרצו מאורעות תרפ"ט", כאשר שומרי הוואקף תבעו הריסת מחיצה שנבנתה ברחבת הכותל המערבי". לפי דברי המאמר היה עדיף ליהודים שיוותר אז גם על אחיזתם בכותל המערבי, והוא ממשיך ומציין, נסיונות העליה של יהודים להר הבית", ממשיך המאמר, "מלבד האיסור ההלכתי החמור, הן כמו השלכת גפרור לבאר נפט. בדיוק כמו אז, הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון. זה לא מפריע להם, העיקר ש"הר הבית בידם".

"אמנם ישמעאל פרא אדם וחרבו שלופה מנדנה, אבל אלה שמנסים לעלות להר הבית, הם אלה שמספקים לערפדים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל. אותם ספסרי יהדות לצורכי פוליטיקה שמדברים על "תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים", אינם מתכוונים לתפילה. הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים "תורתם" קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים. כמו אז, לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם, אלא בשפיכת שמן למדורה.

"זה איננו מאבק על זכות לתפילה אלא סוג של הפגנה פוליטית. גם אישים חילוניים שלא מכירים שום בית כנסת מבפנים ולא יודעים להחזיק ישר את סדור התפילה, מוכנים ל"דקלם" טקסטים מתוך סידור, אם זה מה שפרוטוקול ההפגנה המתגרה מחייב, כמו בתרפ"ט. בארץ כבר קם איגוד סטודנטים חילוני למען הר הבית שחבריו כנראה לא צמים בתשעה באב אבל מוכנים לגרור את בטנם השבעה "להתפלל" בהר הבית. גם רומסי ההר חובשי הכיפה, מקפידים להתנצל שהם עולים רק למקומות "מותרים". אם כך, זה הרי איננו הר הבית, כי להר הבית אסור לעלות! אז לשם מה הם עולים למקום שהוא לא הר הבית, אם לא למטרת פרובוקציה והתגרות מסוכנת ומסכנת?

"מרנן ורבנן גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א גילו בעבר, בכתב ובעל פה את דעתם דעת תורה, אודות האיסור הנחרץ להעפיל אל ההר".

העיתון ממשיך ואומר: "למרות שהאיסור ההלכתי נקבע ללא הבדלי חוגים ועדות ואף רבני החוגים הדת"לים אסרו באופן נחרץ את העליה, למרות שכך פסקה גם הרה"ר, לא נמנעים אותם גורמים לעלות אל ההר ולעבור על איסור החמור של הכרת".

ועתה לעיקר - התופעה של בני ישיבות העולים להר: "בעת האחרונה, גם התקשורת החילונית הצטרפה לחגיגות ההר. בעקבות תמונות של קומץ הזוי משולי השוליים של הציבור החרדי שתועדו במתכוון בעדשות המצלמות של אנשי הוואקף, החלו הלבלרים לדבר על כביכול סדקים בהתנגדות החרדית לעליה להר".

העובדה הזו לדברי העיתון מפנה זרקור לחרדים: "אלא שבכל זאת, דבר חמור קרה כאן: הדוברים הערבים כן רואים בהם "חרדים" והם שינו את הטרמינולוגיה שלהם. בעבר הגדירו המסיתים הערבים את קמצוץ ההזויים שעולים להר כ"קיצונים ציוניים". בעקבות נוכחותם של לא חרדים בעלי חזות חרדית, הם התחילו להשתמש במינוחים כמו "מתפללים תלמודיים", או "יהודים הלכתיים" - וזה מסכן את כולנו. זה מציב אותנו במרכז הכוונת של שונאים זוממי רע, בגללם. הם רודפים אותנו ומסכנים אותנו! ברשעותם של אותם לא נספרים, הם מסכנים את כולם וגם את היהדות הנאמנה לציות מוחלט לגדולי ישראל שמתנגדים באופן נחרץ, הן הלכתית והן השקפתית, לעלייה להר".
הר הבית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}