כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גשייד, מספיק! • טורו של נחשוני

מנחם גשייד (מ. בן ישי, לקוראי המודיע), מתדרדר מיום ליום: תחילה הוא רומס רבנים ב'ידיעות' עם טענות אפיקורסיות, ואחר כך משסה חילונים באברכים • בבקשה, די!

מנחם גשייד. צילום: שטורעם
מנחם גשייד. צילום: שטורעם



כמו 'המשכיל' בעת ההיא

מאתמול, אחרי שפתחנו את עמוד הדעות של 'ידיעות אחרונות', אנחנו מכונסים בתוך עצמנו ומנסים לעשות את חשבונו של מקום כדי להבין על מה ולמה באה עלינו גם הרעה הזו? זאת, למרות שמנחם גשייד (מ. בן ישי - בשבילכם, קוראי ה'מודיע') שטורו מתפרסם באותו מדור ב'ידיעות אחרונות' תחת התואר המזוייף "כבוד הרב", מקדיש את כולו, להטפה לרבנים אמיתיים וחשובים, שדעותיהם אינן נראות לו, כי אין לעשות את חשבונו של מקום.

זה בדיוק מה שטענו אלה ששמו לעצמם את הרבנים כמטרה, כאשר הרב יצחק פרץ, רבה של רעננה, ביקש בזמנו לחזק את בתי ישראל בקביעת מזוזות, בעקבות אסון הרכבת הנורא בצומת הבונים.

אתמול בלילה, אחרי ששמענו שאותו גשייד גם ייצג אותנו החרדים, בהפגנה המתלהמת של הסטודנטים התל אביביים נגד האברכים, והסכים לשמש 'עלה תאנה' לשנאתם כלפינו, השתבש לנו כל החשבון כולו. נאלצנו להתחיל הכל מהתחלה, להוסיף עוד כמה מינוסים, ואנחנו עדיין מחכים לתוצאה.

איך ומדוע מגיע לנו שמנחם גשייד הזה שוב יפול עלינו? מי נתן לו את האישור לרקוד 'מה יפית', כבר לא רק מול 'ניר ברקת' אלא לעיני כל קוראי 'ידיעות אחרונות', ולכתוב שם בחוצפה ובעזות מצח נגד רבנים שהם מחללי שם שמים. מי שלח אותו להופיע בהפגנה של סטודנטים מפיצי שנאה וארס ולהכריז שם כי אנחנו מוכנים להגדיל להם את המלגות והתקציבים מכספנו, וספסד את ההסתה הבאה נגדנו?

אם אכן מישהו שלח אותו ל'ידיעות אחרונות' ולהפגנה מפיצת הארס של הסטודנטים, למה, לא קראנו על כך ב...'המודיע' ורק 'הארץ' הוא שדיווח ש"האווירה בהפגנה החלה להתלהט כאשר מנחם גשייד - עיתונאי חרדי ויועץ שר הבריאות ליצמן עלה לנאום"?

למה לעמוד הדעות של 'ידיעות אחרונות'?

לא מוכרחים להסכים עם כל מה שהרב וולפא, הרב דוד דרוקמן, הרב יעקב יוסף ורבנים חשובים אחרים אומרים ועושים במסגרת התנועה לשלמות העם והארץ. בשביל זה אמרו חז"ל: "עשה לך רב" וכל אחד מאיתנו יכול להכפיף עצמו לכל רב שאליו נמשך לבו ולהרבות דרכו כבוד שם שמים.

איש לא ביקש את 'כבוד הרב' גשייד, לקבל את דעתו של הרב וולפא שאמר שצחי הנגבי נענש על חטא תמיכתו בהתנתקות מגוש קטיף. אבל לכתוב, ועוד ב'ידיעות אחרונות', כמו אחרון הזולים והמזלזלים על רבנים נבחרים כי "איש לא מינה אותם לרואי החשבון של בורא העולם לא בשכר ולא בהתנדבות", זה פלגיאט מפרסומי ה'משכילים'. מי שכותב כך על רבנים חשוד שאינו מאמין כלל שקיים מי שעושה חשבון, ויעשה גם עמו.

מי מאיתנו אינו מכיר את הריקנים, שבכל פעם שהם חוששים שמישהו לא יכול להכחיש עוד שיש בורא לעולם, הם מיד מטיחים: "נו, ואיפה היה רבון העולמים שלך בזמן השואה"?

כך כותב גשייד ב'ידיעות אחרונות': "ואולי יסביר הרב וולפא מה היה חטאם של אותם אנשים שגורשו מבתיהם? האם זה לא היה עונש? אולי יסביר מדוע נגזר עליהם לחיות בגוש קטיף תחת מטר של אלפי רקטות? מה היה חטאם של ילדים שרגליהם נקטעו ממטען בדרכם מביתם מגוש קטיף לבית הספר? האם יש לנו הסבר מניח את הדעת מדוע נענשו?" - כך, בדיוק כך, כתבו נגד רבנים ה'כופרים' בכל הדורות.

אם הדברים נראים בעיני פטרוניו של גשייד נראה אותם מפרסמים אותם ב'המודיע'. אם לא, אז איך כתב מ. בן ישי בגליון שבת לפנים שבועיים:.. "ש...ידחוף את זה" אבל למה לעמוד הדעות של עיתון ידיעות אחרונות?

גשייד אינו חסר דעת שלא חשב פעמיים לפני שפירסם את הדברים. הוא ידע היטב כי הוא מבזה תלמידי חכמים באכסניה הממתינה לנשוך אותם כחמור. לקראת סיום טורו הוא כותב מפורשות: "האמינו לי שכיהודי חרדי לא קלים לי הדברים לכתיבה"... הוא גם מכיר בסגולותיו של הרב וולפא כרב ומוסיף:"לא נעים לי לצאת בגלוי נגד רב מכובד שהוא תלמיד חכם, נואם טוב ואפילו משתייך לזרם החסידות"...

גם אחרי זה לא ציפינו שיגנוז את טורו.

אבל לסיים את הפיסקה ולכתוב כי הוא עושה זאת משום שכבר הורו לנו חכמינו כי "במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב" - זו כבר אפיקורסות לתיאבון.

עכשיו נותר ל'ידיעות אחרונות', שבין דפיו כידוע מקדשים שם שמים ולא מחללים, רק אחד שחולקים לו את 'כבוד הרב' - מנחם גשייד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}