כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אמסלם מציג: בזה ו'בבא' אחריו • בלעדי

עוד לפני מסיבת העיתונאים שקיים ח"כ הרב חיים אמסלם בכנסת, הוא ניסה את כוחו ב'בבאות'. התוצאות לא היו משהו, אבל לפחות הוא ניסה • כל הפרטים על תקופת ה'בבאות'

ח"כ חיים אמסלם. מברך את האומללים
ח"כ חיים אמסלם. מברך את האומללים

מה עוד לא נאמר בפרשת ח"כ הרב חיים אמסלם?

אתמול, בסוף 'מסיבת העתונאים' שקיים, במתכונתה של זו שזימנו נתניהו ושות' כדי לבשר לנו כי הצליחו לתקוע מחט בבועת הנדל"ן, ומעתה היא תפרח מדינת ישראל שמחוץ לירושלים ויו"ש, נזכרנו שמשהו מה'רזומה' של ח"כ הרב אמסלם נעלם מכל הדיווחים שפורסמו אודותיו מאז הפך ל'אביר' התקשורת. עכשיו, כשאולי יצטרך למצוא לעצמו מסגרת פוליטית חדשה, או אפילו תפקיד חדש, ויבקשו ממנו 'קורות חיים' יתכן והפרק הזה יוכל לעזור לו, או...לש"ס.

אז תחזיקו חזק בכסא: הרב חיים אמסלם הספיק להיות בעברו הקצר יחסית אך דחוס בחוויות גם...'בבא'. ב'איצטלא' הזו הוא יצא יותר מפעם אחת לחו"ל בליווי 'משמש' מיוחד שהיה ידוע בעבר כמומחה בינלאומי ל... 'קידום בבות'. מסתבר שגם זה מקצוע.

כמו כל אלה המופיעים תחת הסיווג הזה ספג גם הרב חיים אמסלם לא מעט בזיונות בדרך לקבלת ההכרה כ'בבא'. בחלקן הן היו אפילו כואבות יותר מאלו שהוא חוטף בימים האחרונים מרבניו ומש"ס. באחד מן המקרים הרגיש אפילו את נחת זרועו של מארח בארה"ב שקם לפתע בבוקר, והחליט 'להתפקר' מאמונתו העיוורת במי שמציגים עצמם כ'מקובלים' , והטיל ספק בכוונות 'המשלחת המכובדת' שהוא אירח אצלו באותו הלילה. בסופו של דבר 'אלוף' הרבנים בקהילות הספרדיות המבוססות בארה"ב, הצליח להרגיע את המארח.

השתייכותו של הרב חיים אמסלם לחבורת ה'מקובלים' פורסמה במסגרת תחקיר מקיף שפירסם העיתון 'הארץ' לפני עשר שנים בדיוק, על צעיר בשם אריאל נחום, שעל פי המתואר שם היה ה'מאכער' של ה'בבות'.

בתחילה אירגן כינוסי ענק לאירגוני התשובה, אחר כך שילב בהם גם 'מקובלים', וכששמם של אלה נקלט בציבור והם נכנסו לרשימת ה'ל"ו', הפך לאמרגן שלהם והוציא אותם למסעות בחו"ל. אחד מאלה המוזכרים בכתבה כמי שהיו חלק מה'פרוייקטים' שלו, נמצא גם...הרב חיים אמסלם.

'הארץ': "בביקורי בית אצל הקהילה העשירה בניו יורק, אמסלם פיתח שיטה", מספר נחום. "האבא אומר לו, 'יש לי ילד חולה, תן ברכה'. הוא אומר שהוא רוצה לראות את החדר, איפה הילד ישן. הוא עובר על פני הבית וסורק אותו, אם יש תמונות יקרות, רהיטים עתיקים, מקטלג את מידת העושר של המשפחה, ולפי זה מחליט כמה גבוה לטפס בסכום הכסף שידרוש מהם".

אמסלם הגיב אז: "זה שטויות, אין דבר כזה, לא כך זה עובד. אני בכלל לא מקובל, יש לי ישיבה שאני מנהל ואני לא עוסק בכך. נכון שאנשים באים לייעוץ ולברכות, ונכון שאריאל ואני עשינו נסיעה משותפת לניו יורק, יש לו קשרים וניסיון מעולים בתחום הזה, רציתי לגייס תרומות לישיבה. הניסיון לא עלה יפה".

אתמול בסופה של מסיבת העתונאים, נזכרנו בדברים והגענו למסקנה שהנסיון דוקא כן עלה יפה. ספי עובדיה, כתב גלי צה"ל בכנסת, שאל את ח"כ הרב חיים אמסלם האם הוא אינו חושש מחרמות ומנידויים? וח"כ הרב אמסלם השיב לו בשיא השאננות: "אתם יודעים שכשם שעושים חרם, כך אפשר להתיר אותו על ידי שלושה אנשים. זה לא משפיע עלי".

רק מי שמכיר את ה'מקצוע' היטב יודע את טיבם של ה'נידויים' הללו שספי עובדיה הוציא אותם מהבקבוק, מסוגל לבטל אותם כך ללא כל חשש. על פי עברו המתואר באותה תקשורת שמגבה את הרב אמסלם עכשיו וגרמה לכל צרותיו, הוא הוא מצוי בטיב חרמות ונידויים היטב ויודע לבטל אותם ולהסיר עין הרע שמטילים קנאים, גם עליו.

עכשיו גם מובן היטב למה הוא אינו חושש מהם.

אם אריאל נחום לא היה שקוע כבר ב'פרוייקטים' שהוא נמצא בהם בינתיים, אולי זה היה הזמן הנכון להחזיר את הרב חיים אמסלם לרשימת ה'ל"וניקים' שהרכיב. אם היא לא סגורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}