י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אנשי ארץ ישראל נגד ה'גזרים' של ליברמן

תוכנית המקלות והגזרים של שר הביטחון לטיפול בטרור הפלסטיני, מעוררת התנגדות בשל הכשרת בניה פלסטינית הכלולה בה

ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן הציג אמש (ד) תוכנית "מקלות, מכות וגזרים", להתמודדות עם הטרור ביהודה ושומרון. אך ראשי שדולת ארץ ישראל טוענים כי התוכנית היא פגיעה בהתיישבות ורוח גבית לבניה הערבית הבלתי חוקית

לפי תוכנית ליברמן, תהיה מפה שבה חולקו האזורים ביהודה ושומרון, כאשר המקומות הבעייתיים צבועים חום, האזורים הבעייתיים יותר, שמהם יצאו מפגעים, נצבעו בצהוב ובאדום, ואילו האזורים השקטים יותר בגווני ירוק. לדברי השר ליברמן "הפלשתינים צריכים לדעת שכל מי שמוכן לדו-קיום ירוויח מזה, ומי שנוטל חלק בטרור - יפסיד".

ליברמן תומך בכך שהיישובים ה"ירוקים" יזכו להטבות אזרחיות וכלכליות הכוללות, בין השאר, שיפור משמעותי בתשתיות, הגדלת היתרי העבודה, שדרוג המעברים, קידום תוכניות מתאר ואף הקמת מגרשי כדורגל. מנגד, היישובים בצבעים ה"חמים" יסבלו מהגברת פעילות כוחות צה"ל בשטחיהם, הריסת בתי מחבלים, הגברת המעצרים, החרמת כספי טרור והגברת אכיפה על גניבת כלי רכב, ביטול אישורי VIP לבכירים השותפים להסתה, מערכה נגד גורמי ההסתה, הגברת בידוק כלי הרכב ועוד.

בעקבות התוכנית פנו ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ במכתב דחוף לשר הביטחון ובו הם מציינים כי המגמה הכללית העומדת בבסיס תוכנית "המקל והגזר" של ליברמן- במרכזה המחשת והעצמת הלקח שהטרור אינו משתלם מבורכת. אך עם זאת, לא יתכן שההטבות יצרו פערים בלתי נסבלים אל מול האוכלוסייה היהודית שהיא הקורבן הראשי והמרכזי של פיגועי הטרור הפלשתיני.

"כל עוד האוכלוסייה היהודית ביו"ש ממשיכה לשלם, במקביל למחיר הדמים הקשה, גם מחיר של הקפאת תכנון עמוקה היוצרת 'גירוש שקט'- לא יעלה על הדעת ש'גזרים' בדמות תוכנית מתאר יהיו מנת חלקה של האוכלוסייה הערבית בלבד", כותבים השניים ומוסיפים כי "לא יעלה על הדעת שישראל תלבין בניה בלתי חוקית ותיתן רוח גבית לתוכנית ההשתלטות של אבו מאזן וחבריו".

ראשי השדולה דורשים בפנייתם מליברמן כי האלמנטים של הכשרת טרור הבניה הבלתי חוקית שמטרתו השתלטות על שטחי סי יוסרו מתוכנית 'המקל והגזר'.
ליברמן מכות גזרים תוכנית טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}